ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1924
Şu an 16 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Portreler


Süheyla Altmışdört

Hoca unvanını pek çok kişi alabilir… Ancak hocaların hocası pek az kişiye nasip olan bir özelliktir.

Süheyla Altmışdört 1951 yılında Istanbul Belediye Konservatuarında mûsıkî eğitimine başladı. Mezuniyetinin ardından hoca olarak konservatuarda çalışmalarına devam etti…

Aynı kurumda aralıksız olarak günümüze kadar süren bir hocalık dönemi yaşadı. Aynı zamanda 1960’lı yılların başında şeflik ve hocalığını üstlendiği Üniversite Korosu çalışmalarına başladı.. Bu koroyu 42 yıl gibi aralıksız, devamlı çalıştırdı. Radyo konserleri ve özellikle eğitime dayalı konserlerle, klasik mûsıkîmizin nadide eserlerini bu topluluk sayesinde Türk gençliğine ve bugünün üstatları diyebileceğimiz pek çok müzisyene aşıladı,  örnek oldu.

Süheyla Altmışdört, çeşitli dernek çalışmalarına da katıldı. Özel talebeler yetiştirdi. 50 yılı aşkın olan mûsıkî hayatında daima geleneksel Türk Mûsıkîsinin özelliklerini, inceliklerini en güzel toplu ve solo icrası için emek verdi, topluma sundu.

Türkiye’nin dört bir yanında ondan feyz almış olan talebeleri bayrağı devir almış ve O’nun kendilerine göstermiş olduğu güzel yolda devam etmektedirler…

HAYATI

Süheyla Altmışdört Trabzon’da doğdu. İlkokulu Erzurum, Trabzon ve Ağrı’da, Orta ve Lise eğitimini ise Trabzon’da tamamladı. 1948 yılında geldiği İstanbul’da, Fulya Akaydın’dan piyano dersleri almaya başladı. Hocasının tavsiyesiyle 1951 yılında İstanbul Belediye konservatuarı Türk Müziği bölümüne girdi ve sınıf atlayarak 1954 de mezun oldu. Belediye konservatuarında Münir Nurettin Selçuk, Şefik Gürmeriç, Mesut Cemil Tel, Nevzat Atlığ ve Şive Ölmez gibi değerli hocalardan ders aldı…

Hocası Şefik Gürmeriç’in teşvikiyle 1957 yılında İstanbul Belediye Konservatuarında kadrosuz olarak öğretmenliğe başladı. Bir süre sonra Halk Müziği topluluğunda açılan kadroya tayin olarak koro çalışmalarını yürüttü ve nazari ders öğretmenliği yaptı. 1960 yılında Halk Müziği topluluğuna vekâleten şef tayin edildi. Bu koroyla bir yıl boyunca çeşitli konserler idare ettikten sonra Türk Müziği bölümünde açılan öğretmenlik kadrosuna geçti. Daha sonra İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı adını alan bu kurumun Türk Müziği bölümü öğretim üyesi olarak, tam 47 yıl batı müziği solfeji, Türk müziği solfeji ile usûl derslerini verdi. Okulun öğrenci korosunu çalıştırdı ve çok sayıda konser idare etti. 2005 yılında bu görevinden ayrıldı.

1963 yılından itibaren, 42 yıl aralıksız olarak, İstanbul Üniversitesi Klasik Türk Müziği Korosunu çalıştırdı. Bu koro ile çok sayıda konserler ile İstanbul Radyosu’nda aylık radyo konserleri vermiş, televizyon konserlerini idare etmiştir.

Kuruluşundan beri Müjdat Gezen Sanat Merkezi’nde Türk Müziği Bölüm Başkanı olarak görev yapmakta, öğrenciler yetiştirmektedir.

Çeşitli dönemlerde Kadıköy Halk Eğitim Merkezi, Eyüp Mûsıkî Vakfı, Beşiktaş Mûsıkî Derneği korolarını çalıştırmıştır.

Bir süre Florence Nightingale Yüksek Hemşirelik Okulunda Türk Müziği dersleri vermiştir. Ayrıca klasik Türk müziğiyle ilgili çeşitli radyo ve televizyon programlarına uzman olarak katılmıştır. Aynı zamanda Türk müziği piyanisti olarak, bu alanda da öğrenciler yetiştirmiştir.

İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı ve Üniversite Korosu başta olmak üzere görev aldığı bütün kurumlarda binlerce gence Klasik Türk Müziğini sevdirmiş ve öğretmiştir. Yetiştirdiği öğrenciler, ülkemizin değişik yerlerinde konservatuar kuruluşlarına önayak olmuş ve devlet korolarında solist, şef ve idareci olarak önemli görevler üstlenmişlerdir.
  Portreler