ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 15 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Sevgili Editör’e, tretman… bir not…Sayı: 423 - 26.10.2007


Müfit Semih Baylan (1957, Trabzon).

Yazar, müzisyen, müzik eleştirmeni, Devlet Tiyatrosunda Ses Rejisörü. Mavi Nota günlük e-Müzik Gazetesi’nin editörü.

Müfit Semih Baylan’ı Mavi Nota e-Müzik Gazetesi’nin editörü olarak tanıdım. Kitaplarını edindim ve okudum. Okuyabildiğim kadarıyla makaleleri hakkında bilgim var. Kendisi ile ilgili bir hafiye gibi olmasa da epeyce araştırma yaptım.

Çünkü yazılarından çok etkilendiğim bu kişiyi tanımak istedim.

Yazarlığa başlayışı Aksaray’da okul yıllarında Duvar Gazetesi, Hasandağı, Yörem dergilerinde yayınladığı öykü ve denemeleriyle olmuş.

Kentli bir ailenin çocuğu olması nedeniyle de kendini küçük yaşlarda sanat ortamının içinde bulmuş.

Müfit Semih Baylan, bir müzik eleştirmeni olarak, Çağdaş ve Geleneksel Türk Müziğinde örneği görülmeyen bir yazardır. Eleştirilerini yönelttiği konu karşısındaki net tavrı, iddiasını savunmadaki ısrarı, görüşlerine duyduğu inanç, ilgilisi olduğu alanı yaşamının merkezine koyuşu ve onu sahiplenişi dikkate değerdir.

Günümüz Çağdaş ve Geleneksel Türk Müziğine yönelttiği eleştiriler, taraf tutma ve kayırıcılıkların hüküm sürmediği bir müzik atmosferinde dönüşümlere yol açabilecek nitelik ve derinlik taşır.

Müzik eleştirilerini, (kendi deyimiyle) kavgalarını ve denemelerini topladığı Düş Yazıları ile müzik araştırmalarını derlediği ve aynı zamanda Trabzon’un müzik tarihini de anlatan Musikimizde İz Bırakanlar adlı yapıtları, önemli yapıtlardır.

Yazılarındaki hesap gözetmeyen radikal ve de şahsına özgü tutumu, sanat çevresinde sıkça görülebilen inandırıcılıktan uzak, tahlil ve görüşe dayanmayan karşılıklı beğenilere tam karşıdan tuttuğu acımasız projektör; bütün şiddetine rağmen ne yazık ki müzik adına gerektirdiği sonuçları doğurmamıştır.

Tanıdığım kadarıyla; yoluna ödünsüz devam edişi, sanat haysiyeti adına saygı duyulması gereken bir kararlılık örneğidir.

Denemelerinden oluşan ve kadınlarla olan ilişkilerini açık yüreklilikle anlattığı Hüzün Anılarımda Saklı adındaki kitabını okumanızı salık veririm. Okuyunuz ve Müfit Semih Baylan’ın medya desteği ile abartılan birçok yazardan daha iyi bir yazar olduğunu görünüz.

İşte bu nedenle bir edebiyat adamı olarak kitaplarındaki çarpıcı dili, anlatımındaki dramatizmi,  bir aydın olarak toplumu kuşatan ikiyüzlülüğe getirdiği alaycı yaklaşımı ve en önemlisi de sanat fikri olarak somutlaştırdığı hayal gücü ve projektör tuttuğu tüm konuların güncelliğini hep koruyacak olması, onun bir müzisyen-yazar, düşün adamı ve edebiyatçı olarak değerini artırmaktadır.



E.Posta: elvanduy@mynet.com
 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya 5 yorum yapılmış.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.