ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1929
Şu an 18 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Muhteşem Bir Konser / Eşsiz Bir Rachmaninov BuluşmasıSayı: - 15.05.2007


 Büyük Rachmaninov yorumcusu piyanist ve şef Vladimir Ashkenazy, Rachmaninov yorumları tüm dünyada müzik eleştirmenlerinin beğenisiyle karşılanan Devlet Sanatçımız Gülsin Onay ile Bilkent Senfoni Orkestrası’nda buluşuyor.

19 Mayıs’ta gerçekleşecek bu muhteşem konserde piyanist Gülsin Onay, şef Vladimir Ashkenazy yönetimindeki Bilkent Senfoni Orkestrası eşliğinde Rachmaninov’un 3. Piyano Konçertosunu icra edecek. Konserde ayrıca Prokofiev’in 5. Senfonisi seslendirilecek.



Çağımızın en büyük şeflerinden Ashkenazy…
Müzik kariyerine piyanist olarak başlayan Rus asıllı Vladimir Ashkenazy, dünyanın en önemli müzik merkezlerinde konserler verdi; piyano repertuarının başlıca eserlerinin hemen hepsini kapsayan günümüzün en büyük albüm kataloglarından birini oluşturdu. Daha önce dört kez Grammy ödülü almış olan Ashkenazy son olarak 1999 yılında En İyi Solist dalında Grammy kazanmıştır.

1970’li yıllardan itibaren şefliğe ağırlık veren Ashkenazy aralarında Kraliyet Filarmoni, Cleveland, Deutsches Symphonie-Orchester Berlin ve Çek Filarmoni Orkestrasının da bulunduğu pek çok orkestranın birinci şefliğini ve müzik direktörlüğünü üstlendi. Bunların yanı sıra Berlin Filarmoni, Boston Senfoni, Concertgebouw gibi dünyanın en iyi orkestralarını yönetti.

Halen İzlanda Senfoni Orkestrası Onursal Şefi, Avrupa Birliği Gençlik Orkestrası ve Tokyo NHK Senfoni Orkestrası Müzik Direktörü olan Vladimir Ashkenazy, 2009 yılından itibaren de Sydney Senfoni Orkestrasının Birinci Şefi ve Sanat Danışmanı olarak görev yapacaktır.


…ilk kez bir Türk orkestrasını yönetecek

Önceki yıllarda gerek piyanist gerekse şef olarak Türkiye’de çeşitli konserler vermiş olan, çağımızın en büyük müzisyenlerinden biri kabul edilen Vladimir Ashkenazy ilk kez bir Türk orkestrasını yönetecek. Türkiye’nin ilk özel, uluslararası ve akademik sanat topluluğu olan Bilkent Senfoni Orkestrası bu konserle, gerçekleştirdiği “ilk”lere bir yenisini daha ekliyor.

Bilkent Senfoni Orkestrası her yıl verdiği 80’i aşkın konser ve geniş bir yelpazede gerçekleştirdiği özgün etkinlikler ile seçkin bir müzik topluluğu olarak varlığını kanıtlamıştır. Bilkent Senfoni Gürer Aykal, Serge Baudo, Alexander Dimitriev, Massimo Freccia, Jean Fournet, Rengim Gökmen, Howard Griffiths, Peter Gülke, Ernest Martinez Izquierdo, Yoel Levi, Karl Anton Rickenbacher, Gennady Rozhdestvensky, Nello Santi ve Lior Shambadal gibi ünlü şefler yönetiminde konserler vermiştir. Orkestra, Işın Metin’in sanat direktörlüğü ve şef Emil Tabakov’un müzik direktörlüğünde etkinliklerini sürdürmektedir.


