ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1932
Şu an 15 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Besteciler Bestecileri Eleştiriyor...Sayı: - 22.03.2007


Geçen yüzyılın büyük kemancısı Joseph Joachim yüzeydeki romantizminden kurtarmak için bol bol Bach dinlemesini öğütlermiş Liszt'e Bir Bach konserinden sonra Liszt'in   demesi üzerine öfkeyle bağırmış meslekdaşına:  

Geçen Yüzyılın büyük piyanist ve bestecisi Franz Liszt çağdaşı Johannes Brahms'ın tek bir eserini yorumlamamıştı yaşamı boyu. Ve nedenini şöyle açıklamıştı bir gün: < Brahms'ın müziği bana Prusya Başbakanı Bismarck'ı anımsatır daima.Fantezi, zerafet ve duygusal güzellikten yoksun katı mı katı bir müziktir bu.... Bence yalnız Bismarck böyle eserler yazabilirdi. Eninde sonunda müzik herhalde politika ve ordu güdümünden başka şeydir değil mi?>

Beethoven'ın anlam verilmesi güç duygularından biri de İtalyan bestecisi Luigi Cherubini'ye karşı saygı ve hayranlğıdır. 1760'da Floransa kentinde doğup yaşamının büyük bir bölümünü Fransa 'da geçiren, uzun süre Paris Konservatuarı müdürlüğü yapan, her yeniliğe karşı olmasıyla tanınan bu burnu havada besteci 1805 yılındaki Viyana gezisinde Beethoven'la tanışmış, daha sonra da Alman dehası için şöyle demişti: < Eserlerini her dinleyişimde aksırığım tutuyor.> Cherubini radyo, televizyon, plak çağında, başka bir deyişle günümüzde yaşasaydı büyük olasılıkla aksırıktan ölen ilk insan olarak geçecekti tıp tarihine...

Babacan görünüşü, güler yüzüne karşın sözüü sakınmayan, iğnelerini acımadan batıran bestecilerden biride Johannes Brahms'dı. Anton Rubinstein'ın adlı operasını seyrettikten sonra şöyle demişti Hamburg'lu besteci

Yakın arkadaşı besteci Bernhard Scholz son eserlerinden birinin partisyonunu verip yargısını diler Brahms'dan. Brahms eseri gözden geçirdikten sonra sabırsızlıkla kararını bekleyen Scholz'a

Erik Satie adını duymuşsunuzdur. Yüzyılımızın başında yaşamış en ilginç müzikçilerden biriydi... Akademik Öğrenimden, temelli müzik bilgisinden yoksun olmasına karşılık sürekli yenilik ve değişiklik arayan, grubunu düşün ve öğretileriyle etkileyen sanatçıydı Satie. Ve Claude Debussy'nin de yakın arkadaşıydı. Bebussy'nin adlı üç bölümlük orkestra eserinde ilk bölüm biliyorsunuz başlığını taşır. Ünlü izlenimci besteci bir konserde i dinleyen Satie'ye ne düşündüğünü sorunca şu cevabı alır. <Çok hoşuma gitti Claude, çok hoşuma gitti..... Hele öğleye doğru saat onbir buçuk yöresindeki küçük bölüme bayıldım...>

Claude Debussy ise Norveçli Grieg 'in eserleri için ne düşündüğünü soranlara şöyle demişti: < İçleri Karla dolu karamelalar.>

Richard Strauss dehası ve esini yanında Bavyeralılara  özgü mizah yeteneği ile de tanınmış, bu yeteneğini çağdaşı olan bazı meslektaşları için bol bol kullanmıştır. Örneğin Hans Pftizner adlı operasıın Münih'deki  ilk temsilinden sonra Richard Strauss'a rastladığında: < Unutma, der, bu eserim on yıllık yıpratıcı bir çabanın ürünüdür. > Pftizner uzaklaştığında mırıldanır Richard Strauss: < Bazı besteciler beste yapmanın zorluğunu bilirler de neden bu işi sürdürmeye çalışırlar anlaşılır şey değil....>  

Donaueschingen Müzik Festivalinde Paul Hindemith'in bir yaylı çalgılar dörtlüsünü dinledikten sonra kaç günde yazdığını sorup <Üç günde ...> cevabını aldığında şöyle der Strauss: < Eh zaten bende öyle tahmin etmiştim...>

bestecisi Pietro Mascagni bir Londra gezisinde kaldığı otelin penceresi önüne konmuş Laternada eserindeki ara müziğinin çok çabuk bir tempoyla tekrarlandığını duyunca aşağı iner, Laternacıya parçanın ok daha yavaş tempoyla çalınması gerektiğini söyler.Besteci ertesi gün ara müziğinin öğütlediği tempoyla çalındığını duyunca pencereye koşar, laterna üzerindeki levhada şu yazıyı okur:   

Doksan iki yaşında ölen Viyanalı operet besteci Robert Stolz, gene operet bestecisi Ralph Benatzky için şöyle demişti:

Geçen yüzyılın ünlü opera bestecisi Giacomo Meyerbeer evinde çalışırken kapısı önündeki laternadan Rossini'nin adlı operasına ait melodilerin yansıdığını duyar, pencereyi açıp seslenir laternacıya: Laternacı boynunu bükerek yanıtlar bu isteği:

Büyük ozan Heinrich Heine çağının bestecisi Meyerbeer'i bir türlü sevememişti. Bir gün şöyle dediği söylenir: Büyük umutlarla Paris'e gelen genç Richard Wagner'e Meyerberr'in bazı tavsiye mektupları verdiğini duyduğunda  da şöyle demişti. Heine: < Şu Wagner büyük olasılıkla yetenek sahibi bir müzikçi... Ancak bu konuda beni kuşkuya düşüren tek nokta Meyerbeer tarafından tanıtılmaya çalışılması.>

Fransız müsikçi Hector Berlioz'un da Meyerbeer'e yakınlık duymadığı şu sözünden anlaşılıyor:             
 


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.