ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 12 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Bach’ın Rus mirasçılarıSayı: - 14.06.2007


Çellist Mischa Maisky, kemancı Julian Rachlin ve viyolacı Maxim Rysanov, Bach’ın “Goldberg Çeşitlemeleri”nin yaylı çalgılar üçlüsü için yapılmış bir düzenlemesini önceki akşam Aya İrini’de yorumladı Müzik tarihinde en çok müdahaleye uğrayan besteci kuşkusuz Johann Sebastian Bach’tır. Orkestra şefleri, piyanistler, cazcılar, popçular Bach’ı hiç rahat bırakmazlar. Ondaki uçsuz bucaksız müzik hazinesi her tür müzisyenin ağzını sulandırır.

Hele çağımızda hem müzik hem sahne hem de plastik sanatları avucunun içine alan 'proje’ merakı Bach’ın olur olmaz ellerde sürekli kılık değiştirmesine neden olmuştur. Artık 'konser’ verilmiyor, yerine 'proje’ oluşturuluyor biliyorsunuz.

Bitpazarına nur yağıyor
Aslında çağdaş görsel sanatlarda 'projeler’ alabildiğine 'çağdaş’ olabiliyor ama 'müzik’ sanatında 'çağdaşlık’ geçerli değil. Sürekli eskinin mirasından yararlanıyor müzikçiler. Kısaca, müzik piyasasında bitpazarına nur yağmaya devam ediyor.

İşte bu bağlamda, önceki akşam Aya İrini’de viyolonsel ustası Mischa Maisky, kemancı Julian Rachlin ve viyolacı Maxim Rysanov ile Bach’ın “Goldberg Çeşitlemeleri”nin yaylı çalgılar üçlüsü için yapılmış bir düzenlemesini yorumladı. “Goldberg Çeşitlemeleri”ni dünya müzikseverlerine Kanadalı piyanist Glenn Gould, yaptığı efsanevi kayıtlarla tanıtmıştı. Bu kayıtların koleksiyon değerinin her geçen gün artmasının nedeni, Glenn Gould’un eserin en ince ayrıntısına değin gösterdiği titizlikti.
Rus kemancı Dimitri Sitkovetski’nin Bach’ın 1741’de yayınladığı “Tuşlu Çalgılar için Çalıştırmalar” başlıklı albümünde yer alan “Goldberg Çeşitlemeleri”ni alıp, bu büyük eseri keman, viyola ve viyolonsel üçlüsüne dönüştürmesi, yukarıda sözünü ettiğimiz projelerden biri. Sitkovetski, “Goldberg Çeşitlemeleri”ni yaylı çalgı tınılarıyla duymak istemiş olabilir.

Ayrıca, yaylı çalgı ustalarını böyle bir eseri yorumlamaktan mahrum bırakmak da istememiştir kuşkusuz.

Ne var ki, Bach’ın tuşlu çalgılar için yarattığı ses örgüsünün hem dikey hem de yatay ipliklerinin hangi yönlere gittiklerini, birbirleriyle ne türlü girift ilişkiler içinde geliştiğini duyabilmek isteyen benim gibi bir dinleyici için, Aya İrini’nin tüm sesleri birbirine karıştıran akustiği nedeniyle yaylı çalgılardan çıkan hiçbir ezgi çizgisinin netlikle ve berraklıkla duyulamadığı uğultulu ortam, azap vericiydi.
Tabii, bu tümüyle öznel duygum. Yoksa Aya İrini’yi dolduran dinleyicilerin hepsi görünürde huşû içindeydiler perşembe akşamı. Belki de seslerdeki o belirsizlik, Maisky ile arkadaşlarının Bach’ı alabildiğine serbestlikle ve Rus romantizmiyle yorumlamaları, bizim buraların dinleyicisine daha yakın gelmişti.

Kim bilir?
  

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.