ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1934
Şu an 2 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Haberler


2009 yılı Sevda - Cenap And Müzik Vakfı Onur Ödülü Altın Madalyası İlhan Baran'nın 07.12.2009


Sevda-Cenap And Müzik Vakfı'nın ülkemiz çoksesli müziğine büyük emeği geçmiş bir besteci, yorumcu ve/veya eğitimciye katkılarından dolayı Vakfın ve müzikseverlerin şükranlarını sunmak üzere her yıl takdim ettiği "Vakıf Onur Ödülü Altın Madalyası" 22' ncisi sahibini buluyor.

Madalyanın bu yılki sahibi, Divan müziği ile Türk halk müziği ve Anadolu ruhunu Batı armonileri ile buluşturan besteciliğinin yanısıra Türk çoksesli müziğini uluslararası arenada da tanıtan pek çok besteci ve yorumcunun öğretmeni İlhan Baran...

Vakıf Yönetim Kurulu, Danışma Kurulu'nun önerisini de değerlendirerek; 2009 yılı Vakıf Onur Ödülü Altın Madalyası'nın, "Besteciliği ve yetiştirdiği öğrenciler" nedeniyle İlhan Baran'a verilmesini oybirliği ile kararlaştırmıştır.            

İlk kez 1989 yılında Cevat Memduh Altar'a verilen bu ödüle ilerleyen yıllarda Ahmet Adnan Saygun, Ulvi Cemal Erkin, Necil Kazım Akses, İlhan Usmanbaş, Leyla Gencer, Cemal Reşit Rey, İdil Biret ve Suna Kan, Nevid Kodallı, Hasan Ferid Alnar, Ferhunde Erkin, Ferid Tüzün, Prof.Dr. Kamuran Gündemir, Hikmet Şimşek, Faik Canselen, Ayhan Baran, Prof.Dr. İhsan Doğramacı, Ayla Erduran, Güsin Onay ve Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası layık görüldü.

Tören 7 Aralık'ta...

Değerli bestecimiz İlhan Baran'ın madalyası 7 Aralık 2009 Pazartesi akşamı saat 20.30'da MEB Şura Salonu'nda yapılacak törenle Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreteri Musatafa İsen tarafından tevdii edilecek. Törende  İlhan Baran Yapıtları'ndan Seçki başlıklı konserde  Ankara'da ilk kez konser verecek olan Trio Ege Baran'ın Piyanolu Trio için Dönüşümler'ini yorumlayacak.

Sema Korkut, keman, Fulya Ergüden, viyolonsel ve Şeniz Duru,  piyano'dan oluşan Trio Ege Türkiye ve Almanya’da  2008 yılında da Rusya’da Bahar Oda Müziği Festivali’ne davet edilerek Moskova ve Rostov’da  konserler verdi. İlhan Baran'ın Dönüşümler'i özellikle Moskova'da büyük ilgiyle karşılandı.

Mavi Anadolu'nun Türkiye'de ilk seslendirilişi...

Baran'ın öğrencilerinden piyanist Yeşim Gökalp de  yazıldığı tarihte Mithat Fenmen'e adanmış olan Trescamente (Karadeniz'de Sahil Rüzgarları, Sognante (İlahî) ve Fugitivo (Türk Aksağı) bölüm başlıklı Mavi Anadolu eserinin Türkiye'de ilk seslendirilişini gerçekleştirecek. Ardından  Üç Soyut Dans'tan Horon ve  Siyah ve Beyaz'dan  Uzun Hava ve Çoşku'yu yorumlayacak.

Ankara Devlet Konservatuarı'nda başladığı eğitimini Almanya'da sürdüren değerli piyanistimiz Yeşim Gökalp, konservatuvar eğitimi sırasında zaman zaman İlhan Baran'ın derslerine açıktan devam etti, son yıllarda Baran'ın piyano yapıtlarını çeşitli dinletilerinde özellikle yurtdışında çalmaya başladı. 17 Kasım 2005'de  7 ülkenin katıldığı Münsterland- Karadeniz Ülkeleri Festivali'nde ülkemizi temsilen verdiği resitalde, İlhan Baran'ın "Siyah ve Beyaz"ın  Almanya'daki ilkseslendirmesini yaptı. Bugüne kadar bestecinin "Siyah ve Beyaz" ile "Çocuk Parçaları"nı kaydeden Yeşim Gökalp, "Mavi Anadolu" ile "Üç Soyut Dans"ın kayıt çalışmalarını da tamamlamıştır.

"Onur Ödülü Altın Madalyası Sahipleri" Dizisi'ne yeni Kitap...

Aynı akşam önceki yılın Altın Madalya sahibi Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası için Erdoğan Okyay tarafından hazırlanan "Atatürk Devrimlerinin Bir Eseri" Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası'na Armağan kitabı da sanatseverlerin beğenisine sunulacak.



