ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 15 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Münih'ten yükselen bir yıldızSayı: 445 - 28.11.2007


13. Uluslararası Eskişehir Festivali’nin açılış konserinde Almanya’nın Münih kentinde yaşayan genç Türk kemancı Hande Özyürek, Georgi Dimitrov yönetimindeki Plovdiv Filarmoni Orkestrası eşliğinde Mozart’ın “Türk Konçertosu” olarak da bilinen “No. 5 La Majör, KV 219 Keman Konçertosu”nu yorumladı.  Özyürek, son yıllarda yurtdışında sağlam kariyer yapan gençlerimiz arasında sivrilen biri.
1976, İstanbul doğumlu olan Hande, Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nı 19 yaşında birincilikle bitirdi. Çiğdem İyicil’in keman, Cengiz Tanç’ın da kompozisyon öğrencisiydi. Çalışmalarını Türk Eğitim Vakfı bursuyla Almanya’da Detmold Müzik Akademisi’nde Lukas David ve Tim Vogler ile sürdürdü. Daha sonra Antje Wiethaas Ve Joshua Epstein’ın rehberliğindeki solistlik sınıfından üstün başarı ile mezun oldu.

16 yaşından beri sahnede

16 yaşından beri konser sahnesinden inmeyen Özyürek, Türkiye’den başka Avusturya, Almanya, Fransa, Belçika ve İtalya’da verdiği konserlerle kendini Avrupa müzik çevrelerinde tanıttı. Kolay iş değildi bu. Hele Almanya’da müzik, aslanın ağzındaydı; rekabet ortamı kıran kıranaydı. Hande bileğinin hakkıyla önce Münih Filarmoni Orkestrası, daha sonra da Bavyera Radyo Senfoni Orkestrası üyeliğini kazandı. Ünlü şef Maris Janssons’un yönettiği bu orkestra, son yıllarda en çok senfonik CD kaydı yapan ve konser veren orkestra olarak tanınıyor. Aynı zamanda Özyürek gibi genç ve yetenekli elemanlarına solo konser olanakları sağlayan bir yapısı var bu orkestranın.

Saygun 1941’de yazmıştı
Müzisyenin bir başka övülecek yönü de çağdaş Türk bestecilerine verdiği önem. 2007 yılının Adnan Saygun’un 100. doğum yılı olması dolayısıyla Özyürek, Kalan Müzik etiketiyle “Saygun’la Yüz Yüze” başlıklı bir CD çıkardı.

CD’nin özelliği, Saygun’un 1941 yılında yazdığı “Keman ve Piyano için Sonat”ı ile 1956 tarihli, yine keman-piyano için bestelediği “Demet” adlı süitinin ilk kez bir arada kaydedilmesi, ayrıca bu yapıtların Saygun’un iki öğrencisinin eserleriyle birlikte aynı CD’de yer almasıydı.

CD’ye adını veren, Özkan Manav’ın (1967), “Saygun’la Yüz Yüze: Töresel Musiki’den Beş Parça Üzerine Çoğaltmalar” adlı, solo keman için yazılmış eseriydi. Manav, bunu 2005’te bestelemiş ve Özyürek’in adına sunmuştu. Beş bölümden oluşan yapıtta besteci, hocası Saygun’un “Töresel Musiki” adlı kitabından seçtiği beş parçadan yola çıkıyor ve bambaşka yollara giriyordu. Hatta bence boynuz kulağı geçiyor, geleneksel malzemeyi kullanımda öğrencinin kimi zaman ustasından daha mahir olduğu sonucuna varılıyordu.

Babür Tongur da (1955) Saygun’un öğrencisiydi. Hande, 2004 yılında besteciden solo keman için bir eser yazması dileğinde bulunmuştu. Besteci, kısa zamanda tamamladığı eserine “Sevgili Hande Özyürek İçin Sesleniş” adını vermişti ancak 2005 yılı Şubat ayında değerli kemancı Nuri İyicil’in ani ölümü üzerine Tongur, iki bölümlü solo keman için sonatını Nuri İyicil’in anısına adamıştı.

Türk bestecilerini tanımayan ya da az tanıyan müzikseverlere Hande Özyürek’in bu yetkin yorumlarını dinlemelerini tavsiye ederim.
 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.