ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 20 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Beethoven'da yeni bir söz söylemek Sayı: 413 - 11.10.2007


Beethoven'ı uzun uzadıya tanıtmaya gerek yok: 18. yüzyılın sonunda ulaşılan birikimi devralıp müziği romantizm ve Alman düşüncesinin içine sokan devrimci. Müziğe tarihindeki en keskin virajı bir daha geri dönülemeyecek şekilde aldıran, geleceğe büyük yollar açan yaratıcı. Çok âşığı olmasanız bile, tarihin en kritik noktalarından biri olduğunu yadsıyamazsınız.

Her ne kadar Mozart ve özellikle Haydn geleneğinden izler taşısa da, sadece neşeli, spontan, akışa dayanan bir müziği (Mozart) sanatsal bir karakter için hafif bulan ya da safi törenselliğe yönelen klasik orantıcılığı (Haydn) sıkıcı gören, pür eğlence ve virtüöziteye hiç yüz vermeyen (Rossini, bel canto) bir dünya vardır Beethoven'da. Onun müziği akan bir duyumsallık değil de yapısal bir diyalektiğin müziğidir; düşünen, zihinsel olan bir sanattır adeta. Bu nedenle bir yapılmışlık, hatta düşünülmüşlük hissettirir kanımca. Yaşadığı Aydınlanma Çağı'nın da sözcüsü olmuş, örneğin 'Dokuzuncu Senfoni'sinde insanlık idealleri ve müzikal düşünüş arasında organik bağlar yaratmıştır. Schiller'in 'Neşeye Övgü' şiirine dayalı bu senfonisi yalnızca klasik müziğe değil, kardeşlik, eşitlik ve demokrasi ideallerine gönül veren her aydına yol göstermiş. Avrupa Birliği'nin resmi marşı olarak kabul görmesi boşa değil.

Kayıt tarihi büyük şeflerin Beethoven yorumlarıyla dolu. 'Dokuzuncu Senfoni'nin toplu ve taze bir yorumunu arıyorum' diyorsanız, Bernard Haitink'in Londra Senfoni Orkestrası (LSO) ile yaptığı son set biçilmiş kaftan. Kraliyet Concertgebouw daimi şefliği, İngilizlerin Kraliyet Operası, Glyndebourne festivali müzik direktörlükleri gibi 'creme-de-la-creme' pozisyonlarda bulunmuş, çok güçlü ve eski bir şef Haitink. LSO ile yaptığı bu döngü, şefin canlı konser performanslarında, stüdyodakinden çok daha heyecanlı ve sürükleyici olabileceğini düşündürdü bana.

Haitink'in dördüncü Beethoven 9 denemesini gayet parlak, canlı ve atılımcı buldum. Çok dinlemekten keyfi tükenebilecek eserde şefin orkestra ve korodan elde ettiği verime şaştım. Londra Senfoni Korosu'nu yöneten Cullen'la olan işbirliği ve ortak anlayışları koral bölümde en farklı tınılardan birini ortaya çıkarmış.

Bu yorum için 'anıtsal ' diyemem. Zira büyüklük taslamıyor; çok oturaklı da diyemem. Müziği değişik bir şekilde duyurmaya, yazıdaki neşeyi, o fokurdayan eğlence duygusunu ortaya çıkarmaya yönelmiş. İyi anlamda 'hafiflik' var. Zillerin kullanımı, koronun non-legato cümlelemesi ilgi çekici. Son bölümde 'Türk' karakterinin en belirgin olduğu yorumlardan biri bu. Ayrıca Haitink, 1. bölümde gerekli şiddet ve dalgalanmayı dengeyi bozmadan iyi veriyor. 3. bölümde ise lirizm dorukta. Haitink'in Beethoven'larının hepsine bakmakta yarar var.

2007 Gramofon ödülleri

İngilizlerin Klasik FM Gramofon ödülleri dağıtıldı. İnternetten verilen 14 milyon oy ile içlerinde Vadim Repin, Barenboim ve Abbado'nun da bulunduğu çok kuvvetli rakiplerin arasından sıyrılarak 'Yılın Sanatçısı' ödülünü alan genç Alman kemancı Julia Fischer herkesi şaşırttı. Fischer Çaykovski ve Brahms yorumuyla ilgi çekmişti. Aynı kategorinin adaylarından Valery Gergiev'in de orkestra dalında en çok sevdiği bestecisi Prokofiev'in 'Tüm Senfonileri' LSO kaydıyla ödül alması sürpriz değildi. Şostakoviç ve Prokofiev'de uzman olan Gergiev, orkestra yönetişindeki ihtiraslı ruhu ve topluluktan çıkarabildiği mükemmel tını ile geleceğin bir numarası olmaya aday.

Bu sütunlarda konu ettiğimiz Rattle yönetimindeki Berlin Filarmoni'li

'Alman Requiem'i' de ödüllendirilmiş kayıtlardan. 'Yılın en iyi kaydı' seçilen Nelson Freire'in Chailly yönetimindeki iki Brahms konçertosu da had safhada ilgimi çekenlerden biri. Son haberlere değinmişken; sosyal hayatındaki çıkışları sesinden kesinlikle daha fazla 'ses getiren' Angela Gheorghiu'nun son olarak provalara katılımdaki disiplinsizliğinden ötürü Chicago Lirik'ten kovulmuş olması epey konuşuluyor. Gheorghiu, New York'taki eşinin provasına gittiğini, çok iyi bildiği 'Boheme'in birkaç provasına katılmıyor olmasının bir şeyi değiştirmeyeceğini söyleyerek cevap verdi.

Beethoven/ Senfoni No. 9 'Koral'/'Tüm Senfoniler' seti/ Haitink/ LSO Live


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.