ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 28 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Üç çağdaş besteci bir aradaSayı: 611 - 25.08.2008


Kalan Müzik’ten çıkan “Üç Çağdaş Besteci” albümünde, evrensel nitelikteki yapıtlar üstün bir biçimde icra edilmiş

Üç çağdaş Türk bestecisi: Önce Hasan Uçarsu 1965’te İstanbul’da dünyaya gelmiş, Mehmet Nemutlu bir yıl sonra 1966’da Karadeniz Ereğli’sinde doğmuş, en son da Özkan Manav Mersin’de 1967’de gözlerini açmış bu dünyaya. Her üçünün de yolları 1980’li yıllarda İstanbul’da Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda kesişmiş.

Her üç bestecinin de, öğrencilik dönemleri büyük şans eseri birinci, ikinci ve üçüncü kuşak Cumhuriyet bestecilerinin Konservatuvar’da ders verdikleri zamana rastlamıştı. 1980 ve 90’lı yıllarda Ahmed Adnan Saygun, Cemal Reşit Rey, Bülent Tarcan, İlhan Usmanbaş ve Cengiz Tanç’la bestecilik çalışma olanağı bulmuşlardı. Mehmet Nemutlu ise İstanbul’a gelmeden önce Ankara’da Necil Kazım Akses ve Muammer Sun’la da çalışmıştı.

Her üç bestecinin de belirli bir öğretiden yola çıkarak zaman içinde oluşan farklı yaratıcı kişiliklerini ortaya koyan, 1990’lardan 2000’lere uzanan dönem içinde geçirdikleri evreleri, geliştirdikleri öznel dilleri içeren müzikal serüveni 2 CD’ye sığdıran bir albüm var elimde.

Hasan, Özkan ve Mehmet’i bir arada dinlememize olanak sağlayan Kalan Müzik ve yapımcı Hasan Saltık’a selam olsun. Yıllardır eksikliğini derinden acıyla hissettiğimiz sahipsizlik duygusunu bir nebze olsun yok ettiği için hiç tanımasam da sevdim Hasan Saltık’ı.

Besteci yorumcu işbirliği

Bu albüm 2005’te genç yaşta aramızdan ayrılan Nuri İyicil’in anısına adanmış. Hasan Uçarsu’nun 13 yorumcu için “Divertimento” ve Mehmet Nemutlu’nun oda topluluğu için “Movement“ adlı eserlerini yorumlayan Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Oda Topluluğu’nu da Nuri İyicil yönetmiş.

Mehmet Nemutlu’nun “İki Şerit İle Dört Levha” adlı 7 parçasını yorumlayan Can Okan hem çok yetenekli bir genç piyanist hem de geleceğin orkestra şefi. Arpist Şirin Pancaroğlu’nun Hasan Uçarsu’ya ısmarladığı “Mavi Ay Gri, Sarı Gece Duvar” adlı eseri de Şirin yorumluyor doğal olarak.

Mehmet Nemutlu’nun keman ve piyano için “Güdük Gazel”ini kemancı Cihat Aşkın ve piyanist Metin Ülkü’den dinliyoruz. Piyano için “Çatışkılar Oyunu” adlı yapıtını ise Leipzig’li Alman piyanist Alexander Meinel çalmış. Besteci ve yorumcular arasındaki bu yakın işbirliği gerçekten duygulandırıyor insanı.

Evrensel bir estetik

Özkan Manav’ın 2000 yılında tamamladığı ve bence Manav’ın ilerde başeserleri arasında sayılacak olan 7 vurmalı çalgıcı için “Senfonik Danslar” adlı yapıtını John H. Beck yönetimindeki Eastman Müzik Okulu Vurmalılar Topluluğu müthiş bir dinamizm ile yorumlamış. Hasan Uçarsu’nun “Gizemli Parçalar”ını Georgios Sfiridis yönetimindeki Berlin Ensemble Mosaik’den dinliyoruz. Yine Uçarsu’nun 1996’da bestelediği “Bosna Ormanlarından Rüzgârlar”ı Ahmet Altınel’in yönettiği Tahta Üflemeli Çalgılar Beşlisi yorumlamış.

Mehmet Nemutlu’nun 1991 yılında bestelediği 7 çalgı için “Göre”sini Leipzig’deki Felix Mendelssohn-Bartholdy Müzik ve Tiyatro Yüksekokulu Topluluğu çalmış. Ayrıca, Özkan Manav’ın piyano yapıtlarını yorumlayan Metin Ülkü’yü çağdaş Türk bestecilerinin eserlerine gösterdiği yakınlıktan ötürü ayrıca kutlamak gerek.

Sonuçta “Üç Çağdaş Besteci” başlıklı 2 CD’den oluşan bu antolojide 1960’lı yıllarda doğmuş 3 Türk bestecisinin evrensel estetik değerler ölçüleri içinde yarattıkları çok önemli yapıtlarının, yine evrensel ölçülerdeki icralarını dinleyebiliyoruz. Albümün çok zevkli bir biçimde ve iki dilde hazırlanmış broşüründe bestecilerin eserleri hakkında kaleme aldıkları açıklayıcı bilgiler de yer alıyor.
 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.