Kullanıcı Adı
Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 15
Sayı: 1765




Ülkemizde düzenlenen Müzik Festivalleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Halkın müzik zevkinin kalitesinin yükseltilmesinde bir katkısı yoktur.
Lokal müzik eylemleridir, sınırlı sayıda dinleyici kitlesine hitap etmektedir.
Sayıları çok azdır, bu nedenle artırılmalı, daha geniş halk kitlesine ulaşılmalıdır.
Müzik Festivallerine yapılacak akademik işbirliği ile eğitim-öğretim hüviyeti kazandırılmalıdır.
Ülkemizde yeterli sayıda müzik festivali yapılmakta ve yeterli sayıda dinleyiciye ulaşmaktadır.
Ülkemizin daha önemli sorunları var, şimdi festivalin sırası değil.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 19 müzisyen gazete okuyor
 
 
Sedat Ergin
 
 
Yayımlanan Sayı : 1435

Hiç özgün bir albüm değil - 30.04.2012





Editör'ün Notu: Yeni Cohen albümü, Sedat Ergin'le Kanat Atkaya'yı karşı karşıya getirdi. Ergin'in '40 yıl önceki gibi' dediği albüm, Atkaya'ya göre bir manifesto, ben de Kanat Atkaya ile aynı görüşteyim...

Önce ana prensip. Sessel, müzikal, sözel ve yazınsal formatta Leonard Cohen’den kaynaklanan her şeyi her zaman olduğu gibi kutsamak durumundayım. Bu anlamda ondan esen hiçbir şey beni hayal kırıklığına uğratmaz.

Son albümünü temin ettim ve dinledim. Bu yazı nedeniyle daha dikkatli bir
şekilde dinledim. Ancak görüşlerim yine değişmedi. ‘Old Ideas’ albümünün Leonard Cohen’in müzikal çizgisini ileri götüren bir çalışma olduğunu zannetmiyorum. Özgün diyebileceğimiz, kulağınızda ilk kez duyduğunuz hissini uyandıracak yeni, çarpıcı bir müzikal düşünceye rastlamadım. Şarkıların çoğu Cohen sound’unun tekrarından ibaret diyebiliriz. Cohen’in 30-40 yıl önceki şarkılarını dinliyor gibi oluyorsunuz. Hatta bazı parçalarda bence beste bile yok, Cohen sadece şiirini, fonda bir orkestrasyon ve kadın vokallar eşliğinde biraz müzikal bir şekilde okuyor. Kanat’ın çok sevdiğini söylediği ‘Darkness’ isimli dördüncü parça, 12 mezurluk klasik 1-4-5 blues kalıbında hiçbir yeniliği olmayan çok standart bir gezintidir.

Bestede özgünlük anlamında ben uzun bir zamandır Cohen’in yeni alanlara giremedi
ğini, yeni denizlere açılamadığını düşünüyorum. Örneğin, 2004 yılında çıkardığı ‘Dear Heather’da da bu duyguyu yaşamıştım. Bence muhteşem liriklerle buluşma anlamında da son büyük bestesi, 2001’de çıkan ‘Ten New Songs’ albümünde yer alan ‘A Thousand Kisses Deep’ şarkısıdır ki, Judy Collins de Cohen şarkılarına cover yaptığı 2004’teki ‘Democracy’ albümünde bu besteyi kanımca daha da ileri taşımıştır.

Kanımca son albüm, müzi
ğinden çok Cohen’in şairliği açısından önem taşıyor. Ama işin bu yönünü değerlendirmek beni aşar. Yeri gelmişken bestesinden hiç etkilenmemekle birlikte, ‘Darkness’ parçasından özet olarak aktaracağım şu dizelere takıldığımı da söylemeliyim:  “Senin fincanından içtim ve karanlığa yakalandım/ bulaşıcı mı diye sordum sana/ ‘uzatma iç’ dedin/geleceğim yok/günlerimin sayılı olduğunu biliyorum/bu günler o kadar keyifli değil/yapmam gereken çok şey var/geçmiş beni çıkarır zannediyordum/ ama karanlık onu da yuttu/seni kazanmak kolaydı/ama ödülü karanlıktı/gökkuşağını severdim/ama karanlığa yakalandım bebeğim/senden daha kötü yakalandım…”

Çok ilgimi çeken bir nokta, albümü incelerken Cohen’in son dönemde asistanlı
ğını yapan kişinin Kezban Özcan adında İstanbullu genç kadın olduğunu öğrenmek. Şimdi ona seslenmek istiyorum: Sevgili Kezban, bu yazım eline geçerse Cohen’den sakla lütfen… Ona sadece sevgimizi ve şükran duygularımızı aktar…

 

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2020