Kullanıcı Adı
Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 17
Sayı: 1807




Mavi Nota e-Müzik Gazetesi'ni hangi yolla öğrendiniz?

Arkadaş tavsiyesi üzerine öğrendim.
Yaptığı çalışmalardan dolayı biliyordum.
Basın yayın araçları aracılığı ile öğrendim
İnternet arama motoru aracılığı ile öğrendim.
Tesadüfen öğrendim
Mavi Nota'yı doğduğu günden beri bilirim

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 19 müzisyen gazete okuyor
 
 
Haberler
 
 

Piyanist Solist Sanatçı Yeşim Gökalp’in son çalışması “Kuşaktan Kuşağa Türk Bestecileri” Sekiz müzik etiketiyle tüm dijital platformlarda… - 18.11.2021



İzmir Devlet Senfoni Orkestrası Solist Sanatçısı, Türk Bestecileriyle ilgili yaptığı çalışmalarından dolayı 2012 yılında 20. Mavi Nota Müzik Ödülleri Yılın Piyanisti ödülü kazanan Piyanist Yeşim Gökalp son çalışması olarak altıncı albümü ile bu sefer genç kuşağı da dahil ederek yeni bir projeyi daha tamamlamıştır.

Sekiz müzik etiketiyle dijitall platformda ön satışa sunulan “Kuşaktan KuşağaTürk Bestecileri “adındaki bu albümde yer alan Besteciler 2016 yılında kaybettiğimiz Besteci Ilhan Baran'ın, Ahmet Adnan Saygun’un öğrencisi iken 1954 ve 1957 yılları arasında bestelediği iki Prelüd ve Bach tarzında Envansiyonu, Mithat Fenmen in 1933 yılında bestelediği ve müzik öğrenimine başlamasına vesile olduğu valsi, Kemal Günüç ün Yeşim için Prelüd başlıklı eseri, Seyit Yöre’nin Piyano Albümünden 1 no’lu Hasret adlı eseri, en genç besteci olarak Derya Kavuncu’nun 3 nolu noktürnü yer almaktadır. Sanatçımız ayrıca Ekrem Zeki Ün den Küçük Piyano Parçaları adlı eserinin 61 yıl sonra ilk resmi kaydını yapmış olup bu eserde ayrıca yakın zamanda yayına sunulacaktır. Albümde yer alan genç kuşak bestecilerinin bu çalışma ile ilgili düşünceleri şöyle.

Kemal Günüç
Yeşim Gökalp in bu güne kadar Türk Bestecileriyle ilgili çalışmalarını yakından takip etmekteyim ve son derece takdir ettiğim bir çalışmadır. Kendisiyle bir sohbet esnasında piyano için bir eserin varmı diye sorduğunda bir Prelüd yazma fikri kafamda oluştu. Beni son derece mutlu eden bu düşünce ile ve bu kutsal topraklarda yaşayan bir besteci olarak içinde birkaç farklı makamsal ezgilerin öne çıktığı bu Prelüdü Yeşim adına bu değerli Albüm içinde sundum.

Derya Kavuncu
Tanınmış Türk Besteciler için derlenen bu Albümde önemli isimlerin yanında bana da yer verilmesinden dolayı mutluluk duyuyorum. Yıllar önce Ankara okurken yazdığım 3 no’lu Nocturne’ümü paylaşabilmek ve Yeşim Gökalp tarafından icra edilmesi ayrıca onur verici. Yeşim Gökalp in Türk Bestecilerinin eserlerini değerlendirip değer verdiğini, üzerine düştüğünü bilmek bir Besteci olarak bana da güven veriyor.

Seyit Yöre
Piyanist Yeşim Gökalp’in bu güne kadar ilk kayıtlarını ve sahne üstü ilk icralarını yaptığı 15 besteci sırasıyla; Türk Beşlerinden dört isim A. AdnanSaygun, U.Cemal Erkin, Necil Kazım Akses, H.FeritAlnar; Ekrem Zeki'Ün,  İlhan Baran (tüm solo piyano eserleri ), MuammerSun, AteşPars, Mithat Fenmen (tüm solo piyano eserleri), IstemihanTaviloğlu (tüm solo Piyano eserleri ), Kemal Günüç, Seyit Yöre, Derya Kavuncu, Betin Güneş  (Almanya ilk icra), Yiğit Aydın (Almanya -Türkiye ilk icra). Sanatçının diğer bestecilerle ilgili olarak yurt içi ve dışı konser icraları mevcuttur.  Nisan 2022 sonundan itibaren Arşiv çalışmalarıyla ilgili yeni bir albüm kaydı daha yapılacaktır. Toplamda bu güne kadar dokuz ayrı albüm CD ve dijital ortam için çıkarmıştır.

Hasret, Seyit Yöre'nin tamamlanmış ilk çağdaş müzik eseridir. Çokkültürlü müzik alt yapısından yansımaları duyguyla birleştirerek besteleyen Yöre'nin Hasret adlı eseri, kendisinin Ankara Devlet Konservatuvarı'nda öğretmenleri olan İlhan Baran ve Muammer Sun'un bestecilik anlayışlarından etkilenmeler taşır. Bu yönüyle Hasret, bu albümdeki diğer eserlerle birlikte, ezgisel ve armonik açıdan Türk Çağdaş Müziği'ni geçmişiyle de temsil eder. 

Bu albümün, eserlerin ilk kayıtlarını içermesi dışındaki diğer önemi ise ilk kuşaktan günümüze, yaşayan genç bestecilerin solo piyano eserlerinin de olmasıyla, Türk Çağdaş Müziği'ni kuşaklararası açıdan temsil etmesidir. Dolayısıyla bu albüm, Yeşim Gökalp'in önceki Türk Çağdaş Müziği solo piyano eserleri albümlerinden farklı olup Gökalp'in piyanist olarak besteci ve eser çeşitliliğini artırması bakımından da önemlidir. 

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2021