Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 15
Sayı: 1762




Güzel Sanatlar Fakülteleri ve benzeri okulların yetenek giriş sınavlarının YÖK tarafından kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?

Kaldırılması doğru bir karar, Katılıyorum.
Kaldırılması yanlış bir karar, Katılmıyorum.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 17 müzisyen gazete okuyor
 
 
Serhan Bali
 
 
Yayımlanan Sayı : 1118

“Müzik devrimi çöktü” tezine sağlam yanıt... - 08.12.2010





Antalya Piyano Festivali'nin şehir halkı tarafından bu kadar sahiplenilmesi 'Türk müzik dervimi çökmüştür' tartışmalarını yeni boyuta taşıdı

Antalya şehri her yıl bu günlerde piyanoyla yatıp kalkıyor. Kentin merkezinden banliyölerine kadar her noktasına, Uluslararası Antalya Piyano Festivali’nin coşkusu siniyor. 11’incisini izlemek üzere geçen hafta gittiğimde öyle bir an geldi ki, havaalanından otele giden yol üzerindeki festival billboard’ları ve afişlerini artık sayamaz oldum. Bir şehir festivalini bu kadar mı coşkuyla sahiplenir! Kuruculuğu ve sanat yönetmenliğini Fazıl Say’ın, organizasyonunu Kadir Dursun ve ekibinin, destekçiliğini ise Antalya Büyükşehir Belediye Başkanlığı, Volkswagen ve Yamaha üstlendiyse, iki gün boyunca gördüğüm manzaraya aslında şaşırmamam gerekirdi.

Festivale halkın ilgisi her yıl olduğu gibi bu yıl da çok yüksek. Kadir Dursun, konserlerin nerdeyse hepsinin yüzde 100 doluluğa eriştiğinin altını çiziyor. Fazıl Say’ın kimliği, Festivalin ‘eğitim’ fonksiyonunu da öne çıkarmış, bir ay boyunca banliyöler ve üniversitede halka ücretsiz konserler veriliyor. Say her yıl bu mekânlara yenilerini katıyor; bir kez konser verdiği platform o yıldan itibaren festivalin mekânlarından birine dönüşüyor. Antalya Belediye Başkanı Mustafa Akaydın’ın verdiği desteği geçtiğimiz yıllara kıyasla daha ‘coşkulu’ buldum.

Başkan Akaydın, Festivalde 2 Aralık Cumartesi akşamı Antalya Kültür Merkezi’nde verilen ‘Andante Konseri’nde de bizleri yalnız bırakmadı. Romen piyanist Mihaela Ursuleasa’nın hastalandığı için gelemediği konsere Fazıl’ın Brüksel’de yaşayan yakın dostu, piyanist Muhiddin Dürrüoğlu son dakikada davet edilmişti. Dürrüoğlu, Borusan Dörtlüsü’yle birlikte sahneye çıktı ve tüm ekip parlak bir konserin altına imza attı. Konserin neredeyse tamamı Türk bestecilerin eserlerinden oluşmuştu. Yani ‘genç Türk yorumcular Türk bestecilerin eserlerini Türklerin doldurduğu bir salonda icra edeceklerdi’. 

Anlamlı bir yanıt oldu

Konser öncesinde yaptığım kısa ‘teşekkür’ konuşmasında bu manzaranın son günlerde yaşadığımız ‘Türk müzik devrimi çökmüştür, ülkemizden besteci çıkmamıştır, halkımız bestecilerinin eserlerini dinlemez’ tartışmasına çok anlamlı bir yanıt olduğuna dikkat çektim.

11. Antalya Piyano Festivali 16 Aralık’a kadar sürecek. Festival yalnızca klasik müzik piyanistlerini değil örneğin Yosuke Yamashita (8 Aralık), Dorantes with Galvan & Grilo (10 Aralık) gibi caz ve flamenkonun ünlü piyanist ve dansçılarını da Antalyalılarla buluşturuyor. Bizde henüz tanınmayan ama Avrupa’da çok iş yapan genç piyanist David Greilsammer’in Schumann konseri de kaçırılmamalı (12 Aralık). İki genç ustamız, Emre Elivar ve Emre Şen’in aynı akşam izlenebilecek orkestralı Chopin konseri de her zaman karşınıza çıkmayacak türden ilginç bir akşam olacak (14 Aralık). Etkinliğin kapanışını ise, son birkaç yıldır Festivalin misafir yerleşik orkestrası unvanını kazanan Vladimir Spivakov yönetimindeki Moskova Virtüozları yapacak (16 Aralık).

Pup’ta konser akımı

Batıda bazı ‘genç solistler rahatsız’. Nedeni de, popüler kültürün klasik müziğin yaşama alanlarını her geçen gün daraltmaya çalışması. Bu ‘rahatsız gençler’ pub, bar, disko gibi mekânlarda klasik müzik icra ederek, ‘bu müzik yaşamın dışında değildir’ mesajı vermeye çalışıyorlar.

Bu kervana şimdi Borusan Dörtlüsü de katıldı ve grup Antalya Piyano Festivali’ndeki konserlerinden hemen sonra soluğu topluca aldığımız Irish Pub’ta, mekânı dolduranlara bir mini konser verdi. Borusan Dörtlüsü üyeleri gördükleri ilgiden dolayı mutluydular. Kimbilir, bu deneyimin ardından onları da belki İstanbul’un popüler müzik mekânlarında bu tip konserler verirken görürüz.

Fotoğraf: Festivalin açılış konserini Muhiddin Dürrüoğlu ve Borusan Dörtlüsü verdi
 

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2020