Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 14
Sayı: 1747




Ülkemizde düzenlenen Müzik Festivalleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Halkın müzik zevkinin kalitesinin yükseltilmesinde bir katkısı yoktur.
Lokal müzik eylemleridir, sınırlı sayıda dinleyici kitlesine hitap etmektedir.
Sayıları çok azdır, bu nedenle artırılmalı, daha geniş halk kitlesine ulaşılmalıdır.
Müzik Festivallerine yapılacak akademik işbirliği ile eğitim-öğretim hüviyeti kazandırılmalıdır.
Ülkemizde yeterli sayıda müzik festivali yapılmakta ve yeterli sayıda dinleyiciye ulaşmaktadır.
Ülkemizin daha önemli sorunları var, şimdi festivalin sırası değil.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 29 müzisyen gazete okuyor
 
 
Elvan Duygu Gülay
 
 
Yayımlanan Sayı : 423

Sevgili Editör’e, tretman… bir not… - 26.10.2007





Müfit Semih Baylan (1957, Trabzon).

Yazar, müzisyen, müzik eleştirmeni, Devlet Tiyatrosunda Ses Rejisörü. Mavi Nota günlük e-Müzik Gazetesi’nin editörü.

Müfit Semih Baylan’ı Mavi Nota e-Müzik Gazetesi’nin editörü olarak tanıdım. Kitaplarını edindim ve okudum. Okuyabildiğim kadarıyla makaleleri hakkında bilgim var. Kendisi ile ilgili bir hafiye gibi olmasa da epeyce araştırma yaptım.

Çünkü yazılarından çok etkilendiğim bu kişiyi tanımak istedim.

Yazarlığa başlayışı Aksaray’da okul yıllarında Duvar Gazetesi, Hasandağı, Yörem dergilerinde yayınladığı öykü ve denemeleriyle olmuş.

Kentli bir ailenin çocuğu olması nedeniyle de kendini küçük yaşlarda sanat ortamının içinde bulmuş.

Müfit Semih Baylan, bir müzik eleştirmeni olarak, Çağdaş ve Geleneksel Türk Müziğinde örneği görülmeyen bir yazardır. Eleştirilerini yönelttiği konu karşısındaki net tavrı, iddiasını savunmadaki ısrarı, görüşlerine duyduğu inanç, ilgilisi olduğu alanı yaşamının merkezine koyuşu ve onu sahiplenişi dikkate değerdir.

Günümüz Çağdaş ve Geleneksel Türk Müziğine yönelttiği eleştiriler, taraf tutma ve kayırıcılıkların hüküm sürmediği bir müzik atmosferinde dönüşümlere yol açabilecek nitelik ve derinlik taşır.

Müzik eleştirilerini, (kendi deyimiyle) kavgalarını ve denemelerini topladığı Düş Yazıları ile müzik araştırmalarını derlediği ve aynı zamanda Trabzon’un müzik tarihini de anlatan Musikimizde İz Bırakanlar adlı yapıtları, önemli yapıtlardır.

Yazılarındaki hesap gözetmeyen radikal ve de şahsına özgü tutumu, sanat çevresinde sıkça görülebilen inandırıcılıktan uzak, tahlil ve görüşe dayanmayan karşılıklı beğenilere tam karşıdan tuttuğu acımasız projektör; bütün şiddetine rağmen ne yazık ki müzik adına gerektirdiği sonuçları doğurmamıştır.

Tanıdığım kadarıyla; yoluna ödünsüz devam edişi, sanat haysiyeti adına saygı duyulması gereken bir kararlılık örneğidir.

Denemelerinden oluşan ve kadınlarla olan ilişkilerini açık yüreklilikle anlattığı Hüzün Anılarımda Saklı adındaki kitabını okumanızı salık veririm. Okuyunuz ve Müfit Semih Baylan’ın medya desteği ile abartılan birçok yazardan daha iyi bir yazar olduğunu görünüz.

İşte bu nedenle bir edebiyat adamı olarak kitaplarındaki çarpıcı dili, anlatımındaki dramatizmi,  bir aydın olarak toplumu kuşatan ikiyüzlülüğe getirdiği alaycı yaklaşımı ve en önemlisi de sanat fikri olarak somutlaştırdığı hayal gücü ve projektör tuttuğu tüm konuların güncelliğini hep koruyacak olması, onun bir müzisyen-yazar, düşün adamı ve edebiyatçı olarak değerini artırmaktadır.



E.Posta: elvanduy@mynet.com
 

 

 

5 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2019