ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 12 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Hocaların hocası Erkin’in ardından...Sayı: - 17.07.2007


Türkiye’nin ilk kadın konser piyanisti, birkaç kuşak piyanistin hocası, Türk Beşleri’nden besteci Ulvi Cemal Erkin’in eşi Ferhunde Remzi Erkin, 11 Temmuz Çarşamba günü 98 yaşında hayata veda etti
O cin gibi kıvrak zeka, o müthiş hafıza, o on parmağında on marifet olan hocaların hocası, o her yıl orkestra ile yepyeni bir konçerto çalan, her yıl mutlaka yepyeni bir resital programı ile dinleyici karşısına çıkan, bir yandan kocasının eserlerinin ilk çalınışlarını gerçekleştiren, bir yandan da iki çocuk yetiştiren Ferhunde Erkin gibi bir enerjinin bu dünyadan uçup gittiğine inanmak zor.

8 Temmuz 1909’da doğan Ferhunde Erkin’in anne tarafı yarı Çerkez, baba tarafı ise Giritliydi. Kurmay subay olan Ali Remzi Yiğitgüden, çocukları Ferhunde ve Necdet’in müziğe yeteneklerini erken yaşta fark etmiş ve her ikisine de görevli olarak gittiği yerlerde keman ve piyano dersleri aldırmayı amaç edinmişti.

Bursla Almanya’ya gitti

Çocuklarının genel kültür ve eğitimlerine de çok önem veren bu ileri görüşlü baba sayesinde Ferhunde, Fransızcayı 1914 ile 1918 yılları arasında babası kurmay binbaşı olarak Bandırma’da görevliyken devam ettiği Ermeni Katolik Sörler Okulu’nda; İngilizceyi önce İstanbul’da Gedikpaşa Amerikan Okulu’nda, daha sonra da Arnavutköy Amerikan Koleji’nde öğrendi.

İlk ciddi piyano derslerini Karl Berger’den alan Ferhunde, kardeşi kemancı Necdet ile verdiği konserlerle dikkati çekince Alexander von Humboldt bursuyla Almanya’ya Leipzig Müzik Akademisi’ne gönderildi. Böylece bildiği dillere bir de Almanca eklenmiş oldu.

Almanya’dan döndüklerinde Atatürk’ün talimatıyla Ankara’da yeni kurulan Musiki Muallim Mektebi’ne Necdet keman, Ferhunde piyano öğretmeni olarak atandılar. Ferhunde Erkin 1931’den 1967’de emekli olana kadar Ankara Devlet Konservatuvarı’nda pek çok öğrenci yetiştirdi.

Öğrencileri arasında Ferhunde Hanım’ın piyano ekolünü devam ettiren ve Fazıl Say, Muhittin Dürrüoğlu Demiriz, Emre Elivar, Emrecan Yavuz gibi piyanistleri yetiştiren Kamuran Gündemir’i anmalıyız. Ferhunde Erkin, Paul Hindemith, Ernst Praetorius, Hans Rosbaud gibi dünyaca ünlü şeflerin ve eşi Ulvi Cemal Erkin’in eşliğinde müzik dağarının belli başlı yirmi iki piyano konçertosunun ilk çalınışını gerçekleştirmişti Türkiye’de.

'Hocam mı, annem mi?’

Antonio Saldarelli, Martin Bochmann ve Gaspar Cassado gibi ünlü çellistlerle, kemancı Licco Amar ve kardeşi Necdet Remzi Atak ile çok sayıda oda müziği konseri vermişti.  Çağdaş müziğe ilgisi ve yatkınlığı ile dikkat çeken bir piyanistti Ferhunde Hanım.

 Öğrencilerini de bu yönde yüreklendirirdi. 1961 ile 1967 arasında Suna Kan ile bir piyano-keman ikilisi oluşturdular ve hem yurt içinde hem de yurt dışında turnelere çıktılar. Suna Kan 1991’de Ferhunde Erkin için yapılan bir toplantıda “Yedi senelik beraberliğimizde sizden hocam olarak mı yoksa annem olarak mı söz edeceğim bilmiyorum. Hâlâ yoğun geziler yapıyorum ama hiçbir gezide sizin kadar eğlenceli bir arkadaşım olmadı.

Sizin kadar her ânın zevkini çıkaran, komikliklere komiklik katan, beraberliğinden zevk aldığım bir partnerim gerçekten olmadı” diyordu.

Hayatına giren herkesi kendine hayran bırakan, her konuda sivrilen yeteneği, zekâsı ve nüktedanlığı ile çevresine yaşam sevinci dağıtan, hem öğretmen hem de insan olarak biz öğrencilerinin hayatına büyük zenginlikler katan Ferhunde Hanım’ı hiç unutmayacağız.
  

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.