ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 15 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Geç gelen tanışmaSayı: 395 - 17.09.2007


21. Peron, pop müzik tarihimizin bugüne kadar yazılmış bölümünde, Maria Rita Epik'in solistliğinde katıldıkları 1979 Eurovision Şarkı Yarışması Türkiye Elemeleri'nde elde ettiği birincilikle yer aldı. Politik sebepler yüzünden o yıl İsrail'e gidemeyen grup hemen akabinde, kendilerine birinciliği getiren şarkının da yer aldığı bir uzunçalar yaptı. İlerleyen yıllarda aktif varlığını devam ettirmeyen 21. Peron, sadece pop müzik tarihimizle yakından ilgilenen güzide bir kitlenin aklında kalan bir isim oldu.

Her ne kadar 21. Peron o yıllardan sonra hep pop müzik yapmış bir grup olarak tanınsa da, o güne kadar pop müzikle hiç ilgilenmemişler, hatta Eurovision'a bile "şu örovizyona bir de biz katılalım" diye katılmışlardı. Lise yıllarından gelen tanışıklıklar neticesinde 13 Temmuz 1973'te saat 11'de, 11 numaralı otobüs durağında 21. Peron adıyla kurulan grup, alışılmış şeyler yapmaktansa, edindikleri müzikal birikimleri bir potada eritip kendilerine özgü bir tarz oluşturma yolunu seçti. Bu ilk kadroda gitarlarda Seyhan Eriş ve Haluk Öztekin, basta Aron Şerez, davulda Halil Yıldırım ve klavyede Andreas Wildermann yer aldı. Özellikle Alp Gültekin'in violacı olarak grupta vokalin yerini alması gayet alışılmamış bir durumdu. Grup bu kadro ile ilk kayıtlarını 1975 yılında yaptı. Bu kayıtlar o zamanki olanaksızlıklar dahilinde gayet amatörce kaydedilebildi. Daha sonra eleman değişiklikleri yaşayan gruba basta Gökhan Akçay ve davulda Erden Erdem dahil oldu.

Andreas Wildermann, Haluk Öztekin, Alp Gültekin, Gökhan Akçay ve Erden Erdem'den kurulu kadro, dönemin politik kutuplaşmalarının dışında kalmaya özen göstererek çalışmalarına hararetle devam etti. Yıl 1977 olduğunda ise ulaştıkları müzikal erginliği artık daha profesyonel ortamlarda kaydetme kararı aldılar. İstanbul'a kendi olanaklarıyla gelerek Şanar Yurdatapan'ın kurduğu Şat Yapım Stüdyosu'nda Baha Boduroğlu ve İhsan Apça'nın tonmaysterliğinde 7 parça daha kaydettiler. Grup bu arada özellikle İzmir'de verdikleri konserlerle kendine ciddi bir takipçi kitlesi çoktan oluşturmuştu. Bu sayede TRT'de İzzet Öz'ün hazırladığı Metronom ve Bir Yaz Gecesi Rüyası programlarında yer aldılar. Yine de, dönemin şartları grubun kayıtlarının plak olarak dinleyicilerine kavuşmasına izin vermedi.

2003 yılına kadar grup elemanlarının kişisel arşivlerinde kalmak zorunda kalan bu önemli kayıtlar, artık hem CD hem de o günlerde olması gerektiği gibi plak olarak dinleyicisine ulaştı. CD'si sınırlı sayıda sadece 1000 adet basılan bu albümde, grubun 1975 yılında İzmir'de amatör olarak kaydettiği Anne, 18400 TL, F.M.O. (Film Müziği Olabilir), Petruşka, Çocukluk Anılarım; 1977'de Şat Yapım Stüdyo'sunda kaydedilen İnilti, Beş, Şarap Mahzeninde Gece, F.M.O II (Film Müziği Olamadı) ve Arap Bebeğin Dansı yer alıyor. Bunların yanında yine 1977'de kaydedilmiş ve zamanında bir 45liğin A ve B yüzleri olarak düşünülmüş Anlatamıyorum ve Köy Düğünü adlı parçalar da CD'de yer almakta. Albümün plak versiyonunda ilk 10 parça LP üzerinde, Anlatamıyorum ve Köy Düğünü ise aynen o yıllarda düşünüldüğü gibi 45'lik olarak bulunmakta.

Türk pop ve rock müziğinin tarihini değiştiren bu albüm çoğumuz için aslında 21. Peron ile geç gelen bir tanışma. Yıllardır kitlesine ulaşamayan bu tarihi kayıtlar bir zamanlar Türkiye'de ne kadar kaliteli ve nitelikli eserlerin verilebildiğinin capcanlı bir kanıtı. Ve tabii ki bu nice nitelikli eserin ne şekilde bugün bizlere ulaşamadığının da. Grubun tüm üyelerine yıllarca emek verdikleri, hafta sonu toplanıp çalıştıkları, partilere gitmedikleri, kız arkadaşlarını ektikleri, karşılığını alamadıkları halde devam ettikleri, bazen "biz enayi miyiz" diye düşünüp sonra da "ulan en iyisi buydu" dedikleri ve bundan mutlu olup eğlendikleri ve en önemlisi eserlerini bugün bize ulaştırabildikleri için geç gelmek zorunda kalan bir teşekkür borçluyuz.


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.