ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1924
Şu an 21 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Portreler


Sadun Aksüt

26.10.1932’de Merzifon'da doğmuştur. Bir yaşını biraz geçmişken ailece İstanbul’a gelmişlerdir. İstanbul Belediye Konservatuvarı’na giren Sadun Aksüt, burada Şefik Gürmeriç ve Kemal Gürses'ten dersler almıştır. Konservatuvarı bitirmeden İleri Türk Musikisi Konservatuvarı Derneği’ne girmiş ve burada Hüseyin Sadettin Arel, Dr. Suphi Ezgi ve de Laika Karabey'den dersler almıştır. Laika Karabey'den başladığı tambur öğrenimine 1950 başlarında girdiği Üsküdar Musiki Cemiyeti'nde hocası Emin Ongan'ın aracılığı ile büyük üstat tamburi İzzettin Ökte'den dersler alarak devam etmiştir. İzzettin Ökte’den son derece yararlanan Aksüt, bugün hala öğrencilerine hocasının tavrını öğreterek onun üslubunu, tavrını devam ettirmektedir.

1951 yılı sonlarında İstanbul Radyosu’nda arkadaşlarıyla birlikte saz eserleri çalmaya başlamıştır. 1956 yılında İstanbul Radyosu Türk Musikisi Nota Kütüphanesi’ne memur olanak giren Sadun Aksüt, bir yandan da solo ve topluluk programlarında tambur çalıyordur. 1966-l967 yılları arasında İstanbul Belediye Konservatuvarı Türk Musikisi İcra Heyeti'ne tamburi olarak girmiştir. 1967 yılında yeniden İstanbul Radyosu’na dönmüş ve sendikalı sanatkar olarak tamburilik görevini sürdürmüştür. Aksüt, 1950 yılı sonlarından 1975 yılına kadar da piyasada çalışmış ve devrin büyük sanatkarlarına refakat etmiştir; 1967’den vefatına kadar Münir Nureddin Selçuk’un solo konserlerine tamburi olarak Sadun Aksüt katılmıştır.

1975 yılında İstanbul Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı’na tambur öğretim görevlisi olarak atanan Aksüt, 198l yılında radyodan (TRT) emekli olmuş fakat konservatuvardaki görevini sürdürmüştür. 1996 yılında konservatuvardan yaş haddinden emekliye ayrılmışsa da sözleşmeli olarak hocalığa devam etmiştir. 2000 tarihinden bu yana ise sadece saat ücretiyle derslerine devam eden Sadun Aksüt, elden ayaktan düşmedikçe bu göreve devam edeceğini ve öğrencileriyle beraber olacağını söylemektedir.

16 yıl TRT Türk Sanat Musikisi Repertuvar Kurulu üyeliğinde bulunmuş olan Aksüt'ün 100 kadar şarkısı, 24 ilahisi, 50 kadar çeşitli makamlardan saz eserleri, üç çocuk şarkısı ve Sazkar makamında bir Mevlevi ayin-i Şerifi vardır. Saz eserlerinden “Köyde”, “Gelin Karşılaması” ve “Ege’de Şenlik” isimli eserleri Yalçın Tura tarafından çok sesli hale getirilmiştir. Bu eserlerin Dünya Prömiyeri, 24 Eylül 2004 tarihinde Şef Hakan Şensoy yönetimindeki İstanbul Oda Orkestrası tarafından icra edilmiştir. Bu arada orijinal aranağmeleri ve de geleneksel fasıl üslubuyla 20 adet fasıl tespit etmiştir (çeşitli makamlardan).

Yayınlanan kitapları arasında: Türkiye’de ilk yayınlanan Tambur Metodu olan, Tambur Metodu (Yeni öğrenenler için); 10 adet fasıl mecmuası; 500 Yıllık Türk Musikisi Antolojisi; Dede Efendi (Rauf Yekta Bey’in Esatiz-i E1han adlı eski Türkçe eserinin Rüştü Eriç’le müşterek tercümesi); Güfteler; Müzisyen Osmanoğulları; Güfte1er Hazinesi; Tambur Metodu (Ge1iştiri1miş - Teknik); Bahardan Hazana Esintiler (Şiirler); Alkışlarla Geçen Yıllar (Hatırat); Türk Musikisinin 100 Bestekarı; Dillerdeki Şarkılar (Güfte1er); Şarkılarda İstanbul bulunmaktadır.

2004 yılında müzisyen arkadaşı Dağhan Baydur'un isteği üzerine Muzikotek firmasına kendi şarkılarından oluşan ve kendisinin okuyup çaldığı “Sisli Bir Eylül Gecesi” adında bir CD yapmıştır. Kendisinin yaylı tambur çaldığı bu CD’de batı saz1arı da Aksüt'e refakat etmişlerdir. Bu CD Muzikotek Müzik Bankasında da yer almaktadır.


Portreler