ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 17     Sayı: 1830
Şu an 6 müzisyen gazete okuyor

Günün Mesajları


♪ Tüm Mavi Nota dostlarının ve ülkemizin Şeker Bayramını en içten dileklerle kutlar esenlikler dileriz!
editör - 02.05.2022


♪ 8 Mart"ı kadın goygoyculuğuna çevirmeden, mana ve ehemmiyetinin taşıdığı öz yapıdan koparmadan kutlanması dileğiyle, 8 Mart Emekçi Kadınlar Günü kutlu olsun
Mavi Nota - 08.03.2022


♪ Okurlarımızın ilgisine çok teşekkür ederiz!
Mavi Nota - 03.03.2022


♪ Mobildeyiz! Cep telefonu, tablet ve diğer mobil araçlarda bir tık uzağınızdayız!
editör - 17.01.2022


♪ 17. yaşımız kutlu olsun!
editör - 24.11.2021


♪ 20. yüzyılın en önemli birkaç sopranosundan birisi olarak görülen TC Devlet Sanatçısı Diva Leyla Gencer'in 93. doğum yıldönümünde saygı ve özlemle anıyoruz.
Mavi Nota - 10.10.2021


♪ Gazetemizin öğretmeni, eski danışma kurulu üyemiz, besteci ve akademisyen, hocaların hocası Sefai Acay'ı vefatının 5. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 20.09.2021


♪ Mavi Nota şahane...
Can Çeliker - 18.08.2021


♪ Değerli dostumuz Keman sanatçısı Tuğrul Göğüş’ün beklenmedik anda vefatı bizleri derin bir üzüntüye sevketmiştir. Değerli arkadaşımıza Tanrıdan rahmet, kederli ailesine başsağlığı ve sabır diliyoruz.
Mavi Nota - 09.08.2021


♪ Harika bir kaynak, düşünüp, oluşturup, yaşatanlara minnet ve saygılar
oya kerimoğlu - 03.08.2021


Tüm Mesajlar

Anket


Klasik Batı Müziği dinler misiniz?

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Portreler


Ahmet Selim Teymur

20 Nisan 1923 tarihinde Trabzon'da doğdu. Babası Mürşit Teymur'dur. İlk ve orta öğrenimini Trabzon'da yapan Ahmet Selim Teymur İstanbul Hukuk Fakültesini bitirmiştir. İlk görev yeri Ahlat' tır. Daha sonra, Tirebolu ve Giresun'da hâkimlik yaptı. 1950'de Trabzon'a gelen Teymur 27 yıl aralıksız Trabzon Asliye Ceza Hâkimi olarak görev yaptı. 1977 yılında kendi isteği ile emekli oldu. Musikiye ve sanata karşı sonsuz bir meyli olan Teymur, emeklilikten sonra Trabzon' da sanat çalışmalarına hız verdi. Bu arada Karadeniz Gazetesi'nde "Kıyı" başğı altında başlattığı köşe yazarlığını, Kuzey Haber Gazetesi'nde sürdürdü. Basın'a karşı özel bir merakı olan Teymur'un 19601ı yıllarda çıkan haftalık Yeniyol gazetesinde de devamlı yazıları çıkmıştır. Kıyı Dergisi 'nin manevi ve isimsiz mimarı olan Teymur bu konuda hayli emek harcamıştır. Ahmet Selim Teymur, çok yönlü bir insandı. Öğrenciliğinde başladığı musiki çalışmalarını ilerletti, bu konuda üstat oldu. 1949 yılında İstanbul Radyosu'nda 17 dakika süren bir konser vermiştir. Türk Musikisinin tabii sesleriyle seven ve gelişmesine çalışan Teymur bu konularda araştırmalar yaptı ve üç ciltlik "Türk Musikisi" isimli eserini yayınladı. Sahasında tutulan bu eser İstanbul ve Ankara musiki çevrelerinde ders kitabı olarak faydalanıldı. Trabzon Liselerinden Yetişenler Derneği'nin 1977 yılından itibaren vefatına kadar sekiz yıl ikinci başkanlığını yapmış, bu dönemde musiki çalışmalarını büyük bir titizlikle sürdürmüştür. Bugün Trabzon'da Türk Musikisine bir ilgi varsa, bunda en büyük pay Ahmet Selim Teymur' undur.

