ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1929
Şu an 16 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Sahneyi terk eden yıldız...Sayı: - 05.03.2007


Roberto Alagna’nın “Tenor” adlı albümü EMI’dan çıktı. Sahneyi terk eden ilk opera yıldızı olarak da tarihe geçen sanatçı, tüm marifetlerini sergiliyor

19. yüzyılın büyük İtalyan operaları, bugünün Hollywood filmlerine eş değerdi. Seks, şiddet, aşk, ihanet, kahramanlık gibi vurucu insani durumları, görüntü ve ses aracılığıyla seyirciye yönlendirme sanatı olan opera, aynı zamanda tıpkı Hollywood’da olduğu gibi yıldızların egemenliğinde gelişirdi. Kaprisleri, ihtirasları, rakiplerini ezme istekleri, şişirilmiş egoları, megalomanileri yanı sıra kırılganlıkları, alınganlıkları, zaafları ile kompleks yaratıklardır opera yıldızları.

Tek sermayeleri olan sesleri en hassas noktalarıdır. En ufak bir üşütme, stres, yorgunluk, hava değişikliği, sevgiliyle kavga, orkestra şefi ile anlaşamama opera yıldızının sesinin kısılmasına neden olabilir. Öte yandan seyirci ve dinleyicinin opera yıldızından beklentileri sonsuzdur. Olağanüstü bir ses kapasitesi ve iyi oyunculuğun yanı sıra ondan sahnede göze hoş görünmesini ister ve ayrıca  alçakgönüllü olmasını da.

Pavarotti de yuhalandı

On dokuzuncu yüzyıldan bu yana Milano’daki La Scala Opera Kumpanyası opera sanatının merkezi. Büyük kariyerler La Scala’da yapılır, ama yine La Scala’da gömülür. Burada 'locconisti’  ya da 'klakör’ denilen neredeyse profesyonel 'yuh’ çekiciler vardır. Takım tutar gibi 'diva’ ya da 'divo’ tutarlar. Her takım rakip takımın sanatçısını yuhalar. Bu güne kadar La Scala’da yuhalanmış çok sayıda büyük opera yıldızı arasında Renee Fleming ve Luciano Pavarotti bile var.

Klakörlerin son kurbanı Roberto Alagna idi. 1963’te Paris’in Clichy-sous-Bois semitinde, Sicilyalı bir göçmen ailenin çocuğu olarak dünyaya gelen Alagna’nın opera yıldızlığına yükselişindeki hız, onun egosunu gerçek dışı bir megalomaniyle şişirmişti. Ne var ki çok derinlerde o, yine de göçmen mahallesinde doğmuş bir varoş çocuğuydu. Ve yıllardır içinde saklı duran bu en kırılgan noktayı Aralık 2006’da La Scala sahnesinde duyduğu 'yuh’ sesleri tetikledi.

83 yaşındaki ünlü sinema ve opera yönetmeni Franco Zeffirelli’nin sahneye koyduğu ve opera dünyasında büyük yankı uyandıran Verdi’nin “Aida”  prodüksiyonunda Mısırlı kumandan 'Radames’ rolünü canlandırıyordu Alagna. Kendi düşüncesine göre çok iyi yorumladığı aryası daha bitmeden yükselen 'yuh’ sesleri üzerine öfkelenip, sahneyi terk eden belki de ilk opera yıldızı olarak tarihe geçti.
Olaydan sonra Zeffirelli, bir beyanatla Alagna’nın karizmasını fena halde çizdi. Zeffirelli, “Bugünkü opera piyasasında 'Radames’ söyleyebilecek gerçek bir dramatik tenor ne yazık ki yok. Bu rol Alagna’ya bir numara büyük geldi. Altından kalkamayınca da küçük bir oğlan çocuğu gibi tepinip sahneyi terk etti!” dedi.

Tam bu noktada EMI şirketinin yeni piyasaya çıkardığı Alagna albümü “Tenor” elime geçti. İki CD’de sanatçı tüm marifetlerini sergileme fırsatını eline geçirmiş. Puccini, Verdi ve Donizetti’nin operalarının hem İtalyanca hem de Fransızca versiyonlarında sesinin ne denli renkli ve güçlü olduğunu duyabiliyoruz.

Fransa’da doğup büyüdüğü için Gounod, Bizet, Massenet,Offenbach gibi Fransız bestecileri de rahatlıkla ve ustalıkla yorumluyor. Bazı bölümlerde tenora karısı soprano Angela Gheorghiu’nun da katılıyor. Operaseverlere tavsiye ederim.
 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.