ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 17     Sayı: 1836
Şu an 4 müzisyen gazete okuyor

Günün Mesajları


♪ Tüm Mavi Nota dostlarının ve ülkemizin Şeker Bayramını en içten dileklerle kutlar esenlikler dileriz!
editör - 02.05.2022


♪ 8 Mart"ı kadın goygoyculuğuna çevirmeden, mana ve ehemmiyetinin taşıdığı öz yapıdan koparmadan kutlanması dileğiyle, 8 Mart Emekçi Kadınlar Günü kutlu olsun
Mavi Nota - 08.03.2022


♪ Okurlarımızın ilgisine çok teşekkür ederiz!
Mavi Nota - 03.03.2022


♪ Mobildeyiz! Cep telefonu, tablet ve diğer mobil araçlarda bir tık uzağınızdayız!
editör - 17.01.2022


♪ 17. yaşımız kutlu olsun!
editör - 24.11.2021


♪ 20. yüzyılın en önemli birkaç sopranosundan birisi olarak görülen TC Devlet Sanatçısı Diva Leyla Gencer'in 93. doğum yıldönümünde saygı ve özlemle anıyoruz.
Mavi Nota - 10.10.2021


♪ Gazetemizin öğretmeni, eski danışma kurulu üyemiz, besteci ve akademisyen, hocaların hocası Sefai Acay'ı vefatının 5. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 20.09.2021


♪ Mavi Nota şahane...
Can Çeliker - 18.08.2021


♪ Değerli dostumuz Keman sanatçısı Tuğrul Göğüş’ün beklenmedik anda vefatı bizleri derin bir üzüntüye sevketmiştir. Değerli arkadaşımıza Tanrıdan rahmet, kederli ailesine başsağlığı ve sabır diliyoruz.
Mavi Nota - 09.08.2021


♪ Harika bir kaynak, düşünüp, oluşturup, yaşatanlara minnet ve saygılar
oya kerimoğlu - 03.08.2021


Tüm Mesajlar

Anket


Klasik Batı Müziği dinler misiniz?

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Portreler


Makoto Ueno

 

Makoto Ueno, Japonya’nın en çok yönlü piyanistlerinden biridir. İçtenlikli yorumları ve nefes kesici tekniği ile tanınan sanatçı, eleştirmenler tarafından “şairane ve göz kamaştırıcı, duygusal ve cesur, doğal ve iyi planlanmış” usta bir müzisyen olarak anılır. Merhum Jorge Bolet, sanatçıyı “kendi neslinin en  yetenekli piyanisti” ve “yüksek kalibreli bir piyanist” olarak addetmiştir.

2005 yılı Haziran ayında, Makoto Ueno, Moskova’da Birinci Sviatoslav Richter Uluslararası Piyano Yarışması’nda İkincilik Ödülü’nü kazanmış olmasına rağmen jüri üyeleri tarafından “müthiş keşif” olarak değerlendirilmiştir. Daha önce de Maryland (1985); Brüksel (Prix Alex de Vries, Prix. E.M.S., 1986); Cenevre (1988); Orleans (Prix Maurice Ohana, Prix Ricardo Vines, Prix Nadia et Lili Boulanger, 2002) gibi çeşitli yarışmalarda ödüller kazanmıştır. Japonya’da, 2005 yılında, Kyoto Şehri Yeni Sanatçı Ödülü ve Aoyama Barocksaal Ödülü kazanmıştır.

Ünlü Curtis Müzik Enstitüsü’nde master öğrencisi olarak Jorge Bolet, Gary Graffman, Mieczyslaw Horszowski ve Leon Fleisher ile çalışmış, daha sonra Salzburg Mozarteum’da Hans Leygraf, Andrzej Jasinski ve Jacob Lateiner ile çalışmalarına devam etmiştir. Daha dört yaşındayken Muroran’da başlayan müzik eğitimini, Tokyo’da Meiko Miyazawa ile çalışmaları izlemiştir.

