ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 40 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Portreler


Ayla Erduran

Istanbul’da dünyaya gelen sanatçı, önce annesiyle kemana başlamış, dört yaşında Karl Berger’in öğrencisi olmuş, ilk resitalini on yaşında, Ferdi Ştatzer eşliğinde, Saray Sinemasında vermiştir. 1946-51 arasında Paris Ulusal Konservatuvarında Benedetti ve Benvenuti ile eğitim görerek keman bölümünden mezun olmuştur. 1951-1955 arasında A.B.D.’de Ivan Galamian ve Zino Francescatti ile özel olarak çalışmış, Amerika’daki ilk konserini Newark’ta, Thomas Schermann yönetimindeki orkestrayla vermiştir. Sanatçı Avrupa’daki konser kariyerine Polonya’da, Varşova Filarmoni Orkestrası eşliğinde çaldığı Glazunov’un keman konçertosuyla başlamıştır.

Erduran, 1957-1958 yıllarında Moskova Konservatuvarında yirminci yüzyılın büyük virtüozu David Oistrakh ile çalışmış, 1957’deki Wieniawski yarışmasında yüz yirmi kemancı arasında ilk altıya girerek ödül kazanmıştır. 1958’de Brüksel’de Ulvi Cemal Erkin’in keman konçertosunun ilk seslendirisini, bestecisi yönetiminde gerçekleştirirken, konseri Belçika Kraliçesi Elizabeth de izlemiştir. Avrupa ve Amerika’daki konser ve resitallerinin yanısıra ilk büyük turnelerini 1961 ve 1962 yıllarında Kanada’da gerçekleştirmiş, yalnız bu turnelerde, iki yılda toplam yüz altmış konser vermiştir. 1963’te Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrasıyla Ortadoğu turnesine çıkmış ve Anadolu’nun çeşitli köşelerinde konserler vermiştir. 1964’te Mithat Fenmen eşliğinde Londra’da verdiği ilk resitalinde Harriet Cohen-Olga Verney ödülüne değer bulunmuştur. 1965’te Londra Albert Hall’da Rozhdestvenski yönetiminde Brahms’ın keman konçertosunu seslendirdiği konser BBC tarafından naklen yayınlanmıştır. Bunu izleyerek BBC’de bir çok bant kaydı yapan sanatçı, aynı yıl Cenevre’de Sibelius’un 100. yılı nedeniyle düzenlenen konserde Ernest Ansermet yönetiminde Suisse Romande orkestrası ile bestecinin keman konçertosunu çalmıştır. 1968’de Verda Erman ile Afrika turnesine çıkmış, 1970’de Hollanda’da Beethoven Ödülü’nü kazanmış, 1971’de Türkiye Cumhuriyeti Devlet Sanatçısı olmuştur.

Bir yandan konser kariyerine devam eden sanatçı, 1973’ten 1990lara kadar İsviçre’de öğretmenlik yapmış, bir süre Lozan Konservatuvarında ustalık sınıfını çalıştırmıştır. Erduran, ikili konçertolarda Menuhin, Szeryng, Navarra, Igor Oistrakh, Valery Oistrakh, Pikaizen, Fallot, Guy, Collins, Weinberg, Rudin gibi sanatçılarla birlikte solist olmuştur. Londra Senfoni, Suisse Romande, Berlin RIAS, Çek Filarmoni gibi orkestralarla; Ernest Ansermet, Karel Ancerl, Paul Kletzki, Gennadi Rozhdetsvenski, Jean Fournet, Michel Plasson ve Armin Jordan gibi şeflerle çalmıştır. Sanatçının Kanada, İsviçre, İngiltere, Almanya, Brazilya, Bulgaristan, Rusya, Polonya, Irak, Hollanda ve ABD’deki bir çok eyaletin radyolarında kayıtları bulunmaktadır. Erduran, Elgar’
ın keman konçertosunun Türkiye’deki ilk seslendirisini gerçekleştirmiştir.

