Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 14
Sayı: 1748




Ülkemizde düzenlenen Müzik Festivalleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Halkın müzik zevkinin kalitesinin yükseltilmesinde bir katkısı yoktur.
Lokal müzik eylemleridir, sınırlı sayıda dinleyici kitlesine hitap etmektedir.
Sayıları çok azdır, bu nedenle artırılmalı, daha geniş halk kitlesine ulaşılmalıdır.
Müzik Festivallerine yapılacak akademik işbirliği ile eğitim-öğretim hüviyeti kazandırılmalıdır.
Ülkemizde yeterli sayıda müzik festivali yapılmakta ve yeterli sayıda dinleyiciye ulaşmaktadır.
Ülkemizin daha önemli sorunları var, şimdi festivalin sırası değil.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 88 müzisyen gazete okuyor
 
 
Haberler
 
 

Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrasından’dan Brahms’a 175. yaş armağanı - 24.03.2008



Milli Eğitim Bakanlığı Şura Salonu’ndaki konserde, orkestrayı konuk şef Alexander Schwinck yönetecek. Konserde, Brahms’ın 175. doğum yıldönümü anısına ünlü yapıtı “Serenad Nr.1 op.11” seslendirilecek.

Konserde, sanat yaşamını Almanya’da sürdüren Claudio Bohorquez de seyirciyle buluşacak. Sanatçı, konserde Anton Dvorak’ın “viyolonsel konçertosu”nu yorumlayacak.

“DÜNYADA KUTLANIYOR”

Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Müdürü Çağatay Akyol, bu haftaki konserlerinde klasik müzik tarihine damgasını vuran Brahms’ın en önemli yapıtlarından “Serenad”a yer verdiklerini söyledi.

Brahms’ın 175. yaşgünü dolayısıyla Mart ayı programlarında sanatçının eserini seslendireceklerini anlatan Akyol, konserde sanat yaşamını Almanya’da sürdüren Bohorquez’i de ağırlayacaklarını ifade etti.

Konser programında daha önce viyolonsel sanatçısı Daniel Müller Schott’un yer aldığını aktaran Çağatay Akyol, sanatçının rahatsızlığı nedeniyle Bohorquez ile izleyici karşısına çıkacaklarını belirtti.

Gelecek hafta da seçkin bir programla seyirciyle buluşacaklarını anlatan Akyol, konserde keman sanatçısı Anna M. Staskiewicz’i konuk edeceklerini, şef J. Maria Florencio yönetimindeki orkestranın Rachmaninov’un “Ölüm Adası”, Anton Dvorak’ın “8. Senfoni”si ile ve Karol Szymanovski’nin “keman konçertosu”nun yorumlanacağını ifade etti.

FAKİR BİR AİLENİN OĞLU

Alman besteci ve piyanist Johannes Brahms, 7 Mayıs 1833 tarihinde fakir bir ailenin oğlu olarak dünyaya geldi.

Yoksulluklarına rağmen evlerinde müzik aletleri bulunan aile, Brahms’a keman ve viyola dersleri aldırdı. Brahms, piyanoda da uzmanlaştıktan sonra Eduard Marxen ile kompozisyon çalıştı.

Macar kemancı Remenyi ile 1853’te çıktığı Avrupa turnesinde ünlü kemancı Joachim ve Schumann ile tanışması Brahms için bir dönüm noktası oldu. Onun eserlerini inceleyen Schumann, genç bestecinin bir “deha” olduğu kanısına vardı. Oldukça prestijli bir eleştirmen olan Schumann, yazdığı yazılarla Brahms’ın tanınmasını sağladı.

Ailesinin ekonomik durumu iyi olmadığı için, 12 yaşında barlarda ve randevu evlerinde keman çalarak çalışmaya başlayan Brahms, hayatı boyunca aşka ve evliliğe soğuk baktı. Brahms’ın bilinen tek aşkı, Schumann’ın eşi, kendisinden 12 yaş büyük Clara idi. Ancak Brahms, bir besteci olarak Schumann’a hayrandı ve desteğinden dolayı ona minnet duyuyordu. Schumann’ın hastalığında hep yanında olan Brahms, o öldükten sonra da Clara’ya evlenme teklif etmedi. Çift ömür boyu arkadaş olarak yaşadı. Brahms, bestelerini herkesten önce Clara’ya göndererek yorumunu alırdı.

Brahms, 19. yüzyılda romantik akımın etkisinde yaşamasına rağmen, 18. yüzyıl klasik Dönemine hayran bir besteciydi. 18. yüzyılın formlarına ilgi duyan Brahms, Wagner ve Lizst’in “geleceğin müziği” olarak tanımladıkları eserlerden hiç hoşlanmıyordu. Brahms, romantik dönem armonik yapısını, klasik formlar ve barokla birleştirmeyi başarmıştı.

Sonbahar bestecisi olarak da tanınan Brahms’ın, neredeyse bütün eserlerinde hüzün ve melankolik duygular dikkati çekti. Çok ağır ve titiz çalışan bir besteci olan Brahms, ilk senfonisini ancak 43 yaşındayken tamamlayabildi.

Beğenmediği eseri hemen yırtıp atan Brahms’ın kalan besteleri, tüm yazdıklarının dörtte biri kadardı. Bu nedenle kötü bir eserine rastlamak neredeyse imkansız olan besteci, opera dışındaki her müzik formunda ustalığıyla tanındı.

Müzik tarihindeki en iyi oda müziği bestecilerden biri olan Brahms, bunun yanında, 4 senfoni, 2 piyano konçerto, 1 keman konçertosu, 1 keman ve viyolonsel için ikili konçertosu, piyano ve org için birçok bestesi ile Schubert’ten etkilenerek yazdığı 200’ü aşkın lied ve çeşitli koro müziği eserlerini bugünlere bıraktı.
 

 

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2019