ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1925
Şu an 19 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Türkiye’de Müziğin Toplumda Tanıtılması Bakımından Basının Etkinliği ve SorumluluklarıSayı: - 19.01.2006


Müzik, insanoğlunun tarih boyunca yaşamına ortak ettiği anlatım biçimlerinden biridir. Etkileşim, insanla müzik arasında süreklidir.

Söz yazarı, besteci, icracı (çalan, söyleyen) toplumun müzik yaşamını oluşturur. Toplum ise bireylerden oluşan bir bütündür.

Müzik, kültürlerin oluşup, biçimlenmesi ve yeni kuşaklara aktarılmasında da aracıdır. İcracı ve besteci, toplumda tanıtılmayı, etkinliklerini ve çalışmalarını topluma duyurmayı ister. Onların bu aktivitelerini haber konusu yapmak basının görevidir.

Örneğin, bir konser öncesi, basın konuyu gündeme getirip tanıtmalıdır. Bu durum, toplumun müzik sanatı bakımından aydınlatılmasına ve bilinçlendirilmesine yarar. Ayrıca, konseri izleyemeyenler bilgilendirilmiş de olur.

Basının işlevine bakacak olursak, günümüzde iki türlü basın vardır:

1-Yazılı Basın: Gazete, dergi vb.
2-Sözlü, görüntülü basın: TV, Radyo.

Evrensel müzik ilkelerine yeni alışmakta olan insan kitlelerinin bulunduğu ortamlarda basının aydınlatıcı ve yol gösterici rolü oldukça etkilidir. Basın kendi okuyucu kitlesini kendi yetiştiren bir kurumdur. Kamuoyunda tutulduğu takdirde büyük okuyucu kitlesinin desteğini alır. Müzik konusunda belirli bir kamuoyu da oluşturabilir.

Ayrıca Türk basını, müziğin toplumda tanıtılması ve Türk toplumunun müzik zevkinin geliştirilmesindeki etkinliğini ve sorumluluğunu yerine getirirken müzikle ilgili eğitim kurumlarıyla bilgi, haber ve görüş kaynağı olarak da yararlanmalıdır.

Günümüzde satışları düşen büyük gazetelerin müziğe özel bir ilgi göstermesi beklenemez. Çünkü, tiraj artırıcı yönü ile daha ağır basan konulardan spor, moda, sosyete dedikoduları ve sinema öncelikli olarak yer almaktadır.

Basının, toplumu eğitici ve kültür bakımından yol gösterici çalışmalarının desteklenmesi gerekmektedir. Batı ülkelerinde günlük basın müzik olaylarına her gün yer verirken yurdumuzda müzik haberi ve eleştirel müzik yazıları çok seyrek yer almaktadır.

Elektroniğe bağlı iletişim kurumlarının yayımlarında müzik daima öncelikli yer almıştır. O nedenledir ki, radyo-televizyon yöneticilerinin sorumlulukları çok önemlidir.

Sonuç

Müzik konusunda belirli bir kamuoyu oluşturulması şarttır. Sansasyon yaratacak çabalar yayın yaşamının ömrünü kısaltır.

Müzik, yoz seslerden ve kötü kullanımdan mümkün olduğunca arındırılmalıdır. Halk  yararına çalışırken, kolay eğlence müziklerine ağırlık verilmemelidir.

Yapılacak uyumlu programlarda halkın kültürel ve ruhsal gelişim sağlığı dengelenmelidir.

Kendi yayınlarımıza daha çok başkalık, çekicilik ve zenginlik kazandırmakla insanlarımıza etkilenebilecekleri ortak bir müzik zevki yolu açabiliriz.

Yayın kuruluşlarımızca, belirli bir program ve sisteme bağlı kültür ve müzik politikası ile toplumun müzik yaşamı olumlu yönde gelişecektir.





Kaynaklar
Ali, Filiz. “Müzik ve Müziğin Sorunları” Cem Yayınları, İstanbul, 1987
Müzik Ansiklopedisi, Say Yayıncılık, Ankara, 1985
Uçan, Ali. “Türkiye’de Müzik eğitimcisi Yetiştiren Yüksek Öğretim Kurumlarındaki Eğitim Sisteminin Çözümlenmesi, 1. Müzik kongresi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1988.
Uçan, Ali. “Müzik Eğitiminin Niteliği, Üç Ana Türü ve Bazı Temel sorunları” Orkestra, Aylık Müzik dergisi, Sayı 207




Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.