ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 16 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Genç Müzisyenler Nasıl Yetişir?Sayı: - 07.05.2007


Cumhuriyet’in ilk yılında İstanbul Belediyesi’nin kurduğu müzik eğitim kurumu ile İstanbul Devlet Konservatuvarı’ndan yetişen öğrenciler dünyaya yelken açıyor

Yirminci yüzyılın ilk yıllarından sonlarına dek İstanbul’un klasik müzik yaşamını yönlendirmiş olan besteci Cemal Reşit Rey, anılarında 1923 yılında Paris’te eğitimini sürdürürken İstanbul Belediyesi Güzel Sanatlar Daire Başkanı (o zaman böyle bir makam varmış demek ki) Halit Ziya Uşaklıgil’den bir mektup aldığını, İstanbul Belediyesi’nin açtığı Darülelhan’a (konservatuvar) bir “alafranga” kısmı ilave edileceğini, kendisine de kompozisyon ve piyano sınıflarının verildiğini anlatır. Böylece Cumhuriyet’in ilk yılında İstanbul Belediyesi bir müzik eğitimi kurumu oluşturur.

Konservatuvarın temeli

Devletin kurduğu İstanbul Devlet Konservatuarı ise, 1971 yılında Etiler’deki bir ilkokulda eğitime başlar. Kurucusu piyanist ve eğitimci Fuat Turkay’dır.

Kurum, ilk yıllarında göçebe gibi İstanbul’un çeşitli semtlerindeki mekânlardan mekânlar arasında taşınıp durur. Sonunda Beşiktaş’ta şimdiki son mekânında karar kılar.

Okul, göç yıllarında Kültür Bakanlığı’na bağlı iken, son durağında artık YÖK’e bağlı Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversite’sinin bir parçası olur.

Otuz beş yılı aşan bu serüven boyunca yetişen öğrencilerin neredeyse tümü İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nin, Senfoni ve Opera Orkestralarının; Akbank, Borusan, Enka, Tekfen gibi özel orkestraların genç kadrolarında yer alır. Kimi de dünyaya yelken açmış, başarıdan başarıya koşmaktadır.
Örneğin bas Burak Bilgili, 1999 yılında başladığı dünya çapında kariyerini büyük başarıyla sürdürmekte, Metropolitan Operası dâhil, Amerika ve Avrupa’nın tüm önemli opera evleri ve festivallerinin aranan bas sesi olarak göğsümüzü kabartmaktadır.

Efe Baltacıgil, 2005’ten beri Philadelphia Senfoni Orkestrası viyolonsel grup şef yardımcısı.

Yo-Yo Ma ve Pinchas Zucherman gibi dünya çapında müzisyenlerle New York’ta Carnegie Hall’da konserler veren mezunlardan biri. Kemancı Özcan Ulucan, Saarbrücken Konservatuvarı’nda ünlü virtüoz Maxim Vengerov’un asistanı olarak ders veriyor ve konser kariyerini başarıyla sürdürüyor.
Bale sanatçısı Mehmet Yumak, 2003 yılından beri Lisbon Operası solist dansçısı iken 2007-2008 sezonundan başlayarak Berlin Devlet Operası solist dansçısı olarak sahneye çıkacak.

Listeyi uzatacak olursak eğer; fagot, flüt, korno, obua, keman bölümleri mezunları bugün Avrupa’nın belli başlı orkestralarında görev yapmaktalar.

Ne var ki, orkestra çalgıları ile opera ve bale sanatçılarına açılan dünya kariyeri kapıları piyanistlere öyle kolay kolay açılamıyor. Çeşitli dünya müzik okullarından solistlik diploması alan, festivallerde çalan, yarışmalar kazanan piyanistler bile zorlanıyor.

9 Nisan akşamı İTÜ Maden Fakültesi Konser Salonu’nda MSGSÜ Devlet Konservatuvarı Orkestrası eşliğinde Schumann’ın la minör piyano konçertosunun birinci bölümünü dikkat çeken bir olgunluk ve müzikalite ile yorumlayan 1986 doğumlu Can Okan, bakalım piyanistlerin bu zorlu yarışını kazanacak mı?

Genç sanatçı, piyano yanında teori-kompozisyon ve orkestra şefliği alanlarında da eğitimini sürdürerek belki piyanistlerin önünü tıkayan engelleri aşacak ve yeteneğini dünya müzik çevrelerine gösterme olanağı bulacak.


 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.