ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 14 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Bir Plâk Öyküsü / 1Sayı: - 13.07.2007


Tülay German, Zülfü Livaneli’yi Abidin Dino’nun evinde dinlemiş, Hıfzı Topuz’un evinde tanımıştı.

Zülfü Livaneli o sıralar yeni bir plak yapmayı istiyordu. Türkiye’de ve Almanya’da yayımlanmak üzere.

Tülay German’ın plaklarını dinledikten sonra: “Ne olur plak kaydını Erdem Büri idare etsin ve sizin stüdyoda kaydedilsin” der Tülay German’a.

Bütün bunlar iyiydi de, Bir de “Tülay” diyor, “Sen de iki şarkıyla misafir sanatçı olarak katılsana.”

Tülay German önce şaşırır sonra bu işin olamayacağını, olmasının imkânsız olduğunu, çünkü “Arion” plak firması ile sözleşmesinin olduğunu bu nedenle başka hiçbir şirketin çıkaracağı plakta okumasının mümkün olamayacağını söyler.

Söyler söylemesine de… Nafile!

Çünkü Zülfü Livaneli gece gündüz Tülay German’ın evindedir.

Sonuçta Tülay German sözleşmesinin olduğu plak şirketine gider, patronunu görür ve yalvarır, yakarır!... “Vallahi Fransa’da çıkmayacak, yalnız Türkiye’de yayımlanacak” diyerek güçte olsa izni koparır.

Ama Zülfü Livaneli’nin arzuları bitmez…

”François Rabbath çalsın ne olur,” der, bu kez.

Tülay German isyan eder, “Hayır Zülfü, bunu söyleyemem” der.

Bunun üzerine Zülfü Livaneli, “Sen söyleyemesen ben hiç söylemem, bunu yine sen halledeceksin” der.

Neyse lafı uzatmayalım, Tülay German François Rabbath’a gider “Livaneli şöyledir, böyledir, ne olur François, gözünü seveyim, hatırım için, beni kırma ne olur…” diyerek aklına gelen her şeyi söyler.

François Rabbath:

”Bir istisna yaptım. Senin sesini çok sevdim, onun için sana eşlik etmeyi ben teklif ettim. Yapamam,” der.

Bu yanıt üzerine Zülfü Livaneli Tülay German’ı, Tülay German François Rabbath’ı bırakmaz. Ve sonuçta Tülay German François Rabbath’ı razı eder bu iş için.. Tabii Zülfü Livaneli bu durumdan son derece memnun.

Sonra Erdem Büri ile Tülay German plağa okunacak iki şarkıyı seçerler. Günlerimiz ve Yiğidim Aslanım Burada Yatıyor. Şarkıların müziği Zülfü Livaneli’ye sözleri ise Yağmur Atsız ve Bedri Rahmi Eyüboğlu’na ait.

Provalar başlıyor, uzun süren bir çalışma dönemi, provalar bitiyor ve giriyorlar stüdyoya.

Erdem Büri, Tülay German’ın plaklarına gösterdiği özen ve ilgiyi Zülfü Livaneli’nin plağına da gösteriyor.

Ve Günlerimiz plağı çıkıyor.

Plağın yapımcısı Yeşil Giresunlu’da yolluyor Paris’e, Tülay German’a

Günlerimiz plağının çıkışından yıllar yıllar sonra bir gün Güngör Mimaroğlu telefon eder New York’tan Paris’e, Tülay German’a… Televizyon, Uğur Mumcu’nun cenaze törenini göstermiş. Arkada bir şarkı çalıyormuş. Yiğidim Aslanım burada yatıyor…

1993 yılı Ocak ayında, cenaze törenlerinde şarkılar söyler Tülay German…

Oysa “Artık şarkı söylemeyeceğim,” demişti.

Söyledi!

Sözünü tutamadı.

8 Ocak 1993 Cuma günü saat öğleden sonra dört buçukta, güneş batmak üzereydi ve Tülay German orkestrasız, gitarsız, sazsız, piyanosuz, Karacaoğlan’la başlamıştı şarkı söylemeye:

Elif’in uğru nakışlı
Yavru balaban bakışlı
Yayla çiçeği kokuşlu
Kokar Elif deyi deyi

Aslında yüreği “Kokar Erdem deyi deyi “ diyordu.

Sonra… Tülay German Erdem Büri’nin şarkılarını söyledi. Nazım Hikmet’in şiiriyle:

Yeryüzüne tohum gibi saçmışım ölülerimi
Kimi Odesa’da yatar, kimi İstanbul’da, Prag’da kimi
En sevdiğim memleket yeryüzüdür
Sıram gelince yeryüzüyle örtün üzerimi.


Nil Yalter ağlıyordu.

Ve… Tülay German Paris’te Pere Lachaise Mezarlığında, Moliere’in karşısında, Sarah Bernardt’ın biraz ilersinde hayatında en sevdiği varlığın üzerini yeryüzüyle örtüyordu.





 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.