1984 yılı Ekim ayından itibaren ciddi kalp rahatsızlı
ğı geçiren Teymur, tedavi edilmiş ise de en son krizden kurtulamayarak 3 Nisan 1985 de vefat etti.  5 Nisan 1985 günü Trabzon Sülüklü Asri mezarlığına defnedildi. Teymur' un Şehnaz, Gülnaz ve Itri isimlerinde üç çocuğu var.

Ahmet Selim Teymur, iyi bir hâkim, iyi bir müzisyen, iyi bir ara
ştırmacı, hattat, değerli bir gazeteci, yazar, ciltçi, iyi bir fotoğrafçı idi. Türk milletinin kendine has sanat değerlerine karşı özel bir merakı ve kabiliyeti vardı, özellikle geleneksel Türk musikisinin ehliyetsiz ellerde kötü örneklerle sunulmasına tahammül edemez, bundan üzüntü duyar, hassas kişiliği rahatsız olurdu. Daha ilk memuriyet yeri olan Ahlat' ta başlayan dergi çıkarma, basın ve yazarlık hayatı,' ömrünün sonuna kadar sürdü. Yazılarındaki sade ve samimi ifadeler ve yapmacıktan uzak külfetsiz anlatışlar, onun ne derecede değerli bir kalem sahibi olduğunu ortaya koymuştu. Sanat zevkinin örneklerini, ömrünün yirmi yılını verdiği Kıyı Dergisi'nin koleksiyonlarını incelediğimizde açıkça görürüz. Çünkü Kıyı Dergisinin tertibi, düzeni, mizanpajı, yazılarının seçimi, katlanıp hazır duruma getirilmesi hep onun zevki, el emeği idi. O, Kıyı Dergisi'nin isimsiz kahramanıydı. Sanat alanında kalıcı en büyük eseri, "Türk Musikisi" adını taşıyan üç ciltlik kitabıdır. Türkiye çapında ilgi ile karşılanan ve musiki çevrelerince büyük takdir toplayan bu kitabı için bir ömür tüketmişti. Trabzon Liselerinden Yetişenler Cemiyeti bünyesindeki Musiki çalışmaları ile Türk musikisinin gençler arasında benimsenmesinde gösterdiği gayreti, takdir etmemek mümkün mü?Doğruluk, sadakat, ahde vefa, dürüstlük onun dikkati çeken özellikleriydi. Riyadan, gösterişten, desinlerden hoşlanmazdı. Gözü tok, gönlü zengindi. Engin kültürü, coşkun okuma merakı vardı. Hemen her konuda bilgi sahibiydi. İyi bir koleksiyoncu ve iyi bir arşivci idi. Aradığımız her kaynağı onun kütüphanesinde bulurduk.

İnsana gerçek değeri verir, karşısındakinin fikrine saygı duyardı. Kalp kırmaktan kaçınır, fakat doğru bildiğini de söylemekten geri durmazdı. Trabzon'daki bütün sanat ve kültür çalışmalarında hatıra ilk gelen isimdi. Hizmet istenildiğinde nazlanmaz, faydalı olabilmek için kendini adeta tüketirdi. O iyi bir dosttu.

O iyi bir Trabzon efendisi idi.
Şuna inanıyoruz ki Ahmet Selim Teymur, yaptığı üstün hizmetler, arkada bıraktığı tatlı hatıralarla Trabzon'un, Trabzonlunun gönlünde ebediyen yaşayacaktır.

Portreler