Carlos Paita yönetimindeki Londra Filarmoni Orkestrasıyla çaldığı Brahms’
ın keman konçertosu LP yapılmıştır. Ayşegül Sarıca ile seslendirdiği Franck, Debussy ve Grieg’in keman-piyano sonatları UPR Classics olarak; Richard Beck ve Armin Jordan yönetiminde Suisse Romande orkestrasıyla seslendirdiği Brahms ve Bruch konçertoları Gallo CD’si olarak; arşiv kayıtlarından derlenen, Bach, Brahms, Schumann, Veracini, Beethoven, Dvorak gibi bestecileri içeren icraları, “Ayla Erduran Archive Series” başlığı altında dört CD olarak Trio Lila Müzik tarafından piyasaya sürülmüştür.

Evin İlyasoğlu tarafından kaleme alınan “Ayla’yı Dinler misiniz?” başlıklı biyografik romanı Remzi Kitabevi tarafından 2002’de yayımlanmış ve üç baskı yapmıştır.

Sanatçı, kayıtlarında Antonio Stradivarius’un 1710 yapımı “Nelson-ex, The Roderer” kemanıyla çalmaktadır.







AYLA ERDURAN
Ayla Erduran was born in Istanbul and received her first violin lessons from her mother. At the age of four she became Karl Berger’s student and made her first debut at ten years, in the “Saray Sineması” of Istanbul with the piano accompaniment dg Mithat Fenmen. From 1946 to 1951 she studied at the Paris National Conservatory, chiefly with Benedetti and Benvenuti and graduated in 1951. Between 1951 and 1955 she studied violin privately with Ivan Galamian and Zino Francescatti in the United States and had her State’s debut in Newark under the boton of Thomas Schermann. She made her Europe debut in Poland, where she played Glazunov’s violin concerto with Warsaw Philharmonic Orchestra.

In 1957 and 1958, Erduran had the occasion to study with the renowned twentieth century virtuoso David Oistrakh at the Moscow Conservatory. In the mean time she deserved the 6th prize among 120 competitors in Wieniawski Competition. In 1958, she played the violin concerto of Ulvi Cemal Erkin under the composer’s baton in Brussells, where Queen Elizabeth of Belgium has also attented. Her Canadian-tour of 1961 and 1962 included 160 concerts. In 1963 she appeared as a soloist in Middle East tour of Presidential Symphony Orchestra. In 1964 she had her London debut with Mithat Fenmen and received the Harriet Cohen-Olga Verney Award. In 1965 she performed Brahms’ violin concerto with Rozhdestvenski as conductor at London Albert Hall, and the concert was broadcast by BBC which is followed by her many recordings under the same institution. In the same year, she played Sibelius’ violin concerto with Suisse Romande Orchestra conducted by Ernest Ansermet for the occasion of composer’s 100th birthday. She went on an African-tour with pianist Verda Erman in 1968. She received Beethoven Award of Holland in 1970 and named as the State Artist of Turkish Republic in 1971.

While carrying on her performance career, Erduran also instructed violin classes in many institutions between 1973 and 1990 in Switzerland, including her master classes at Lozanne Conservatory. Among the prominent musicians she collaborated with in duo concertos are Menuhin, Szeryng, Navarra, Igor Oistrakh, Valery Oistrakh, Pikaizen, Fallot, Guy, Collins and Weinberg. She performed with the major orchestras such as London Symphony, Suisse Romande, Berlin RIAS and Chezh Philarmonia and with conductors including Ernest Ansermet, Karel Ancerl, Paul Kletzki, Gennadi Rozhdetsvenski, Jean Fournet, Michel Plasson and Armin Jordan. Many of her performances were recorded by Canadian, Swiss, English, German, Brazilian, Bulgarian, Russian, Iraqi, Holland and American radios. She played Brahms violin concerto with London Symphony Orchestra conducted by Carlos Paita and this concert was released as an LP. Erduran recorded with Ayşegül Sarıca the Franck, Debussy and the Grieg violin-piano sonatas for UPR Classics, Brahms and Bruch concertos with Swiss Romande Orchestra conducted by Richard Beck and Armin Jordan for Gallo. Erduran also played the Turkish premiere of Elgar’s violin concerto.

Her biography “Ayla’yı Dinler misiniz?” (Would you Listen to Ayla?) written by Evin İlyasoğlu, was released by Remzi Publications in 2002.

In her recordings, Erduran plays a 1710 made Stradivarius “Nelson-ex, The Roderer”.

Portreler