ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 30 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Beyoğlu, eteğindeki hikâyeleri döküyorSayı: 406 - 02.10.2007


Yıl 2057. Steven Spielberg in Azınlık Raporu filmine bakılırsa reklâm panoları sizi tanıyor ve size isminizle hitap ediyor. Ya durmadan parçalanıp yapıştırılan garip Beyoğlu na ne oluyor dersiniz?

Cevabı, Demirören Gayrimenkul ve Arkitera Mimarlık Merkezi nin düzenlediği "Beyoğlu, Nereye?" yarışmasının sonuçlarında gizli.

Genç mimarların 2057 deki Beyoğlu nu tasarladıkları yarışma, ilk üçe giren katılımcıları 2006 Venedik Mimarlık Bienali ne göndermekle kalmayıp geleceği merak edenleri de düşünmüş.

Düşüncenin eyleme dönüştüğü mekân, İstiklal Caddesi nin çıkmayan, çıkmamakla kalmayıp kolayca bulunamayan sokağı Deva Çıkmazı nın 2 numaralı binası. 9. Uluslararası İstanbul Bienali nin de ev sahiplerinden biri olan Garibaldi binasını, kaldırım taşlarındaki majenta rengi silindiğinden bulmak daha da zor.

Birkaç tur atmayı göze alıp, binaya ulaşanları sadece projeler beklemiyor.

İkinci katta Beyoğlulu 16 bina, dinlemeye alışkın olduğumuz eski Beyoğlu anılarını değil, bizzat kendi anılarını anlatıyor. Anlatırken de satır aralarına koruma, korumama, koruyamama kelimelerini sıkıştırmayı unutmuyor.

İçlerinde Odakule den, imdat çığlığı atan ama sesini kimseye duyuramayan Botter Apartmanı na; 1870 lere kadar fiyakalı bir tiyatro olan Çiçek Pasajı ndan Arnavut kaldırımlı Danışman Geçidi ne pek çok Beyoğlulu var.

"Niye 16 sakin?" sorusunu serginin araştırma danışmanlığını yapan Yard. Doç. Dr. Yıldız Salman, "Daha fazla bina da seçebilirdik; ama öyle binalar olsun istedik ki hepsinin eteğinde bir sürü hikâye bulunsun." cümlesiyle cevaplıyor.

Tasarımını mimar Ahmet Özgüner in yaptığı serginin bir bölümü de, Deva Çıkmazı nı bulmaya üşenenler için olsa gerek, 5 farklı noktaya yerleştirilen küçük küp kulelerde.

Taksim Meydanı, Galatasaray Meydanı, San Antuan Kilisesi Bahçesi, Odakule ve Tünel Meydanı na yerleştirilen kırmızı parmaklıklı küpler, sizi Beyoğlu nda Beyoğlu nun tarihine ve geleceğine yolculuğa çıkarıyor.

Anlatılanlara bakılırsa, 1870 lerden bu yana makyajını ve görüntüsünü sürekli değiştiren Beyoğlu kültürleri, insanları ve zevkleri buluşturmaya devam ediyor.



Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.