ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 10 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Tangoda kadın şarkıcılarSayı: 455 - 12.12.2007


Çoğu tango şarkı sözleri erkekler tarafından yazılmıştır. Erkek söz yazarları, erkek şarkıcıları düşünerek bir erkeğin duygularını ifade eden ve dünya görüşünü anlatan tangolar yazmışlardır. Buna rağmen tango tarihinde birçok kadın tango şarkıcısı olmuştur. 1910'lu yıllarda Uruguaylı Lola Candales'in, müzisyen Enrique Saborido'dan, kadınların da bulunduğu bir ortamda söylendiğinde onları utandırmayacak bir tango yazmasını istemesiyle birlikte, kadın tango şarkıcıları da özel olarak kadınlar için yazılan tangolara kavuştular. Kadın şarkıcılar o güne dek erkek duygularını anlatan tangolar seslendirmişler, 1918'de 'Mi Noche Triste'yi seslendiren Manolita Poli'ye dinleyicinin hiç ilgi göstermemesi gibi olumsuzluklarla baş etmeye çalışmışlardı. Dinleyicinin ilgisizliğinin sebebi, sevdiği kadın tarafından terk edilmiş bir erkeğin acısından bahseden bu tangonun, bir erkek şarkıcı için daha uygun olmasıdır. Enrique Saborido, Lola Candeles'in isteği üzerine Angel Villoldo'dan kadın bir şarkıcının seslendirmesi için uygun sözler yazmasını ister ve böylelikle sözleri Angel Villoldo'ya, müziği Enrique Saborido'ya ait olan 'La Morocha doğar. La Morocha, alt-orta sınıf bir Arjantinli kadının, kendisini 'tatlı, saf, erkeğine sadık, eğlenceli, çekici ve ruhunda erkeği için aşkın ateşini saklayan birisi olarak anlattığı bir tangodur. Kadınlara özgü bu ilk tangoyu diğerleri izler.

Peki, kadın şarkıcılar erkek meslektaşları düşünülerek yazılmış tangoları seslendirirken herhangi bir değişiklik yapamazlar mıydı? Tabii ki şarkı sözlerini değiştirecek kadar cesur olan kadın şarkıcılar vardı. Ancak hem yazara saygıdan, hem de kafiye ve ritim de değişmek zorunda kalacağından, sözler veya güftenin konusu değiştirilmezdi. Bunun yerine erkek gibi giyinmeyi tercih eden 'cancionista'lar (kadın şarkıcılar) vardı: Azucena Maizani ve Mercedes Simone gibi.

Kadınlar cephesinde durum böyleyken, kadın şarkıcılar için yazılan tangoları seslendiren erkek şarkıcılara da rastlamak mümkündü. Örneğin Carlos Gardel, Lola Candeles için yazılan 'La Morocha'yı seslendirmişti. Kadın şarkıcıların yanı sıra, kadın tango söz yazarları da tango dünyasında görülmeye başlandı. Erkek egemenliğindeki söz yazarlığını ilk bozan, Mana Luisa Carnelli oldu. Ailesinin tüm karşı çıkmalarına rağmen vazgeçmemiş, ancak tangolarını Luis Mario veya Mario Castro isimleriyle yayınlamıştı. 0 zamanlar aileler, çocuklarının bu marjinal kesimle ilişkilerini onaylamadıklarından böyle bir yol izlemişti. Carnelli, tango şarkı sözü yazarlığı yanında, iyi bir şair ve gazeteci olarak da karşımıza çıkar.

Tangonun önemli kadın şarkıcılarından Azucena Maizani'den bahsetmemek olmaz. Maizani'nin hayat hikayesi, klasik bir tango yükseliş hikayesidir. 1902'de fakir bir ailede doğmuştu. Terzilik yaparak geçimini sağlamaktaydı. Yaşadığı Abasto bölgesinin onun için en önemli özelliği, Gardel-Razzano ikilisini ve Canaro, Firpo gibi en iyi tango orkestralarını dinleyebilmesine olanak vermesiydi. Tango müzisyeni Enrique Delfino, 'Padre Nuestro (Bizim babamız) tangosunun prömiyeri için Maizani'ye Nacional Teatro'da sahneye çıkmasını teklif ettiğinde, yıl 1923'tü. Özellikle bir kadının seslendirmesine çok uygun olan bu tango, seyirciden büyük alkış almış ve Maizani tam beş kez sahneye davet edilmişti. Bu başarılı performans tüm kadın şarkıcılar için bir dönüm noktasıydı. Maizani'nin ardından, Rosita Ûuiroga, Libertad Lamarque, Mercedes Simone, Tita Merello, Tania, Sofıa Bozan ve Ada Falcön geldiler. Hepsi birçok kayıt yaptı ve 1930'lara gelindiğinde, Carlos Gardel gibi, filmlerde rol almaya başladılar. Bu da onlara şöhret ve para getirdi. Maizani ise başı çekmeye devam ediyordu. Nacional Teatro ile sözleşme imzaladı, radyo ile çalışmalar yaptı ve filmlerde rol aldı. 'La Canciön de Buenos Aires', 'Pero Yo Se'nin de aralarında olduğu birçok tango besteledi. Carlos Gardel'in yakın arkadaşı olmanın avantajlarını ve Gardel'in desteğini çok iyi kullandı.

Maizani sadece kadın şarkıcılar için yazılmış tangolar söylemiyordu. Seslendirdiği bir çok tango, kuvvetli maskülen tangolardı ve bu sebeple o da sahnede erkek kıyafetleri ile yer alıyordu. 1933'te çevrilen 'Tango' filminde bir compadre'yi canlandırmaktaydı ve Homero Manzi'nin 'Milonga Sentimental'ini seslendirmişti.

0 zamanki kadın tango şarkıcıları için, unisex veya erkek gibi giyinmek, tangoda ve sosyal hayatta yer edinmek için bir gereklilikti. Zaman içinde, şarkıcı ve söz yazarları olarak kabul gördüklerinde, artık isimlerini veya   kıyafetlerini  değiştirmelerine  gerek  kalmamıştı.
 


Kaynak:
Sempatik Dans Dergisi

http://www.tangoitu.com/index.php?option=com_content&task=view&id=615&Itemid=61


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.