ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 12 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Mircan; Batılılara Lazca caz dinletiyor Sayı: 635 - 26.09.2008


"İnsanlığın en büyük buluşu nedir? Bütün görkemli buluşların ötesinde, başka herhangi bir kimseye -zaman ve yer açısından ne kadar uzakta olursa olsun- en derin düşüncelerini iletmenin bir yolunu bulmaya, Hindistan'daki insanlarla, henüz doğmamış, belki bin, belki on bin yıl sonra doğacak olan insanlarla konuşmaya, düşünen insanın aklı kadar seçkin bir akıl var olmuş mudur? Üstelik, ne büyük kolaylıkla: Yirmi küçük harfin bir kağıt üzerinde değişik dizilimleriyle" derken Sagredo, insanlığın en büyük buluşu alfabeyi över.

Belki bin, on bin yıl sonra doğacak olanlarla konuşabilmek...

MİRCAN, OUTIM albümü ile, yüzyıllardır konuşulan ama artık bir avuç insan tarafından bilinen ve henüz doğmamış olanlara aktarılamama tehlikesiyle karşı karşıya olan yirmi değil, otuz değil, otuz dokuz harflik alfabesi ile muhteşem güzellikteki bir dili-Megrelce/Lazca'yı İngilizce ile birlikte kullanarak, İngiliz sanatçılarla birlikte müzikle sarmalayıp adeta kendisini ve dili geleceğe, çok uzaklara fırlatıyor. Farklı olduğu için farklı olanlarla, iletişim kurmaya çalışan bir uzaylı, gaipten gelen arkaik ses gibi...

Her albümü ile dinleyicisine farklı öyküler eşliğinde, başka diyarlara kapılar aralayan MİRCAN, Güney Kafkasya dilleri grubuna ait Megrelce ile, gecenin dip sesleri eşliğinde anlattığı bir cin öyküsüyle açtığı albümünde yine dinleyiciyi gerilimli ve meraklı bir bekleyişin ve yolculuğun içine çekiyor. Sakin başlayıp giderek tansiyonu artan, sürprizlerle dolu bir yolculuk. Öyle bir müzikal yolculuk ki bu; kah gayda sesleri ile hangi coğrafyaya ait olduğu bilinmez engin ovaları seyreden dağlara, kah bir parçanın ardında yalnız bıraktığı org sesiyle köklerinin ortodoks geçmişine doğru bir bilinç yolculuğuna çıkıyor. Ölüm uykusuna yatan sevgiliye yazdığı ve İngiliz tiyatro oyuncusu-yönetmeni Gerald Tylor ile yaptığı düette, esmeye korkan bir rüzgara dönüşüyor sesi.

OUTIM albümü, MİRCAN'ın en avangard albümü olarak nitelendirilebilir. "Tchinka's Lough (Tchinka'nın gülüşü)" adlı parçada delice kahkahalar atan bir cin, "Tchuta Nusa (Küçük Gelin)" parçasında ise Megrelce-Lazca'yı bossa nova tarzıyla yorumlayan bir "cool" caz şarkıcısı. "Mingrelian Lullaby (Megrel Ninnisi)"nde şefkatli bir genç anne, "Yamo" parçasında ise Bristol'lü zımba bir caz grubu ile Doğu Karadeniz'in dağlarına imeceye çıkmış bir kadın... Bu parçada Roger Mills'in trompeti ile yaptığı düette, kimin trompet, kimin vokal olduğunu ayırt etmekte zorlanabilir insan. "Yamo", albüm yayınlanmadan, Londra merkezli avangard müzik yayın kuruluşu "Furthernoise"ın play-listine girdi bile.

OUTIM albümü trajik yaşamı nedeniyle, eserlerinin çoğu kayıp olan Xelimishi Hasani'nin sözlerini ilk kez bu kadar çağdaş bir biçimde yorumluyor. Yazarın "Mupat E Skiri-Ne Yapalım Ey Oğul" parçasında "Zengin Değilim, Ne Yapayım Ey Oğul" diye haykıran MİRCAN üniversiteli "rock"çı kimliğine selam gönderiyor. "Xopurepe (Hopalılar'a)" parçasında ise Vivienne Jepsen'ı haklı çıkararak bir "banshee"ye dönüşüyor.

