ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1931
Şu an 14 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Türk bestecileri piyano ile buluşuyorSayı: 396 - 18.09.2007



Piyanist Yeşim Gökalp’in seslendirdiği Türk Piyano Ezgileri dinleyicilerle buluşuyor. Albümde ikisi “Türk Beşleri? üyesi olan Cumhuriyet’in ilk dönem bestecilerinden Ahmet Adnan Saygun ve Ulvi Cemal Erkin, ikisi de günümüz bestecilerinden İlhan Baran ve İstemihan Taviloğlu olmak üzere, değişik kuşaklardan dört bestecinin yapıtları kayda alınmış. Türk Piyano Ezgileri; Ulvi Cemal Erkin’in Duyuşlar, Ahmet Adnan Saygun’un Sonatina adlı eserlerinin yanı sıra İlhan Baran’ın Siyah Beyaz ve İstemihan Taviloğlu’nun Üç Prelüd isimli yapıtlarının ilk kez kayda alınarak Türk müzik arşivine kazandırılması açısından büyük önem taşıyor. Türk Piyano Ezgileri, Türk bestecilerin yapıtlarının kaydına yönelik çalışmalarıyla tanınan gazeteci-yazar Şefik Kahramankaptan’ın son projesi.

Dünyanın, W.A.Mozart’ın 250. yaşını kutladığı 2006 yılı ‘Çağdaş Çoksesli Türk Müziği’nin yaratılmasında öncü olan Ulvi Cemal Erkin’in de 100.doğum yılı olması nedeniyle bir kez daha değer kazanıyor. Dolayısıyla Türk Piyano Ezgileri, Erkin’in huzurunda bir saygı duruşu niteliğinde. Albümün tamamlanmasına kısa bir süre kala aramızdan ayrılan değerli besteci İstemihan Taviloğlu’nun Üç Prelüd’ünün dünya prömiyerinin Türk Piyano Ezgileri albümü ile yapılması ise Taviloğlu’nun anısını yaşatan ilklerden biri.

Türk Piyano Ezgileri’nin temeli 2003 yılında atılmış. Yeşim Gökalp’in, hocası İlhan Baran’ın Siyah Beyaz adlı yapıtını ve üç bestecimizin eserlerini CD’ye kaydetme isteğini Baran’la paylaşması albümün başlangıç noktasını oluşturmuş. Kayıtlar öncesinde de beraber çalıştığı hocası İlhan Baran’ın onu sürekli düşünmeye sevk etmesi sayesinde ise eserlere değişik açılardan bakmayı başarmış. Gökalp’in, Baran’a yönelttiği “Siyah Beyazın anlamı sorusuna aldığı “piyanonun tuşları? yanıtını anımsayarak parçayı seslendirmiş. Aynı şekilde, Saygun’un Sonatini’si için “ Bu eseri orkestra gibi düşünmek lazım
? ve Erkin’in Duyuşlar’ı için “Her parçanın kendine özgü hikayesini belli ederek çalmak lazım? öğütleri piyanistin kulağında yer etmiş.Yeşim Gökalp’in, Konservatuvar Yüksek Bölümünde öğrenci iken armoni hocası olan İstemihan Taviloğlu ile Üç Prelüd üzerinde ayrıntılı çalışma olanağı yakalamış olması albüme de yansımış…

Halen İzmir Devlet Senfoni Orkestrası solist sanatçısı olan Yeşim Gökalp yurtiçi konserlerinin yanı sıra Almanya’da Köln Senfoni Orkestrası, KVB Orkestrası ve Detmold Oda Orkestrası’yla, Fransa ve Rusya Federasyonu’nun çeşitli kentlerinde de değişik orkestralarla konserler ve resitaller verdi. St. Petersburg Senfoni Orkestrası eşliğinde M. Ravel’in sol majör piyano konçertosunun CD kaydını yaptı.

2005’te 22. Uluslararası Ankara Müzik Festivali’nde Yiğit Aydın’ın “Anders
? adlı piyano ve yaylılar için bestesinin Dünya prömiyerini gerçekleştirdi. Ocak 2000’de Avrupa Müzisyenler Yarışması’na katılarak takdirname kazanan Gökalp olgunluk dönemi çalışmalarına Renate Kreitschmar Fischer ile Detmold’da devam ediyor. Yurtdışı konserlerinde Gökalp özellikle Türk bestecilerinin yapıtlarına yer veriyor.

Yeşim Gökalp’in seslendirdiği Türk Piyano Ezgileri, Klasik Batı Müziği ile Türk bestecileri ve yorumcuları konusundaki duyarlı çalışmalarıyla tanınan A.K. Müzik tarafından yayınlanıyor. Albümün dağıtımını ise E.M.I Türkiye yapıyor. Albümün kapağında Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğretim üyelerinden ressam Hakan Esmer’in “Piyanist
? adlı tablosu yer alıyor. 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.