ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 6 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Türkiye'de Müziğin RengiSayı: - 12.02.2007


Müzik, ilk çağlardan itibaren toplumsal gelişime paralel bir seyir izledi. Toplumsal yaşamdaki sınıfsal ayrışmalar aynen müziğe de yansıdı. Her dönem politikaların uygulanmasında, kültürün oluşturulmasında büyük önem taşıdı. Yönetenler açısından da yönetilenler açısından da misyonlar yüklendi. Yönetenler, sistemin devamını sağlamak için milyonlarca kişiye yasaklarını benimsetmek için ya da yozlaştırmak, değerlerinden uzaklaştırmak için kullandılar müziği. Ezilenler ise kederlerini, sevinçlerini, öfkelerini dile getirmek için...

Bugün yaşanan karmaşa, aynen müziğe de yansıyor. Yüzyıllar boyu nasıl olduysa, bugünün ilişki ve çelişkileri de farklı müzik türlerini ortaya çıkarıyor.

Piyasa dengeleri, gelişecek ya da bitecek olan müzik akımlarını belirliyor. Piyasa dışı olan müzik, gururla yolculuğuna devam ediyor...

Bu günkü müzik anlayışı kitleler oluştururken müziğin evrenselliği kimi zaman hiçe sayılıp parti tutarcasına tabulaşıyor nedense...

Popüler  müzik toplumların dinamizmi devam ettiği sürece doğal olarak ortaya çıkacak bir müzik türü. Ancak batıda bu, kentli müzik anlamında yapılırken ve bu yüzden başarılı olurken, Türkiye’de bir türlü arınamamış bir müzik olmaya devam edecek gibi görünüyor. Kimi zaman “arabesk”, kimi zaman “fantezi”, kimi zaman arabesk tınılarıyla yüklü ama adı pop olan ne olduğu  belirsiz bir müzik, kimi zaman yeniden “yorumlanmış” türküler, kimi zaman alaturka motiflerle süslenmiş, araya udi, kanun nameleri girmiş bir “pop” müzik, kimi zaman “nostalji”, kimi zaman “best of”, ama hepsi dönem dönem “popüler”.

Oysa kentli müzikten çok uzak.

Ve medyada çeşitli yarışma içerikli programlarla tüketilen müzik ve dinleyicileriyle yozlaşan değerler. Rant için yapılan müzik o da işin ayrı boyutu...

Popüler müzik toplumların dinamizmi devam ettiği sürece doğal olarak ortaya çıkacak bir müzik türü. Ancak batıda bu kentli müzik anlamında yapılırken ve bu yüzden başarılı olurken  Türkiye’ de  dağılmış müzik türü ve özentilerle beslenen kopyacılıkla kendine onulmaz yaralar açıyor.

Özünde ki bozulmalarla gündem müzikleri ve onlara uygun olmayan kliplerle renk katılmaya çalışılıyor. Sonuç saman alevi!

Müzik evrenseldir dense de kültürün kökenine bağlı gelişmektedir. Türküler ve Türk Sanat müziğinde kalıcılık ne kadar temelse gündem şarkıları arayış içinde özüne ait olan kültürü de sömürüye geçmiş durumda. Özellikle dış ülkede büyüyen Türk kökenli olup üretimde bulunan gençlerimizin yaptığı müzik ayrı bir enstantane ne Türk kültürü ne Batılı ülkelerin kültürünü yansıtıyor. Arada kalmışlık ve tarzı bile belirlenemeyen bir müzik türü ortalarda dolaşıyor...

Müzik piyasası şu an bana göre en med-cezir haliyle sürmekte...
Türkiye’de müziğin rengi ebru sanatını kıskandıracak durumda kanımca...
Yarına kimler kalacak bunu da zaman gösterecek ...
Ama gidişatı, müzik kültürü gelişmiş kesim zaten görmekte...

 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.