ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1931
Şu an 10 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Haberler


Güney Afrikalı gitarist Derek Gripper ve Malili kora sanatçısı Ballake Sissoko, 20. Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali kapsamında Antik Taş Ocağı’nda unutulmaz bir konser verdi. 24.07.2023


Mali’nin ve Afrika kıtasının seslerini, klasik gitar ve korayla sentezleyen Derek Gripper & Ballake Sissoko ikilisi, Gümüşlük’te Antik Taş Ocağı’nda unutulmaz bir konserle bir araya geldi. Daha önce de dünyanın farklı merkezlerinde performans sergileyen sanatçılar, Bodrumlu müzikseverlerden büyük beğeni topladı. 

Daha önce de Gümü
şlük’ün konuğu olan Güney Afrikalı Derek Gripper’ın, Kora enstrümanına duyduğu ilgi, onu koranın en büyük eserlerini transkribe etmeye ve kaydetmeye yönlendirmiş. Bu çalışmaları klasik gitara farklı bir soluk getirdiği gibi enstrümana ilk kez bir Afrika repertuarı da kazandırmış. Gripper, Gümüşlük’teki konserde bu repertuarın seçkin eserlerini, koranın son yıllardaki en başarılı temsilcilerinden biri olarak kabul edilen Ballake Sissoko’yla birlikte seslendirdi. Malili kora sanatçısı Ballake Sissoko ise Afrika’nın ve ülkesinin en saygın müzisyenleriyle ortak projelere imza atmış ve aynı sahneyi paylaşş. Toumani Diabaté, Taj Mahal, Driss El Maloumi ve Rajery ile birlikte kurduğu 3MA, bunlardan sadece bazıları…

20. Uluslararası Gümü
şlük Müzik Festivali kapsamında 2 bin 500 yıllık tarihi taş ocağında, Bodrumlu sanatseverin karşısına çıkan Gripper ve Sissoko ikilisi, performans sırasında özellikle doğaçlamalarla büyük beğeni topladı. Ayrıca Gripper ve Sissoko, eski bir griot parçası olan "Tutu Jaja"; daha modern bir griot parçası olan "Tita"ya ve Sissoko’nun "Maimouna" gibi bilinen ve sevilen yapıtlarına da yer verdiler. Kültürler arası müzikal keşiflerin peşindeki ikilinin Mali müziği ve Batı müziği arasında kurduğu mükemmel ilişki görülmeye değerdi.

Afrika’nın en önemli müzisyenlerinin eserlerinden uyarladı
ğı bir Afrika klasik gitar repertuarı yaratma projesi kapsamında 21 telli kora çalgısı için yazılmış eserlerin transkripsiyonunu başarıyla gerçekleştiren Gripper'ın 2012 tarihli "One Night on Earth" adlı ilk kora albümü yayınladığında büyük şaşkınlık ve övgü ile karşılanmıştı. Klasik gitar efsanesi John Williams, bunun "mutlak bir şekilde imkansız olduğunu düşündüm, ta ki Derek Gripper'ı duyana kadar" demişti. Kora ustası Toumani Diabaté ise bunun gerçekten tek bir kişi tarafından çalındığından emin olmak için doğrulama istemişti. İkisi de Derek'i iş birliği yapmaya davet etmiş; bunun üzerine Gripper, Williams ile Londra'nın Shakespeare's Globe ve King's Place’de, Diabaté ve Symmetric Orkestrası ile Mali'nin Bamako kentindeki Acoustik Festivalinde performans sergiledi. Sanatçı, 2016 yılında Carnegie Hall'deki ilk konseri Mali'nin Trio da Kali grubuyla gerçekleştirmiş ve İngiliz Songlines dergisi, 2016 albümü "Libraries on Fire"ı Afrika ve Orta Doğu'da en iyi albümü ödülüne layık görmüştü.

Bu iki kayıt, kora/gitar çevirilerini müzik dünyasında ön plana çıkardı. Gripper’ın son dönem kayıtları "A Year of Swimming" (2020), "Billy Goes to Durban" (2021) ve "Sleep Songs for My Daughter" (2022), kora ke
şiflerinin unsurlarını kendi besteleri ve improvisasyonlarında kullanarak, saha ve stüdyoda kaydedildi. Ayrıca Bach kayıtlarıyla, Afrika müziğinin erken Avrupa müziğinin doğal sadeliğini yeniden yakalama konusunda çok şey öğretebileceğini gösterdi. Sanatçı, Malili kora ustası Ballaké Sissoko ile yeni bir ikili proje üzerinde işbirliği yapıyor ve Platoon müzik şirketi için kayıtlar yapıyor.

Sissoko'nun babası Djelimady Sissoko, Gambiya'dan Mali'ye ta
şınan ve ulusal orkestranın bir parçası olması için hükümet tarafından finanse edilen önemli bir müzisyendi. Jeli veya griot kastında doğan çoğu kişinin yaptığı gibi, Sissoko genç yaşta müzikle ilgilenmeye başladı. 1981'de 13 yaşındayken babasını kaybeden Sissoko, Ensemble Instrumental National du Mali'de babasının yerini aldı. Bir n'goni oyuncusu ve bir balafon oyuncusu ile üçlü Mande Tabolo'yu kurdu.  Ayrıca yaşadığı bölgedeki ünlü kadın şarkıcılarla birlikte sahne almış ve 1999 yılında Toumani Diabaté ile yaptığı düetle ün kazanmıştır. 2005 yılında yayımlanan Tomora albümünde, kora çalgıcısı Toumani Diabaté, şarkıcılar Alboulkadri Barry ve Rokia Traoré ile Mali Ulusal Enstrümantal Ansambl'nın keman solisti Fanga Diawara da yer almaktadır. Ekim 2009'da yayımlanan Chamber Music albümü, klasik çellist Vincent Ségal ile işbirliği sonucunda ortaya çıkmış ve Fransız No Format! ve Amerikan Six Degrees Records etiketleri tarafından yayımlanmıştır.

Son albümü Djourou'da, Ballaké Sissoko Salif Keita, Arthur Teboul (Feu! Chatterton), Camille, Oxmo Puccino, Vincent Segal ve Patrick Messina gibi çe
şitli müzisyenleri davet ederek yeni ufuklara açılmıştır. Bir improvizatör olarak Sissoko üstün niteliklere sahiptir. Bu nitelikler küçük bir çocukken Mali Enstrümantal Ansambl’nın saygın büyükleri tarafından yetiştirmeye başladığı süreçten gelmektedir.

Tüm Haberler