ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1934
Şu an 8 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Bir Caz GecesiSayı: - 21.03.2007


'Cazın prensesi’ lakabının münasip görüldüğü Azeri piyanist ve şarkıcı Aziza Mustafa Zadeh’nin İstanbul konseri, göz yaşartıcıydı.

“Singing Nature” ile başlıyor büyü. Sakinliğe telaş, huzura endişe lehimleniyor; diyalektik ve tarihsel materyalizmin karşıtların birliği maddesinde. Aziza’nın şlap şlap yere vuran ayak sesleri eşlik ediyor. 

“Night Life in Georgien” ve “Stars Dance”da mugam makamında ilahi okurcasına gümbürdeyen sesi devreye giriyor. Klasik ile caz arasında ayakları doğu yakasına kurulmuş bir köprüden geçiyor Aziza; üzerinden Bakü, doğa ve toplum manzaralarının seyredildiği.

Naftalin kokulu bir aşk filminin, iki aşığı ebediyete uğurlayan final sahnesini seslendiriyor. Tuval boyuyor, hikâye yazıyor, çamura biçim kazandırıyor; sanatlar ve disiplinler arası açık parti veriyor.

Geçmişe uzanan buket

“Dreaming Sheherezadeh”, Bach ile buluşturulmuş Azeri motifli “Bachuana”, sanatçının yaşamından kesitler taşıyor. “Last Day Of Chopin” bestesinde erken yaşta yitirdiği babasını görüntülüyor. Büyük besteci Chopin üzerinden bugününden geçmişe hüzün dolu bir buket takdim ediyor.

Sadece Mozart’lı bir caz baladında ya da Handel erincinde bir gotik caz yorumunda değil; biteviye geçmişte yaşıyor Aziza. Geleceğini geçmişte görüyor bir cam kürenin içine bakarak, her an kalkıp gidecek kadar mazinin tekrarı ele geçmez saadeti ve hüznüyle yanıp tutuşuyor. Beraberinde salonun körkandil bakışlı kalabalığı da.

Prenses, beline kadar varan saçlarını uzatıyor geçmişin bahçesine; tarihi aşklarının tutunup gönül şatosuna tırmanması için.

Arada Mona Lisa’ya göre lambadan hallice bir gülümsemeyle yakalanıyor seyirciye. Yüzünde ne kadar da az uzuv var. Rönesans tuvalinden kalmış, çizgilerinden arındırılarak uzuvlara indirgenmiş donuk bir portre bu. Ressam eliyle yerleştirilmiş uzuvlar, ifadesi dondurulmuş eski bir fotoğraf karesi. Bu yüze düşen ışık gölge oyunları, semavi bir dünyadan yönetiliyor.

Dünyadaki negatif gücü yok etmek, savaşları durdurabilir inancında, herkesin içindeki şamanı ortaya çıkarmak için çalıyor. Parça sonunda elindeki minik vurmalıyla sahnenin önüne seğirtiyor. İnce uzun parmaklarının kalın deri üzerindeki dansına şakıyarak eşlik ediyor. Mikrofondaki eko sayesinde birkaç kişi haline geliyor; kanon yapıyor.

Vampirella caz yapıyor

Bazılarına sevimsiz ve ürkünç gelebilir Vampirella görüntülü Aziza. Son derece soğukkanlı. Zeytin iriliğindeki gözlerinden fırlayan sorgulayıcı, taviz vermez soğuklukta, gizemli bir sanat coğrafyasının rutubetli havası var. 

“Contrasts” parçasında, dolgun formlar, zarif melodik cümleler ve adı gibi renkli tezatlar cümbüşü tınlıyor. Tutkulu piyano patlamaları ve zincirlerinden boşanmış bir sesin yarattığı emiş gücü yüksek temaşada gelenek, geçmiş ve kökler arasında cennetin bülbülleri şakıyor.

Şarkılarını caz şarkıcısı gibi değil, şan sanatçısı gibi söylüyor. Gershwin’in “Summertime”nı, yeni bestelediği “Turkish Ornament”i ya da mugam makamında bir Azeri şarkısını söylerken de, operacı hüviyeti ağır basıyor. Yüksek burjuva sanatı hamili Butik Caz bu.

Biste hızlı ve alaycı biçimde söylediği “Teramisu”, Aziza’nın sesi ve elleri arasında oynanan bir Karagöz perdesi. “Bu konseri unutmayacağım” diyor Aziza sahnedeki son sözlerinde.

Konserin bitiminde bekleme salonundaki tezgâha koşar adım giden Sezen Aksu kalabalığı, az sayıdaki CD’den satın alarak Aziza ile tanışma ve imzasını alma fırsatını yakalamak isteyenler...


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.