Kullanıcı Adı
Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 15
Sayı: 1766




Ülkemizde düzenlenen Müzik Festivalleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Halkın müzik zevkinin kalitesinin yükseltilmesinde bir katkısı yoktur.
Lokal müzik eylemleridir, sınırlı sayıda dinleyici kitlesine hitap etmektedir.
Sayıları çok azdır, bu nedenle artırılmalı, daha geniş halk kitlesine ulaşılmalıdır.
Müzik Festivallerine yapılacak akademik işbirliği ile eğitim-öğretim hüviyeti kazandırılmalıdır.
Ülkemizde yeterli sayıda müzik festivali yapılmakta ve yeterli sayıda dinleyiciye ulaşmaktadır.
Ülkemizin daha önemli sorunları var, şimdi festivalin sırası değil.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 41 müzisyen gazete okuyor
 
 
Haberler
 
 

Hıncal Uluç sordu: Bu nasıl sanat adamı? - 24.04.2015



Sabah Gazetesi yazarı Hıncal Uluç, "Hıncal'ın Yeri" adlı köşesinde bugün yazdığı "Bu nasıl sanat adamı?" başlıklı yazısında  2014-2014 opera-bale sezonunu değerlendirerek Devlet Opera ve Balesi Genel Müdür Vekili  Besteci ve Orkestra Şefi Selma Ada'ya yönelik ciddi eleştirilerde bulundu.

Kapanmak üzere olan opera-bale sezonunun Selma Ada'nın adıyla anılacak oldu
ğunu belirten Hıncal Uluç'un yazısı şöyle:

Bu nasıl sanat adamı?

Sezon kapanıyor, Opera ve Bale için.. Adı Selman Ada ile anılacak bir sezon..

Dünya çapında bir müzik adamı oldu
ğunu biliyordum. Rengim Gökmen'in yerine geldiğinde, bayrağı aldığından ileriye taşıyacağını düşünüyordum. Nasıl yanılmışım..

Gelir gelmez, Devlet Opera ve Balesi'nin harika ekibini darmada
ğın etti.. Her bölgede üst düzeyde kim varsa kovdu.. Bugün, işi bilenler "Türk Opera ve Balesinin başına gelmiş en büyük felaket" diyorlar.

Bir iki not vereyim mi?. Darmada
ğın edilen, deneyimli, başarılı, rekorlar kıran ekipten sonra olanlar üzerine..

İzmir Balesi bu sene tek bir bale prömiyeri yapacaktı. Kaderin Çığğı!. Selman Ada engelledi. Hem de genel prova haftasında ve ilk üç temsilin tüm biletleri satılmışken. Eser günümüzün en büyük yaralarından biri olan kadına şiddet olgusunu işliyordu ve bir sanat eseri olmanın yanı sıra toplumsal sorumluluk misyonuna da sahipti. Tüm dekor ve kostümleri hazırdı, kitapçık ve afişleri basılmıştı, koreograf ve dansçılar aylar süren çalışmalarının sonuna gelmişlerdi. İzmir Operasına itibar ve kazanç sağlayacak nitelikte bir eserdi. Selman Ada eserin, aslında lafını bile etmeye değmez teliflerini bahane ederek oynanmasına izin vermedi. Onca emeği, onca prodüksiyon masrafını, seyirciye gösterilmesi gereken saygıyı hiçe saydı.

Bu sezon
İstanbul'da da iki eser, Midas'ın Hükmü ve Tribella, aynı akıbete uğradı.

Ba
şka şehirler de örnekler var. Bir örnek de, bunca eseri kaldırırken, kendi eseri Ali Baba ve 40 Haramiler'i sahneletmesi..

Telifler Ada'nın hesabına yatınca, sorun olmuyor demek..

Hıncal Uluç

*

Kaynak: http://www.sabah.com.tr/yazarlar/uluc/2015/04/24/bu-nasil-sanat-adami

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2020