Aktif bir soloist olarak Makoto Ueno, Shinsei-Japon Orkestrası ile (Grieg), Japon Filarmoni ile (Schumann), Orkestra Ensemble Kanazawa ile (Mozart No.25), Sapporo Senfoni Orkestrası ile (Brahms No. 2), Osaka Senfoniker ile(Tchaikovsky), Kyoto Senfoni Orkestrası ile (Bartok No.2), Tokyo Kosei Wind Orkestrası ile (Messiaen Oiseaux exotiques), ve Zurcher Oda Orkestrası ile (Mozart No.27) gibi eserlerle sahne aldı.

Makoto Ueno, Japonya genelinde, Tayland, ABD, Rusya, Almanya, Avusturya, Çekoslavakya, Belçika ve Hollanda’da, Beethoven Hammerklaviersonate, Liszt Transcendental Etudes, Debussy 12 Etudes, ve çeşitli 20.yy piano müziğinden oluşan birçok farklı programla resitaller vermiştir.

Genellikle modern büyük piyanolar çalmasına rağmen, Ueno tarihi enstrümanlara da aşinadır. 1820 yapımı bir Stein fortepiano ile Beethoven sonatları, 1846 yapımı bir Pleyel ile Chopin 24 etüdleri (2004 ve 2005’te), 1780 Stein replica modeli ve tarihi 1846 Streicher enstrumanları ile Viennese Klasik Çalışmaları, ve 1852 ile 1920 yıllarından Erard enstrümanları ile Liszt, Balakirew ve Debussy çalışmaları (2005 ve 2006’da) performansları arasındadır.

Yakın zamanda gerçekleşen kayıt çalışmaları içinde, 2006 ilkbaharında televizyonda canlı olarak ve takip eden 3 yıl içinde de birçok kez yayınlanan NHK Osaka Hall’daki bir konseri; 2004’te çıkan Liszt Transcendental Etüdleri CD’si ve 2005’te flütist Emily Beynon ile birlikte çıkardıkları bir CD vardır. Debussy, Bartok’un tüm etüdleri ile Stravinsky’nin “Three Movements from Petrouchka” sından oluşan yeni bir solo CD’si 2006 Ekim ayında piyasaya çıkmıştır.

Son yıllardaki etkinlikleri arasında, Kyoto Filarmoni ile Shostakovitch No.1 ve Gershwin Rhapsody in Blue, (1925’te yapılmış bir New York Steinway ile), Sapporo Senfoni ve Samara Filarmoni ile Rachmaninoff No.3, Norveç’te Stavanger Senfoni Orkestrası ile Beethoven No.5 ve tarihi enstrümanlarla performansları ile Rusya ve Litvanya’daki konserleri ve ayrıca, Tokyo, Kobe ve birçok diğer Japon şehrinde verdiği resitaller vardır. Sanatçı Japonya’nın önde gelen müzisyenleri ile ikili resitaller ve oda müziği konserleri vererek aynı zamanda Liederabend’de eşlikçilik ederek etkinliklerine devam etmektedir.

2009 yılında Meksika, Fransa ve Avusturya’da Saint-Saëns No.4 seslendirdiği resitaller ve konser programları olmuştur. Makoto Ueno, 1996 yılından bu yana, Kyoto Sanat Üniversitesi’nde piyano fakültesi üyesi olarak eğitim vermektedir. Eğitmenlik ve konser faaliyetleri dışında Ueno, birçok Japon müzik dergisine makale ve denemeler yazmıştır. Özellikle orta-format olmak üzere diğer türlerle de ilgilenen bir fotoğrafçı olarak, Ueno’nun gelecekteki planı, Kyoto ve Nara çevresindeki, halka açık, tarihi Japon tapınaklarının ve anıtlarının analog (non-digital) fotoğraflarını çekmektir.

Portreler