ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 31 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Emre’yle Gökhan’ı dinlerken…Sayı: 512 - 07.03.2008


Sahnede iki piyano, iki Steinway piyano…Birinde Emre Elivar, ötekinde Gökhan Aybulus… Piyanoların arkasında iki dev ekran…Kamera yalnızca piyanonun tuşlarına ve o tuşlar üzerinde egemenlik kuran ellere parmaklara odaklanmış…

Işıklar söndü, parmaklar aydınlandı. Mozart’ın İki piyano için Sonat’ının ilk notalarıyla birlikte, ruhlarımız, gönüllerimiz de geniş zamanlı geniş yolculuğa başladı. (Ne de olsa ilk bölüm “Allegro con spirito”…Çabuk ve esprili …)

İlk anda gözlerimin önüne erguvanlar geldi yerleşti. Belki de Boğaziçi Üniversitesi’nin 2007 muhteşem İlkbahar programının tüm sunumlarında kullanılan imgelerden etkilendim: Üniversitede her çarşamba yer alan birbirinden nitelikli konserler “Solodan Orkestraya” başlığı altında toplanmış ya, işte fonda yaylı sazları çağrıştıran çizgiler, üzerinde çiçek açmış önce bir, sonra ki, sonra üç derken avuç dolusu, kucak dolusu, yürek dolusu erguvanlar…

Emre Elivar ve Gökhan Aybulus’un parmakları, Mozart’ın diktiği her tomurcuğa değdiğinde, erguvanlar çiçek açıp çoğalıyor…

Tanrım bu çocuklar ne kadar da gençler! Emre Elivar 1976 doğumlu. Bu sayfaların okuruysanız, onu zaten tanıyorsunuz. Eşsiz hoca Kamuran Gündemir’le Ankara’dan yola çıkıp, dünya sahnelerini fethetmeye yönelmiş. Halen Berlin Hans Eisler Müzik Akademisinde öğretim görevlisi. Kazandığı ödülleri sıralamaya kalksam, bu köşe yetmez… Bir ara Fazıl Say’ın onun için söylediği geliyor aklıma: “Emre Elivar, geleceğin Fazıl Say’ıdır…”

Gökhan Aybulus daha da genç: 1882 doğumlu. Onun yolu Eskişehir’de , Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda Zöhrap ve Ferit Adıgüzelzade’yle çalışarak başlamış ve halen Moskova Çaykovski Konservatuarı’nda doktora yapmakla sürüyor. Onun da başarı ve ödül listesi kabarık.

Gözlerim onlarla ekranlar arasında gidip geliyor. Dört el birbiriyle konuşuyor, biri soruyor öteki yanıtlıyor, dört el birbiriyle yarışıyor, sevişiyor, çatışıyor, birbirini sarmalıyor, birbirine yoğunlaşıyor… Piyanoların tüm tuşları iki gencin parmaklarına dönüşüyor. Koca Steinway’ler , parmakların bir uzantısı oluyor… Ne uysal parmaklar, ne şeytansı parmaklar bunlar!

Onları dinlerken, Cumhurbaşkanlığı seçimlerini unutuyorum. Yüreğimi dağlayan “haberleri” unutuyorum… Kendi inanmadıklarını bize yutturmaya çalışmak için ahkam kesenleri unutuyorum… Yalanları, yozlukları, yıkımları, yıkılacakları unutuyorum…

Onları dinlerken, sürüklendiğimiz şiddet sarmalını unutuyorum. Her an körüklenen, tırmandırılan, yaygınlaştırılan şiddet kültürümüzü unutuyorum… (Mozart’ın ruhsal coşkusu bitti , Rachmaninov’un iki piyano için iki ayrı süiti var… İki Süit arasında da Ravel’den Vals.)

Onları dinlemiş olsalar, anneler çocuklarını dövemez; karşıdan gelen otomobile yol vermemek için kimse arabadan inip karşısındakini Boğaz’ın sularına atamaz; hiç bir erkek, hiçbir kadını bırakın boğazlamayı el bile kaldıramaz…

Bu müziği bu yorumları dinleyen gençler , umutsuzluğa kapılamaz. İdeallerinden ve yaşamdan vazgeçemez…

Bu müziği, bu yorumları dinleyen insan “kötü insan” olamaz…

Sonsuz teşekkürler Boğaziçi Rektörü Ayşe Soysal, muhteşem programı oluşturan Evin ilyasoğlu, konserlerin ana sponsoru Akbank ve ulaşım sponsoru THY!



Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.