ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 11 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Fazıl Say ile “Bahar Ayini” YorumuSayı: 492 - 06.02.2008


2006 'da Akbank'ın sponsorluğunda kurulan Zeynep Tanbay Dans Projesi (ZTDP) koreografisi Zeynep Tanbay'a ait Vivaldi ve Stravinski adlı iki yeni dansın prömiyerini yapıyor. İki gösteride Fazıl Say, Stravinsky'nin "Bahar Ayini"ni "bilgisayar endeksli" konser piyanosu ile tek başına dört elle seslendirildi. Zeynep Tanbay Dans Projesi ile Fazıl Say'ı biraraya getiren yeni proje, müzik ve dans tutkunlarını çok özel iki performans için yeni yılda buluşturdu.

Stravinsky’nin “Bahar Ayini” eseri 1913 yılında Paris’te ilk sahnelendiği günden bu yana müzik tarihinin en çok tartışılan eserlerinden biri oldu. Bestecinin kalabalık bir orkestra için yazdığı bale eserinin “dört el piyano” için hazırlamış olduğu versiyonu ise piyano ikililerinin sıklıkla repertuarlarında yer aldı.

Birçok kez piyano ikilileri tarafından kaydedilen eser, 2000 yılında müzik tarihinde ilk defa Fazıl Say tarafından üst üste yapılan iki kayıtla seslendirildi ve ilk çıktığı dönemde Fransa'da "Diapason D'Or-Altın Plak" ödülünü aldı. "Classica" dergisinin "Yılın Plağı" ve Repertoire'ın "En İyi Plak-R10" ödüllerine de layık görülen albüm, Almanya’nın önde gelen müzik eleştirmenlerinden Peter Cosse tarafından ise “Nefes kesen bir olay. Eserdeki ritm cümbüşü, renkler ve folklorik canlılık, şimdiye değin böyle iyi verilmemişti” sözleriyle nitelendirilmişti.  

Eserin Fazıl Say tarafından tek bir piyanoda her iki piyano partisyonunun birden seslendirdiği konser yorumlarında ise Bösendorfer firmasının Say için özel olarak ürettiği "bilgisayar endeksli" konser piyanosu kullanılıyor. Eserin konser performanslarında Say’ın önceden seslendirmiş olduğu ve piyanoda kayıtlı olan partisyon üzerine konser sırasında oluşan performansı ekleniyor.

Dünyada bir ilk ve tek olan bu piyano Akbank’ın sponsorluğunda Zeynep Tanbay Dans Projesi’nin 30 ve 31 Ocak tarihlerindeki prömiyeri için Viyana’dan özel olarak getirtildi.

Zeynep Tanbay Dans Projesi 

Zeynep Tanbay Dans Projesi,  Akbank Sanat'ın desteği ile  Türkiye'de 2000 senesinden beri sürekliliğini koruyarak varolabilen, dünyanın en önemli koreograf ve dansçılarını projelerinde biraraya getiren, ülkemizde dans alanındaki boşluğu doldurma misyonu ile kurulmuş profesyonel bir modern dans topluluğudur. İki yıldır yoğun bir şekilde gelişen ön çalışmalar tamamlanarak, 2006'dan itibaren, Akbank'ın sponsorluğu ile Zeynep Tanbay Dans Projesi, 10 kişilik bir TOPLULUK olarak yeni bir döneme başlamıştır.

Akbank Sanat, Zeynep Tanbay gibi kendi alanında öncü bir sanatçıyla birleşerek, genç, dinamik, yaratıcı ve profesyonel 10 dansçıyı bir çatı altında toplayıp, Türkiye'nin ilk özel modern dans topluluğunun kurulmasını sağlamıştır.

Dünyadaki bütün önemli dans toplulukları, özel sponsorlarla kurularak, koreografların kendi özgün çalışmalarını ve stillerini geliştirip sergileyebildikleri dans toplulukları olmuştur. Türkiye'de tek bir isim üzerine kurulu bir dans topluluğu şimdiye kadar yokken,  Zeynep Tanbay Dans Projesi, modern dans topluluklarının dünyadaki kurulma şeklinin de Türkiye örneğini oluşturmaktadır.

21. yüzyıl Türkiye'sinde, dünyanın en önemli şehirlerinden biri olan İstanbul'da müzik, tiyatro, görsel sanatlar ve uluslararası festivaller hızla gelişip dünya standartlarını yakalarken, devletin bünyesi dışında profesyonel modern dans topluluklarının sürekli bir şekilde var olamaması göz önüne alındığında, Akbank Sanat'ın çatısı altında kurulan Zeynep Tanbay Dans Projesi, bu alanda bir mihenk taşı oluşturmaktadır.



Program

Vivaldi
Koreografi: Zeynep Tanbay
Müzik: Antonio Vivaldi – Concertolar
Kostüm Tasarımı: Hakan Yıldırım
Işık Tasarımı: Kemal Yiğitcan

Ara

Stravinsky
Koreografi: Zeynep Tanbay
Müzik: Stravinsky - Bahar Ayini
Piyano: Fazıl Say
Kostüm Tasarımı: Hakan Yıldırım
Işık Tasarım: Kemal Yiğitcan


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.