ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 26 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


“Barışın Gelini” sergisi : Sanat ve dayanışma…Sayı: 645 - 17.10.2008


Geçen hafta sonu ülkemin milyonlarca rengini, ışığını yansıtan ayna bir kez daha paramparça oldu! Her ayna parçası , üzerine yansıyan ölümün fotoğrafını çoğalttı, çoğalttı, çoğalttı; her cam kırığı daha derine, daha derine saplandı, yürekleri dağladı.

Bir kez daha ateş en çok düştüğü yeri yaktı.  En çok analar ağladı. Ateşin düşmediği yerde sadece sözler vardı. Ve yeni hiçbir şey söylenmedi. Son 25 yıldır söylenmemiş hiçbir şey…

En çok çocuklar öldü. Zaten hep çocuklar ölüyor, gençler ölüyor. İstemeden , zorla yollandıkları yerlerde , gitmeye zorunlu oldukları yerlerde, nedenini bilmeden ama öleceklerini bilerek, “buradan sağ çıkmam” diyerek  ölüyorlar…   Her ölüm daha çok ölüme yol açıyor.  Ölümlerin arkasından herkes konuşuyor, herkes yazıyor. Yeni, söylenmemiş tek şey söylenmiyor, yazılmıyor…

“Her şehit için misilleme olarak bir DTP’linin öldürülmesi” önerisini, “fikir özgürlüğü”  sayan mahkemeler var oldukça,  “Yürüyüş” dergisi sattığı için gözaltına alınıp   Metris Cezaevine götürülen  Engin Ceber adlı gencin  işkenceden öldürülmesine de şaşmamak gerek!

“Yürüyüş” dergisi  yasal bir dergi. Gizli saklı, el altında değil, Sarıyer’de sokakta satıyor… Dergi satışı “suç” olmadığından, “polise mukavemetten” hakkında dosya açılıyor. Gözaltında dayak, sevkedildiği Metris Cezaevinde  tecrit ve dayak… Şimdi hastanede. Beden öldü, ruh öldü, Engin Ceber’in beyin ölümü bekleniyor.  Siz bu satırları okuduğunuzda belki o da  tamamlanmış olur…

Söz, ancak sorguladı mı  üretici olur.   Bu ülkede daha işkencenin yaygınlığını ve sistematik uygulamasını sorgulayamadıktan sonra ...

Ölümün karşısında Sanat

Anladınız: Sözü  değiştiriyorum… Aksi halde “artık hiçbir şey yazmak istemiyorum”  deyip, noktayı koymak gerekecek…

Eğer İstanbul’daysanız   Uluslar arası Plastik Sanatlar Derneği’nin   Maçka Demokrasi  Parkı’nda açtığı “Barışın Gelini” başlıklı sergiyi görün. İstanbul’da değilseniz,  serginin özenle ve aşkla ve coşkuyla hazırlanmış kataloğunu edinmeye bakın…

Türkiye’den ve İtalya’dan 70 kadar sanatçının  katılımıyla  Picca Baca anısına düzenlenen sergi,  çok yönlü, çok katmanlı okumalara  açık.  Resim, heykel, yerleştirme, dijital baskı, video,  farklı teknikler, farklı yöntemler bir arada  yer alırken, sergi  insanı en çok   ölüm karşısında sanatın işlevi üzerine düşündürüyor. 

Anımsayacaksınız: Pippa Bacca... İtalyan  performans sanatçısı...  Yaşamla sanatın en iç içe geçtiği alanda, performans sanatında yeni arayışlar sürdürüyordu...  Şiddete karşı  sözünü söylemek, tavır almak,  dinleyenleri, görenleri uyarmak, savaşı değil barışı konuşmak, dikkatleri bu konulara çekmek  için yola çıkmış bir elçiydi. Kadına düşman,  sanata düşman bir ortamda, yolu kesildi.... Tecavüzcüsü ve katili şu günlerde yargılanıyor.

Ölümün karşısında sanat nasıl  ayakta durabilir? Varlığını nasıl sürdürebilir?  Nasıl sözünü söyleyebilir? Nasıl etkileyici olabilir?  Nasıl güçlenebilir?

Aklımda ve yüreğimde bu sorularla gitmiştim sergiye. Metaller üzerinden renklerle bir yanda “Anadolu Tanrıçaları”(Tomur Atagök), öte yanda yeryüzünün tüm yollarını kaplayan ve mutlak ışığa ulaşacak olan barış duvakları (N.Silivri)… Arada Hüsamettin Koçan’ın  “Sürekli Gelin”i…

Pippa’nın beyaz elbisesinin tüm ceplerine   Akdeniz’in Japon güllerini  ve medyamızın sansasyon avcılığını yerleştiren  İmren Tüzün   Antalya’dan katılımcı.   Pippa’nın beyaz elbisesini,  dünyadan gökyüzün
Burcu Arısoy’un  lavanta kokuları arasındaki  barış düğünü “Davetiye” adlı yerleştirmesiyle  Alberto Casiraghi’nin  kağıt üzerine karışık teknikli resmi bana aynı saflığı,  duruluğu ,  yalınlığı yaşattı. 
Onat Ekin’in  “Utanç Odası”na girdiğimde,  hissettiklerimin yanında “utanç” sözcüğü hafif kaldı. Fotoğraf ve ışığın dili sözcüklerden bin kat güçlüydü.

Örnekleri çoğaltabilirim. Ancak yerim sınırlı.

Çoğalan Sorular

Sergiden ayrılırken, bir yandan sorularım çoğalmıştı, öte yandan da  sanatın, ölüm karşısında nereden nasıl güç alabildiğini  bilmesem bile hisseder olmuştum.

Sanat bu gücü yaratıcılıktan alıyordu her şeyden önce.   Ama bir de dayanışmadan….

Sergiden ayrılırken bir de şunu düşünüyordum: Sanat bizi kolaycılıktan, klilşelerden, basmakalıptan, varsayımdan kurtarıp  çok yönlü düşünmenin yolunu açıyordu.

“Pippa Bacca’nın tecavüz edilip öldürülmesi   dünyanın herhangi bir yerinde olabilirdi. Her ülkede sapıklar  var her ülkede kadınlara yönelik şiddet, tecavüz,  cinayet, katliam var” demek  bir yanda... “Tuh yine dünya aleme rezil olduk” diye hayıflanmak öte yanda...

Bu ikisi arasına sıkışıp kalmaktansa… Benim ülkemde öldürüldü, neden?  diye sormamıza  da yol açıyor bu sergi.


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.