ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1928
Şu an 15 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Haberler


İstanbul Devlet Opera ve Balesi sezonun ilk prömiyerini besteci ve orkestra şefi Çetin Işıközlü'nün iki yeni bale müziği ile gerçekleştiriyor. 16.03.2022


İstanbul Devlet Opera ve Balesi (İDOB) sezonun ilk bale temsilini çağdaş bestecilerimizden Çetin Işıközlü’nün yeni bale müziği  “Yunus ‘Mana’ ve Alaz ile Cemre”yi; Deniz Özaydın ve Ebru Cansız’ın koreografileri ile İDOB’un Kadıköy Belediyesi Süreyya Sahnesi’nde gerçekleştiriyor.

Libretist I
şık Noyan tarafından yazılan Yunus ‘Mana’ adlı balenin konusu, Yunus Emre’nin anlam arayışındaki yolculuğu ve bu yolculukta ona hocalık eden Hacı Bektaş-î Veli ve Taptuk Emre’nin onu bilgeliğe götürüşü konu ediliyor.

Libretist Mehmet Dülger’in librettosunu yazdı
ğı Alaz ile Cemre’de ise, İhtiyar Bey’in tek oğlu Alaz’ın avda sırtından vurduğu geyiğin güzeller güzeli Cemre’ye dönüşmesi ve gölün onlara mezar olması anlatılıyor.

17 Mart 2022 Per
şembe günü saat: 20.00’de İDOB Kadıköy Belediyesi Süreyya Operası’nda dünya prömiyeri yapılacak olan her iki eser, 19, 20, 21, 22, 23 ve 25 Mart 2022 tarihlerinde de sanatseverlerle buluşacak.

Besteci ve orkestra
şefi Çetin Işıközlü, 1939 yılında dünyaya geldi. Ankara Devlet Konservatuvarı'nda Adnan Saygun’la kompozisyon, Ferit Alnar'la orkestra şefliği, Kamuran Gündemir'le piyano çalıştı. 1969’da konservatuvarın kompozisyon bölümünden mezun oldu. Aynı yıl yazdığı ve balerin eşi Işıl'a adadığı Judith adlı bale müziğiyle büyük başarı kazandı. Yapıtın dünya prömiyeri Alfred Rodrigues in koreografisiyle[3] Ankara Devlet Balesi topluluğu tarafından gerçekleştirildi. Eser, İstanbul’da (1970, 1973), Cape Town’da (1976, 1978), Almanya’nın Giessen kentinde (1979), Tokyo ‘da(1982) ve İzmir’de(1988) temsil edilmiştir.

1974 yılında
İtalyan hükümetinin bursuyla Roma Santa Cecilia Konservatuvarı’nın kompozisyon ve orkestra şefliği eğitimi aldı. Chigiana Müzik Akademisi nde, İngiltere’de Ernst Read Music Association ve Conford Müzik Okulu’nda, Salzburg Mozarteum Akademisi’nde orkestra şefliği yaz kurslarına katıldı.

1977'den 1985'e dek Almanya'da Giessen ile Detmold Operası'nda korepetitör ve orkestra
şefi olarak çalıştı. 1985’te yurda döndükten sonra İzmir Devlet Senfoni Orkestrası'na piyanist ve orkestra şefi olarak atandı. 1987'den yılından itibaren Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı Orkestra Şefliği ve Kompozisyon bölümlerinde ve Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi'nde görev yapmıştır.

Judith adlı bale yapıtının ardından üç perdelik A
ğrı Dağı Efsanesi/ Gülbahar (1971), Kültür Bakanlığı'nın siparişi üzerine Emrah ile Selvihan (1989) balesini[5], ardından Aşk ve Barış (1991), Dudaktan Kalbe (1994) gibi sahne yapıtları ile başta piyano konçertoları olmak üzere çeşitli senfonik yapıtları besteledi. İlk dönem yapıtlarında daha öncü (avangart) bir müzik dili kullanan Işıközlü, giderek uyuşumsuz (disonans) anlatımla duygusal anlatımın birleştiği ve yer yer geleneksel Türk müziğinin duyumsandığı yalın bir anlatım geliştirmiştir.

İDOB

Tüm Haberler