ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1928
Şu an 12 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Kurtarılmış Mekân: Süreyya Opera BinasıSayı: 595 - 18.07.2008


Biliyorum, çok geç kaldım... Gidip görmekte, coşup heyecanlanmakta, bu heyecanı sizlerle paylaşmakta," heeeey ne duruyorsunuz, gidin o mekanı mutlak görün, orada mutlak bir opera, bir konser yaşayın" diye haykırmakta, çok çok geç kaldım!!

Kadıköy’deki Süreyya Opera binası'ndan söz ediyorum.

İstanbul içinde Kadiköy, bana göre zaten kurtarılmış bir bölge.  Ama Kadiköy Bahariye caddesindeki  Süreyya Opera Binası, sonsuz değerli kurtarılmış bir "mücevher"!

Neden mi"kurtarılmış diyorum...  Yaşayanlar biliyor, bellek zedelenmesine, akıl tutulmasına, ruh tutsaklığına uğramayanlar bal gibi biliyor. Biliyor ve anımsıyoruz:

Tepebaşı  Dram Tiyatrosu'nun yandığını... Yerine kurulan Deneme Sahnesi'nin yıkıldığını... Aksaray Belediye Tiyatrosu'nun  ve Şehzadebaşı'ndaki Ferah Tiyatrosu'nun yandığını...  Aksaray Küçük Opera‘nın önce yanıp sonra İş Hanına dönüştürüldüğünü... Beyoğlu'ndaki Komedi Tiyatrosu'nun konfeksiyoncu, Gen-Ar Tiyatrosu'nun Mimarlık bürosu,  Elhambra ve Ses Tiyatrolarının Sinema olduklarını biliyoruz...

Son olarak, Muhsin Ertuğrul'un adını taşıyan, Harbiye Şehir Tiyatrosu'nun adeta işkence edile edile yıkıldığını da biliyoruz...

Şimdilik yıkımdan kurtulduysa da AKM'nin onarıma girdiğini biliyoruz...

Bildiklerimizi üst üste koyunca bu kurtarılmış mekan için başta  Kadiköy Belediye Başkanı Selami Öztürk olmak üzere emeği geçen, katkıda bulunan herkesi kutlamak gerek. Düş ve düşüncenin eyleme dönüşmesini tetikleyen  Murat Katoğlu ve Mimar Ersen Gürsel;  restorasyondan sorumlu mimar Cafer Bozkurt,  Sahne tasarımı ve dekorasyondan  sorumlu Metin Deniz, Gökhan Dinç'i,  Tavan freskleri ve pano resimleri gerçekleştiren  Naci Kalmukoğlu (Nikolay Kalmukov) ve daha nice insanı kutlamak gerek. 

Süreyya İlmen  (1874–55)  eserinin bugünkü halini görseydi sonsuz mutlu olurdu.

Beni gecikmeli de olsa  Kadıköy yakasına yollatan Uluslar arası  İstanbul Müzik Festivalindeki  üç piyanist, üç konçerto etkinliği oldu.

Hakan Şensoy yönetiminde  Milli Reasürans Orkestrası'yla   üç genç virtüözü  ayrı ayrı ve bir arada  o mekanda dinlemek sonsuz bir mutluluktu:  Alexander Melnikov, Muhiddin Dürrüoğlu ve  Özgür Aydın'ın solist olarak yorumladıkları  Betthoven 2. piyano konçertosu; Bach 2 piyano konçertosu ve Mozart 3 piyano konçertosunda ustalıklarını döktürdükten sonra, alkışları üç afacan çocuk gibi  ayni kuyruklu piyanonun başına ilişip Rossini'nin"Sevil Berberi"  aranjmanını altı elle çalmaları  duyulacak ve görülecek bir şeydi!  

Siz benim gibi yapmayın, geç kalmayın. Her fırsatı değerlendirip, eğer hala gitmedinizse gidin görün Süreyya Opera  Bina'sını.   Gitmişken de  bu yapının tarihini, geçmişini, mimari özelliklerini açıklayan, özenle ve titizlikle hazırlanmış  kitapçığı mutlak edinin...

Önümüzdeki mevsim, İstanbul Devlet Opera ve Balesi, temsiller için bu mekânı kullanacak. Yalnız Kadıköy için değil, tüm İstanbul için eşsiz bir kazanım.


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.