Gülsin Onay’ın Rachmaninov yorumları…

Rachmaninov yorumları müzik otoritelerinin büyük övgüsüyle karşılanan Gülsin Onay, bestecinin konçertolarını aralarında Berlin Senfoni, Basel Sinfonietta, Graz Senfoni, Kiev Filarmoni ve Halle Filarmoninin de bulunduğu pek çok orkestra ile seslendirdi. David Wiesner, Onay’ın 2004 yılında Almanya turnesindeki icrası için “Gülsin Onay, ara sıra bir tayfun gibi şiddetlenen arpejleri ve akor serilerini ışıldayan bir çeviklik, inci gibi bir tuşe ve bir düş gezgininin rahatlığıyla dinleyicilere sundu” ifadelerini kullandı.

Avusturyalı saygın müzik eleştirmeni Peter Cosse, 3. Piyano Konçertosunu Gülsin Onay’dan ilk dinleyişini “45 dakika boyunca, müzikle ilgilenmeye başladığım gençliğimden, hatta çocukluğumdan bu yana yaşadığım en heyecan verici zamanlardan birini geçirdim” şeklinde anlatmaktadır. Cosse, sanatçının icrasını şöyle değerlendirmiştir:

“Gülsin Onay duyarlı bir kesinliğe, zekice bir parıltıya ve gerekli yerlerde akor hakimiyetine sahip bir Rachmaninov yorumcusu.”

“Daha ilk notalardan itibaren dinleyiciyi ne kadar duyarlı ve zarif bir biçimde Rachmaninov’un dünyasına çektiğini ispatladı… Re minörün ‘sinematografik‘ finalinin bu kadar tutkulu, ritmik açıdan bu kadar patlamalarla dolu ve aynı zamanda bu kadar aydınlatıcı bir şekilde cantabile çalındığına, hatta yaşandığına çok ender şahit olmuşumdur. Karanlık ve aydınlık, yumuşaklık ve sertlik hakkında, hem doğrudan hem de dolaylı bir ışıklandırma dengesi altında kusursuz ve açık bir biçimde anlatılmış bir ‘öykü’nün müzikal sonu olan bu bölüm ancak hayal gücü yüksek, mükemmel bir piyanist tarafından böyle anlatılabilirdi.”


… Vladimir Ashkenazy’nin de dikkatini çekti

Gülsin Onay’ın Rachmaninov yorumlarından etkilenen bir diğer isim ise en büyük Rachmaninov yorumcularından biri kabul edilen Vladimir Ashkenazy’dir. 3. Piyano Konçertosunun canlı konser kaydını dinleyen Ashkenazy, Onay’ın icrasını büyük beğeni, hatta coşku ile karşılamıştır.

Bu tanışmanın ardından ilk Onay – Ashkenazy buluşması Nisan ayında İzlanda’da gerçekleşti. Gülsin Onay’ın Schumann Piyano Konçertosunu seslendirdiği konserde İzlanda Senfoni Orkestrasını Vladimir Ashkenazy yönetti. İkinci randevu ise 19 Mayıs’ta Bilkent Senfoni Orkestrası eşliğinde Ankara’da gerçekleşiyor.

Vladimir Ashkenazy, piyanist olarak bestecinin dört piyano konçertosunun da kaydını gerçekleştirmiştir. Ashkenazy ayrıca bu konçertoları Rachmaninov’un kendisinin solistliğinde şef olarak yönetmiştir.


Sezona damgasını vuracak bir konser

Konserde şef Vladimir Ashkenazy yönetimindeki Bilkent Senfoni Orkestrası ayrıca Prokofiev’in 5 numaralı Senfonisini seslendirecek. Romantik dönem ve Rus bestecilerin eserlerini yorumlamadaki benzersiz ustalığıyla tanınan Ashkenazy’nin Prokofiev icraları ve kayıtları ise birer mihenk taşı kabul ediliyor.

Sezona damgasını vuracak konserlerden biri olan bu konser 19 Mayıs 2007, Cumartesi saat 20.00’de Bilkent Konser Salonunda gerçekleşecek.



Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.