İlhan Baran ( d.1934, Artvin)

İlhan Baran, yapıtları uluslararası alanda giderek daha çok ilgi gören, önemli çağcıl bestecimiz ve çokyönlü müzik eğitimcimizdir.   Divan müziği ile Türk halk müziği ve Anadolu ruhunu Batı armonileri ile buluşturan, soyutlayarak  özgün bir senteze kavuşturan, felsefî temeli bulunan, dadaizm ve sürrealizmden esinli, derinlikli besteler yapmıştır. Besteci, yıllar boyu ders verdiği Ankara Devlet Konservatuvarı’nda Fazıl Say, Muhittin Dürrüoğlu, Mahir Cetiz, Yeşim Alkaya, Burçin Büke, Oya Ünler, Yeşim Gökalp, Onur Özmen, Mehmet Can Özer, Gökçe Altay, Ayşedeniz Gökçin gibi, yıldızları parlamış ya da parlamakta olan çok sayıda besteci ve solistin öğretmenliğini yapmıştır. 

"Piyanolu Trio İçin Dönüşümler" başlıklı yapıtı, Arman Trio, Orpheus Trio, Musica Mundana, Trio Ege, Su Trio, Polonya Trio  başta olmak üzere çeşitli oda müziği toplulukları tarafından Amerika, Kanada, Almanya, Fransa, Romanya ve Rusya'da seslendirilerek büyük beğeni kazanmıştır. Yapıtın Amerika prömiyeri ve ilk kaydı, çellist Şölen Dikener'in üyesi olduğu   Orpheus Trio tarafından yapılmış, Kanada prömiyeri ise piyanist Ayşegül Kuş Durakoğlu'nun uluslararası müzik topluluğu Musica Mundana tarafından gerçekleştirilmiştir. İngiltere prömiyeri Arman Trio, Rusya prömiyeri Trio Ege tarafından yapılmıştır.

Atatürk Lisesi'nde öğrenciyken müzik öğretmeni Ziya Aydıntan'ın özendirmesiyle müziğe ilgi duyan İlhan Baran, 1950 yılında Ankara Devlet Konservatuvarı'nın kompozisyon bölümüne başvurdu ancak yaylı sazlar bölümüne kabul edilerek  Hans Fromme'nin kontrbas öğrencisi oldu. Bir yıl sonra  kom­pozisyon bölümü'ne geçerek,  Adnan Saygun'la çalışmaya başladı. Ayrıca, Selçuk Gündemir'den piyano, Ruşen Ferit Kam'dan Dîvan müziği, Mu­zaffer Sarısözen'den halk müziği dersleri aldı. Okul dışında, Kemal İlerici'yle Türk müziği armonisi ça­lıştı. 1960 yılında Ankara Devlet Konservatuvarı'nın İleri Devre Kompozis­yon Bölümü'nü bitiren İlhan Baran, 1962 yılında devlet sınavını kazanıp Paris'e giderek Ecole Normale de Musique'de Henri Dutilleux ile kompozisyon çalışmasını sürdürdü. Bu okulu 1964'te bitirdikten sonra, bir süre Paris Radyo ve Televizyonu' nda Maurice Ohana'nın soyut (abstract) müzik kurslarına katıldı. 

Türkiye'ye döndükten sonra Ankara Devlet Konservatuvarı'nda görev alan İlhan Baran'ın, özellikle çağdaş müzik ve caz müziğini de içeren, dinleyenlere geniş ufuklar açan dersleri, başka okulların ve sınıfların öğrencileri tarafından da izlenir oldu. ADK'ndan emekliye ayrıldıktan sonra da  birikimlerini gençlere aktarmaya devam etmektedir.

Baran'ın yapıtları, geleneksel divan müziği ile halk müziği tekniklerini evrensel çoksesli sistemler içinde eriterek çağcıl ve özgün bir müzik yapma konusunda 21’nci yüzyıla yakışan çok gelişkin bir örnek oluşturuyor. Baran'ın piyano yapıtlarından Siyah ve Beyaz, "Türk Piyano Ezgileri" ve Çocuk Parçaları "Türk Çocuk Parçaları" başlıklı CD'lerde (A.K. Müzik) Saygun, Erkin ve Taviloğlu'nun birer yapıtıyla birlikte, piyanist Yeşim Gökalp icrasıyla yer almaktadır.

Yapıtları:

ORKESTRA YAPITI
Töresel Çeşitlemeler, 1980, orkestra için,

ODA MÜZİĞİ YAPITLARI
Yaylılar Dörtlüsü,
Demet, flüt, obua, klarnet, korno ve fagot için.
Dönüşümler, 1975, keman, viyolonsel ve piyano için,
Dört parça, iki flüt için.

ŞAN - PİYANO VE KORO YAPITLARI
Uygulamalar, (birinci kitap) bas ve piyano için.
Uygulamalar, (ikinci kitap) bas ve piyano için.
Dört Zeybek, 1973, bas ve piyano için,
Eylül Sonu, karma koro için.
Ezgi Demeti, karma koro için.
Şarkılar, karma koro için.

SOLO ÇALGI YAPITLARI
Sonatin, keman için tek bölüm.
Küçük Suit, piyano için,1969
Üç Bagatel, 1974, piyano için,
Üç Soyut Dans, 1968, piyano için,
İki Sesli Sonatin, 1974, piyano için.
Siyah  ve Beyaz, 1975, piyano için,
Mavi Anadolu, 1999, piyano için,
Çocuk Parçaları, 1970, piyano ya da çembalo için,.

KİTAP
Temel Müzik Kuralları (Danhauser/Baran) -Evrensel Müzikevi Yayını
Çocuk Parçaları - Sun Yayınevi

( Tarihler, notaların ilk baskı tarihleridir. Yapıtların yazımları daha önceki tarihlerdedir.)
Tüm Haberler