ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1931
Şu an 21 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Türünün yaşayan son örneği: Archie SheppSayı: 425 - 31.10.2007


Kıraathaneye pişpirik çevirmeye girer gibi; siyah takım elbiseler içinde ağır ağır, sallana sallana, kendilerinden emin adımlarla çıkıyor dört kişi sahneye.

Öndeki 70’lik adamın adı Archie Shepp. Cazın, siyahların klasik müziği olarak kabul görmesi konusunda kelleyi koltuğa almış gönüllü bir mücahit. Saksafonda serbest tonal avangart cephenin yaşayan son örneği. Kuşağından hiç kimse kalmadı, kendinden gayri.

Konuşmaya niyetli görünmüyor. Arkadaşlarını tanıttıktan sonra “Hope 2” adlı bestesiyle dalıyor çalmaya. Arada bir başını kaldırıyor, siperliğiyle gözlerini gölgeleyen fötr şapkasının altından salonu izliyor. Bir balada giriyor ardından; Thomas Waller bestesi “Ain’t Misbehavin”. Solosunun bittiği yerde sandalyeye çöküyor. Sonra tenor saksafonunu yandaki sandalyenin üzerine yatırarak yeniden kalkıyor, şarkı söylemek için mikrofona seğirtiyor. Çok güzel söylüyor Shepp. Duygusal renkleri son derece zengin; canhıraş okuyor, bir o kadar da incelikli.

Dört kişiden fazlası

Siyah Lee Van Cleef kılıklı davulcu geliyor ortaya, setinin başından ayrılarak. Vücuduna vurarak çıkardığı seslerden oluşan ritmik bir parça çalarken, bir yandan da şarkı söylüyor. Shepp geri vokalleriyle destekliyor.  Sıradaki romantik parçada birkaç dakikalığına sahneyi terk eden Shepp, içinde soprano saksafonunun bulunduğu çantayla dönüyor. Genelde sosyete cazıyla özdeşleşen enstrümana itibarını iade ediyor.  Ünlü bestesi “Mama Rose” ile iç içe geçirerek çaldığı “Revolution”ın vokalli kısımlarında Shepp sponsor bankanın devasa tabelası önünde devrim hakkında şarkı söylerken, dili bir türlü içeri girmeyen davulcu vokalin arkasında melodi çalıyor. Her parça arasında dönüp dönüp müzisyenlerini yeniden tanıtıyor Shepp. Dört kişilik orkestradan çok daha fazlasını çalıyor bu ekip. Grameri fazlasıyla düzgün, lafı ballandıra ballandıra konuşan yetenekli piyanist Tom McClung, berrak tonu, bükülmez hattıyla dantelci basçı Wayne Dockery ve esprili tarzıyla davulcu Steve McCraven.

Tabii önlerinde de caz için yaratılmış tarihi bir portre. Duvara asılan bir poster gibi görünüyor, üzerine düşen kiremit rengi ışıkların altında Shepp. “Ben cazım, caz da ben” diyor adeta Dixiland günlerinden kalma arkaik görüntüsü içindeki yaşlı müzisyen.

Ruhlar için tehlikeli!

Bir Thelonius Monk bestesi “Ask Me Now” ile devam ediyor halk müziğine dayalı armonik özgürlüğün zevk dolu dakikaları. John Coltrane’den bayrağını devraldığı uzun müzikal uçuşları kaldırabilecek hayal gücü ve bedensel erki halen yerli yerinde Shepp’in. Fiilen çalınan müzik, yazılı olandan çok daha ilerde sahnede. Baştan çıkmaya teşne ruhlar için çok tehlikeli bir müzik bu.

“Burning Bright” adlı parçada özgür müziği politik başkaldırının olmazsa olmazı olarak gördüğünün bir kez daha altını çiziyor Shepp. Tıpkı Max Roach gibi, Sony Rollins gibi...

Geldikleri gibi ayrılıyorlar sahneden son olarak çaldıkları “Dedication To Bessie Smith Blues”in ardından.
 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.