ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 8 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Atılgan, Cesur ve Yaratıcı: James Taylor Quartet Sayı: 432 - 09.11.2007


Her sanatçının özellikle uzman olduğu bir veya birkaç enstrüman vardır. Bu enstrümanlar klasik bilinenlerin yanı sıra hayatımızda ilk defa duyduğumuz türden de olabilir. Bunlardan bir tanesi Hammond orgu. 1935 yılında Laurens Hammond tarafından üretilen bu cihaz, ilk başlarda kilise orguna kıyasla ucuz bir alternatif olarak üretilmiş. Ancak zamanla müzisyenlerin dikkatini çekip caz, blues, gospel ve hatta rock müziklerinde bile kullanılmaya başlanmış. Ve zamanla bu enstrümanın da üstatları türemiş. Bunların arasında en ön plana çıkan kişi ise Britanya'nın medarı iftiharı caz-funk sanatçısı James Taylor. Maalesef ülkemizde fazla tanınmayan bu sanatçı, özellikle Amerika ve Avrupa'da yeni kuşak Hammond sihirbazı olarak tanınıyor. Ancak fazla üzülmeyin çünkü James Taylor ve ekibinin müziği ile 19 – 20 Ocak geceleri Garanti Caz Yeşili konserleri kapsamında, Babylon'da tanışma fırsatınız olacak. Ayağımıza kadar gelen, özelikle canlı performanslarıyla bir efsane olan bu ekibi kaçırmamak gerekir.

Amerikan şarkıcı/söz yazarı James Taylor ile uzaktan yakından alakası olmayan James Taylor ve ekibi, daha doğrusu The James Taylor Quartet (JTQ), 1985 yılında Elvis Costello, Ian Dury, Madness ve The Pogues gibi önemli sanatçı/grupları çatısı altında barındıran Stiff Records'un trajik iflası sayesinde kurulmuş. Bir önceki grubu The Prisoners'ı Stiff Records ile birlikte maziye gömen James Taylor, yoluna yeni ekibi ile birlikte dörtlü olarak devam etmiş. Herbie Hancock'un 1966 yılında Blow Up (Yön: Michelangelo Antonioni) filmi için bestelediği müziğin ana temasını alıp caz-funk normlarına dönüştüren JTQ, böylece aynı adlı ilk 45'liklerini 1985 yılında Re Elect The President (Acid Caz) etiketi altında çıkartmış. İnanılmaz bir başarı sağlayan Blow Up, yaklaşık bir yıl önce kaybettiğimiz BBC'nin efsanevi DJ ikonu John Peel'in dikkatini çekmiş. John Peel'in ve zamanında mükemmel bir dergi olan NME'nin yoğun tanıtım çalışmaları sayesinde grup hiç beklemediği bir ilgi ile karşılaşmış. Bu ilgi sonucu 1985 yılında Mission Impossible adlı mini bir albüm çıkartan ekip, müziğini yavaş yavaş James Taylor'un usta Hammond orgunun (modeli B-3) üzerine yapılandırmaya başlamış. Altmışların Alfie, The Graduate ve Goldfinger gibi gişe rekorları kıran filmlerin müziklerini, kusursuz olarak yüksek tempolu caz-funk melodileri ile yorumladıkları bu 33 dakikalık mini albüm, JTQ'nun önündeki kapalı kapıları birer birer açmaya başlamış.

2003 yılında çıkarttıkları en son albümleri The Oscillator dâhil toplam 21 albüm üreten grup (stüdyo/toplama ve canlı albümler dâhil), canlı dans melodilerine verdikleri önem sayesinde, stüdyo çalışmalarından öte konser performansları ile anılmaya başladı. James Taylor (Hammond Orgu), David Taylor (gitar) – 2005 yılında yerini Chris Bestwick'e bırakan James'in kardeşi - Gary Crockett (bas) ve Neil Robinson (bateri) temel çekirdeğinden oluşan JTQ, caz-funk ritimleri ve genellikle doğaçlama sololar sayesinde konserlerini farklı bir şölene dönüştürmeyi başardı. Seyirci ile yakın ve kalıcı müziksel temas kurabilen JTQ, bu özelliğini günümüze kadar taşıdı ve “bu geceki biletler tükendi” cümlesi ile özleşti.

Bir dönem Caz ve dans ekseninden soul müziğine dalan JTQ, bu eksende kısa ama başarılı bir yörüngede kaldıktan sonra tekrar benimsendikleri funk-caz yörüngesine geri döndü. Tüm dünya çapında iki yüz elli bin üstünde albüm satan, The Wonder Stuff'tan The Pogues'a, Manic Street Preachers'dan Kingmaker'a, U2'dan Tom Jones'a kadar birçok sanatçı/grup ile müzik işbirliği yapan James Taylor çok geniş bir yelpazeye sahip, bu da doğal olarak JTQ'nun müziğine yansımakta. Film müziklerine alışkın olan ekip aynı zamanda Austin Powers serisinin ilk filmindeki, dans etmeye davet eden, o kıpır kıpır müziği yaptı. Adeta her taşın altından çıkan bir grup gibi.

Yirmi yıl boyunca, her albümüyle farklı müzik bulvarlarında dolaşan JTQ, bir biçimde caz-funk müzik dersi vermekte. Dinleyene farklı müzik çeşnisi sunan ekip monotonluktan uzak, ilerici, çok yönlü bir oluşum. Birçok grup aynı tarz müzik sunarak kendilerini belirli bir çerçeveye sokup yaratıcılıklarını kısıtlarken, JTQ, caz sanatını her koldan kusursuz bir ustalıkla kavrayıp kendi kaderini yaratmakta. Her albümünde büyüdüğünü kanıtlayan, kulağı aynı şeye alışkın olan müzik dinleyene meydan okuyan JTQ, çok boyutsal bir caz icra ediyor. Müziklerini kaba, sert caz-funk olarak tanımlayan ekip, acid-caz etiketinden çok farklı olduklarını belirtiyor. Kendi müzik kaderini kendisi belirleyen, genel popüler akıma karşı yüzen müzikseverlerin kanımca kesinlikle göz ardı etmemesi gereken bir ekip JTQ. Ve şimdi onları canlı izleme fırsatınız var…

http://tikabasamuzik.com/yazilar/james_taylor_1.htm



Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.