Albümün ikinci parçasının ilginç bir öyküsü var: MİRCAN, parçanın sözlerini, Doğu Karadeniz'e yaptığı seyahatlerden birinde misafir olarak kaldığı, Fırtına Deresi üzerinden Karadeniz'in tekinsiz sularına bakan bir evin balkonunda, ev ahalisi ile kolektif olarak, kahkahalar eşliğinde yazmış.

OUTIM albümü, Bristol'de Caz grubu Limbo ile kaydedildi. Kayıtlarda ve bas gitarda yine PORTISHEAD grubunun bas gitarcısı Jim Barr var. Prodüksiyon da ise MİRCAN'ın yanında, Roger Mills ve Osman Kent. 3D LAB'in yaratıcısı ve Roxy Müzik'ten aldığı muhteşem stüdyolarıyla Songphonic Records'ı yaratan Osman Kent, MİRCAN'ın albümlerine destek oluyor. Albümün nihai edisyonu ve mastering çalışmaları Osman Kent tarafından bu stüdyolarda yapıldı.

Albüm, MİRCAN'ın Doğu Karadeniz Bölgesi'ne yaptığı seyahatler süresince kaleme aldığı kısa öyküleri kapsayan bir kitapçık da içeriyor. Yeni Zelandalı yazar Vivienne Jepsen ve Pelin Özer'den katkı alan kitabın CD'yle de bir akrabalığı var. CD'de yer alan ezgilerin metinleriyle harmanlanmış bir yapının hâkim olacağı kitap geçmişi ve geleceği birleştirerek yaşayan bir kültürün elçiliğini yapacak. Metropolden Doğu Karadeniz'e aynı oranda eksik bırakılmış bir bilgiyi taşımayı hedefleyen bu kitabın varolan cılız kişisel çabaların ötesinde üretenlerin ve okuyanların gururlanacağı, tüketilmeyecek bir referans niteliği taşıması amaçlanıyor.

OUTIM, sanatta küreselleşmenin olumlu anlamıyla hayata geçirilmesi, yalnızca sanal ortamlarla değil, yöresel ve bölgesel yaşantılarla ve üreterek sanatçının düşsel malzemesinin zenginleştirilmesini hedefliyor. İngiltere'den İstanbul'a, İstanbul'dan Doğu Karadeniz'e uzanacak olan sanatçılar; yeni dostluklarla zenginleşirken, bambaşka coğrafyalarla kültürün rahatça taşınmasına, yok olmakta olan zenginliklerin korunmasına ve geleceğe sağlam yapılar bırakmaya odaklanacak. Görselleri ünlü ressamımız ARZU BAŞARAN'ın orijinal resimleri ve MİRCAN'ın bölgeye yaptığı seyahatlerde çektiği fotoğraflar ile titizlikle hazırlanan Outim projesi, sanatçıların, dili giderek tektipleşen metropol değerlerine alternatif bir zengin yerel-kültürel bilincin oluşumuna, üreterek katkıda bulunmasını amaçlıyor.

MİRCAN, ömrünü düşünmeye, çalışmaya ve yaratmaya vakfetmiş, yalnızlığın derin dehlizlerinde kayıp hazineler arayan ve onları gün ışığına çıkarmaya çalışan bir gezgin ruh. Ekim 2008'de Avrupa Komisyonu bursu ile bir taraftan İtalya, İspanya, Portekiz ve Çekoslovakya'daki üniversitelerde rotasyonlu olarak tarihi eserler üzerine ileri master çalışmasına başlayacak olan olan Mircan, aynı zamanda İngiltere'de de etnomüzikoloji master çalışması yapacak. Müzik onun ruhunun sığınağı ve bu ruhun bir sonraki durağı neresi, bilinmez.

"- İnsan sesinin en kıvrımlı, en duygulu, en isyankar, en kederli ve en uçuk hali
- Farklı olduğu için farklı olanlarla iletişim kurmaya çalışan arkaik se
- Mircan'ın en avangard çalışması
- Batılılara Lazca caz dinletiyor
- En "cool" Laz, en uçuk caz"

DİSKOGRAFİ
Bizim Ninniler, 2005
Kül, 2005
Sâlâ, 2006
Kül & Ashes, 2007
Numinosum, 2008
OUTIM (Once Upon a Time in Mingrelia), 2008

MİRCAN
www.mircan.net
www.ucmproduction.com
www.myspace/mircan

AA haberinden alıntıdır.
 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.