ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1929
Şu an 31 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Ricardo Moyano ile müzik tadında sohbetSayı: - 16.02.2007


Latin Gitarist Ricardo Moyano ile Türkçe röportaj ve sohbet etmek çok keyifliydi...
İyon Sanat Evinde  kendisiyle gitar dinletisi sonrasında sevgili Ricardo yarım Türkçe’siyle olsa da kendi deyimiyle çok kötü diye yorumlasa da,  gayet sıcak ve anlaşılır bir sohbetle söyleşimize başladık. Özellikle kendi çaldığı parçaların anonslarını kendi Türkçe’siyle yapması daha hoştu. Mütevazılığı ve sıcak yakınlığını bize  sunmaktan öte müziğiyle adeta büyüledi...

Klasik bir soru olsa da  Türkiye’yi ve insanlarını nasıl buldunuz dediğimde aynı Arjantin  gibi diye cevaplaması beni çok etkiledi. Konuşma esnasında öğrendim ki on bir (11) senedir İstanbul’da yaşıyormuş. Kısaca uzun seneler olmuş Ricardo Moyano’nun gelişi !
Artık bizdensin dedim ve espriyle sohbetimize devam ettik. Ricardo on iki sene Madrid, yedi sene Paris’te kaldıktan sonra Türkiye’yi seçmesi ayrı bir onur.
Mersin, Adana ve değişik illerde konserler vermiş ve bu ayrı bir  mutluluk tabi ki...
Eşinin Türk olması buna etkendir tabi ki, aslında hepimizin nereli yada ne olduğumuz değil, mutlu ve huzurlu olduğumuz yerde olmamız diye düşünüyorum.
Ricardo Moyano Türkiye’de mutlu bu daha da güzel!

Ricardo’yu dinleti esnasında gitarınla bütünleştiğini el, kol  ve mimikleriyle parçayla özleşirken  gördüğüm de  müziğin insan içinden çıkışına şahit oluyorsunuz.
Hani derler ya ! Gitarını konuşturuyordu Ricardo...
Değişik ritm ve tonlamalarla bildiğimiz gitarından farklı ses tınıları geliyordu.

Müziği anlamak için aynı dili konuşmak gerekmiyordu. Müzik  kulağın ve yüreğin buluştuğu yerdi. Müziğin evrenselliğini defalarca vurguluyordu.
Beni en çok etkileyen Aşık Veysel’in “Kara Toprak” adlı parçasını hem farklı versiyonla bize sundu hem de aşina olduğumuz Kara Toprağı seslendirmesi onur vericiydi. Bir an aklıma ilk gelen Aşık Veysel düşünebilir miydi, Arjantinli bir gitaristin yazdığı şarkısını yorumlayabileceğini ne dersiniz? Bir an keşke bunu o da duyabilseydi diye düşündüm.
Ve o kadar özenle yorumladı ki Ricardo ve Türkiye’ye geldiğinde bir müzik markette  Türk müziğini kimle tanıyabilirim demesi üzerine oradaki şahıs Aşık Veysel’i vermesi üzerine tanımıştır kendisi. Sonrası araştırmalarına dayalı gelişmiş.
Teşekkürler Aşık Veysel, sen eserlerinle hala yaşıyorsun. Kültür kaynaşması bu bence ...

Ricardo Moyano  özellikle Türkiye’de ki genç gitaristlerin  çok başarılı olduğunu söyledi ve bunu profesyonel bir ağızdan duymak beni daha da mutlu etti.
Kendisi solo çalmaktan çok, yapı itibariyle de paylaşımcı yapıda bir insan olması ve iki yada üç gitarla çalındığında sesin daha verici olduğunu söyledi.
Daha da ilginci  Arjantin’e  giden ilk gitaristlerimiz;  Karadeniz  (Ordu) ve Adana’dan . Serkan ve Çağdaş su an oradalar, onlara bizde başarılar diliyoruz.
Ricardo Türkiye’de  bizim gençlerimiz Arjantin’de.... Hoş bir duygu!
Keyifli sohbeti ve  Ricardo Moyano’yla  tanışmak güzeldi....

Teşekkürler Gitarın Sesi...


 

 


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.