ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1928
Şu an 19 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


İsviçrelilerin nefesini kestiSayı: 505 - 27.02.2008


Fazıl Say’ın “Haremde 1001 Gece” başlıklı keman konçertosunun dünya prömiyeri, 20 Şubat akşamı İsviçre’nin Luzern kentinde yapıldı. Orkestra şefi John Axelrod yönetimindeki Luzern Senfoni Orkestrası’nın yorumladığı konçertonun solistliğini, genç kuşağın en yetenekli keman sanatçıları arasında gösterilen Patricia Kopatchinskaja üstlendi.

Önceki gün tekrarlanan konserde, Mozart’ın “Saraydan Kız Kaçırma” operası üvertürü, Joseph Haydn’ın mehter müziğinden esinlenerek yazdığı “Askeri” adıyla tanınan “100. Senfoni” ve Fazıl Say’ın keman-piyano sonatı gibi alla turca stildeki eserler de seslendirildi.

Gençleri etkiledi


Konser sonrası görüştüğümüz, Luzern Senfoni Orkestrası’nın iletişim direktörü Norbert Norman Ziswiler, her iki konserin de çok başarılı geçtiğini, biletler haftalar öncesinden tükendiği halde konser gecesi kapıda kuyruklar oluştuğunu belirtti. Ziswiler’e göre özellikle genç dinleyiciyi çok etkiledi Fazıl Say.

İsviçre DRS2 radyosunun müzik eleştirmeni Gabriela Kaege ise “Haremde 1001 Gece” için şunları söyledi:

“Fazıl Say, müziğinde pek çok Türk öğeye yer vermişti. Dinleyiciler Doğu ile Batı’nın bu şekilde bir araya gelmesinden çok etkilendi. Say’ın müthiş ustalığının yanı sıra ses açısından da büyük bir araştırma yaptığı görülüyordu.

Yenidünya müziği ile halk müziğinin yanı sıra avangard tınılar da kullanmış eserinde. Dinleyici için çok ilginç ve derin bir deneyim oldu Say’ın müziğini dinlemek. 'Haremde 1001 Gece’nin, duygusu çok derin bir beste olduğunu söyleyebilirim. Fazıl Say yalnızca muhteşem bir piyanist değil, aynı zamanda büyük bir sanatçı.”

Kaege, konser bitiminde yaşanan ilginç bir anı aktardı:

“Müzik sona erdiğinde 15 saniye boyunca salonda çıt çıkmadı, herkes nefesini tutuyordu. Yavaş yavaş çıkabildik o duygudan, ondan sonra müthiş bir alkış koptu.”

Say’ın yıl içinde birçok Avrupa ülkesinde ve Japonya’da seslendireceği konçerto, aralık ayında İstanbul’da yorumlanacak. 20 Şubat’taki konserin kaydı ise 27 Mart’ta İsviçre DRS2 radyosu tarafından yayımlanacak.
  

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.